Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Zvyšující se počet kamionů na trase z kontinentu do Velké Británie potvrzuje hospodářské oživení, ale zároveň přináší rostoucí problémy s běženci.
„Meziročně jsme na této trase u našich zákazníků zaznamenali téměř 20% nárůst přejezdů,“ potvrzuje Aleš Průžek, vedoucí oddělení trajektů a nadrozměrných přeprav společnosti DKV Euro Service, poskytovatele služeb pro dopravce na evropském trhu. Stejnou situaci hlásí i přístav Dover, kde trajektová přeprava nákladních vozidel meziročně vzrostla o 9,6 %.
„V poslední době byl zaznamenán velký nárůst snah ilegálních imigrantů o přejezd Lamanšského průlivu do Velké Británie. Nejznámějším případem je jejich přímý útok na přístav Calais a neúspěšný pokus hromadně proniknout na palubu lodi,“ konstatuje A. Průžek. Úřady proto požadují, aby byla všechna nákladní vozidla, která přejíždějí přes Lamanšský průliv, zabezpečována při čekání v kolonách lany TIR a zámky. „Řidiči, kteří nemají účinný systém, který by bránil vstupu nežádoucích osob do vozidla, nebo jej nepoužívají správně, jsou pokutováni částkou až 2 000 GBP za každého nalezeného ilegálního imigranta,“ upozorňuje A. Průžek a doplňuje: „zároveň však musí nyní všichni počítat s přísnější kontrolou před, během a po odbavení vozidel.“
Firma DKV Euro Service, která nabízí agenturní zajištění trajektů a jejich knihování v podstatě mezi všemi ostrovy nebo poloostrovy a kontinentální Evropou, proto doporučuje dopravním firmám tento problém nepodceňovat. Důležité je, aby řidiči neustále kontrolovali úložný prostor a všechny zabezpečovací prvky či zámky, obzvláště po opuštění vozu nebo v průběhu bezpečnostních přestávek. Zároveň doporučuje řídit se radami britské vlády a dodržovat následující pravidla určená řidičům: