MotorInfo

Zvyšuje se trajektová přeprava do Anglie

7.10.2014 11:24
Zvyšuje se trajektová přeprava do Anglie

Zvyšující se počet kamionů na trase z kontinentu do Velké Británie potvrzuje hospodářské oživení, ale zároveň přináší rostoucí problémy s běženci.

„Meziročně jsme na této trase u našich zákazníků zaznamenali téměř 20% nárůst přejezdů,“ potvrzuje Aleš Průžek, vedoucí oddělení trajektů a nadrozměrných přeprav společnosti DKV Euro Service, poskytovatele služeb pro dopravce na evropském trhu. Stejnou situaci hlásí i přístav Dover, kde trajektová přeprava nákladních vozidel meziročně vzrostla o 9,6 %.

„V poslední době byl zaznamenán velký nárůst snah ilegálních imigrantů o přejezd Lamanšského průlivu do Velké Británie. Nejznámějším případem je jejich přímý útok na přístav Calais a neúspěšný pokus hromadně proniknout na palubu lodi,“ konstatuje A. Průžek. Úřady proto požadují, aby byla všechna nákladní vozidla, která přejíždějí přes Lamanšský průliv, zabezpečována při čekání v kolonách lany TIR a zámky. „Řidiči, kteří nemají účinný systém, který by bránil vstupu nežádoucích osob do vozidla, nebo jej nepoužívají správně, jsou pokutováni částkou až 2 000 GBP za každého nalezeného ilegálního imigranta,“ upozorňuje A. Průžek a doplňuje: „zároveň však musí nyní všichni počítat s přísnější kontrolou před, během a po odbavení vozidel.“

Firma DKV Euro Service, která nabízí agenturní zajištění trajektů a jejich knihování v podstatě mezi všemi ostrovy nebo poloostrovy a kontinentální Evropou, proto doporučuje dopravním firmám tento problém nepodceňovat. Důležité je, aby řidiči neustále kontrolovali úložný prostor a všechny zabezpečovací prvky či zámky, obzvláště po opuštění vozu nebo v průběhu bezpečnostních přestávek. Zároveň doporučuje řídit se radami britské vlády a dodržovat následující pravidla určená řidičům:

  1. Každý řidič by měl od svého zaměstnavatele před cestou obdržet písemný návod k zabezpečení vozidla a kontrolní seznam.
  2. Řidič by měl sledovat nakládání vozidla a zkontrolovat, že se dovnitř nedostala žádná neoprávněná osoba.
  3. Dále by měl ověřit stav plachty, stěn nebo dveří a případná poškození zaznamenat do kontrolního seznamu.
  4. Po naložení nákladu je třeba okamžitě zabezpečit vozidlo a uzamknout příslušné zámky. U vozidel s nákladovým prostorem krytým plachtou se doporučuje zajistit plachtu kvalitním lanem, robustním zámkem nebo plombou a číslo plomby zaznamenat na kontrolní seznam.
  5. Zkontrolovat by se měly také aerodynamické deflektory, nápravy i všechny další úložné prostory, a je-li to možné, též je zabezpečit zámkem.
  6. Při každé zastávce a před vstupem do Velké Británie je nutné průběžně kontrolovat neporušenost vozidla a zabezpečovacích prvků, jakož i všechna místa, která by mohla sloužit jako úkryt.
  7. Pokud nebylo možné vozidlo zabezpečit, měl by řidič před vstupem do Velké Británie opět důkladně zkontrolovat náklad a nákladový prostor. Všechny kontroly se zaznamenávají do kontrolního seznamu.
  8. V případě podezření, že někdo bez povolení vstoupil do vozidla, je třeba tuto skutečnost neprodleně oznámit policii nebo místním úřadům.
Foto:DKV