MotorInfo

Značka Das WeltAuto zvýšila prodej za prvních deset měsíců o pětinu

6.12.2012 08:26
Značka Das WeltAuto zvýšila prodej za prvních deset měsíců o pětinu

Program prodeje ojetých vozidel Das WeltAuto, který je součástí strategie koncernu Volkswagen, uzavřel prvních deset měsíců letošního roku s vynikající obchodní bilancí. Prodejci Das WeltAuto v uvedeném období prodali celkem 12 210 ojetých vozů, což znamená meziroční nárůst o 20 %.

Značka Das WeltAuto tak dále posílila své vedoucí postavení v oblasti prodeje kvalitních ojetých vozů. Stejně jako na trhu s novými automobily volí zákazníci prodejců Das WeltAuto nejčastěji ojeté osobní vozy značky Škoda, jichž bylo během prvních deseti měsíců letošního roku prodáno 5 782 (+32 %). Druhou nejžádanější značkou je Volkswagen s 2 082 prodanými osobními vozy (+2 %), po němž následuje Audi, které díky 1 203 prodaným vozům vykázalo meziroční nárůst o 20 %. V období od ledna do října 2012 změnilo prostřednictvím prodejní sítě Das WeltAuto majitele také 508 vozů SEAT (+2 %) a 466 užitkových vozů Volkswagen (+19 %). Rozmanitost nabídky sítě Das WeltAuto dokládá 2 169 prodaných vozů ostatních značek (+18 %).

"Ve světě Das WeltAuto se všechno točí kolem zákazníka, a to se odráží i v našich vynikajících prodejních výsledcích. Na tomto principu jsou založeny veškeré naše aktivity. Od konkurence se odlišujeme například i tím, že ve své síti provádíme mystery shopping. To znamená, že v průběhu roku navštěvují pečlivě školení profesionálové naše obchodníky v roli zákazníků a posléze důkladně vyhodnocují veškeré aspekty svých zkušeností z předstíraného nákupu. Díky tomu můžeme sledovat, nakolik se v každodenní praxi stává příslib značky Das WeltAuto v očích zákazníků realitou, a následně se zaměřit na odstraňování slabých míst," říká Roman Filip, vedoucí oddělení Das WeltAuto společnosti Porsche Česká republika.

Mystery shopping je osvědčenou metodou pro řízení kvality prodejní sítě a důležitým nástrojem pro zdokonalování dovedností i motivování prodejců. Značka Das WeltAuto zaměřuje v rámci mystery shoppingu svou pozornost nejen na vlastní prodejce, ale provádí i srovnání s konkurencí v klíčových faktorech. Výsledkem ambiciózního přístupu a důsledného odstraňování zjištěných nedostatků v praxi je úroveň prodeje ojetých vozů, která snese srovnání s nákupem nového vozu. Vysokou úroveň prodeje a doprovodných služeb v obchodní síti Das WeltAuto potvrzují výsledky "mystery shoppingů" prováděných v síti Das WeltAuto během roku 2012, s nimiž byli podrobně seznámeni účastníci listopadové dealerské konference Das WeltAuto v Praze. Celkové hodnocení všech prodejců za letošní rok vyznívá ještě lépe než loni. Mezi nejsilnější stránky patří dobrá e-mailová i telefonická komunikace, vysoká kultura prodeje, ochota a vstřícnost prodejců, nabídka a realizace předváděcí jízdy, technická prezentace vozu a nabídka nadstandardních služeb, jako jsou například prodloužené záruky. "Mystery shoppeři" ocenili na síti Das WeltAuto také širokou nabídku ojetých vozů ve velmi dobrém stavu.

Speciální ocenění za profesionalitu prodejce, Cenu mystery shoppingu 2012, si přitom vysloužili Michal Svojankovský ze společnosti Auto Heller a Lucie Dušková ze společnosti Tukas. Značka Das WeltAuto používá pro hodnocení a následné oceňování svých obchodních zástupců i celou řadu dalších kritérií. Skokanem roku 2012, tedy dealerstvím s největším nárůstem prodeje, se stala společnost Olfin Car, která získala společně s Porsche České Budějovice rovněž ocenění za nejlepší změnu značky v místě prodeje. Obě uvedené společnosti ovládly také letošní soutěž Prodejce roku 2012. Vítězem se stalo dealerství Porsche České Budějovice, na druhém místě skončil Olfin Car a jako třetí se umístilo Porsche Prosek.

Das WeltAuto hodlá v roce 2013 pokračovat v dalším zdokonalování svých služeb pro zákazníky, ať už v přímém kontaktu prodejce se zákazníkem, nebo optimalizací své internetové prezentace, která během prvních deseti měsíců letošního roku přilákala více než tři miliony unikátních uživatelů. Mezi jedinečné funkce na webu Das WeltAuto patří například funkce poptávkového agenta. Uživatel v ní zadá podrobná kritéria pro požadovaný vůz a poptávkový agent mu následně zasílá e-mailem nabídky vhodných vozů z průběžně aktualizované databáze čítající přibližně 3 000 ojetých vozů. Alternativou je přímé kontaktování prodejcem, pokud uživatel zadá číslo svého mobilního telefonu. Absolutní novinkou na webové stránce Das WeltAuto jsou tři speciální sekce s exkluzivní nabídkou kvalitních zánovních vozů přímo od společnosti Porsche Česká republika, sportovních vozů a předváděcích a referentských vozů prodejců.

Změny k lepšímu čekají v příštím roce rovněž na zákaznický PLUS Magazín a ještě větší důraz bude kladen na důsledné uplatňování standardů Das WeltAuto, mezi něž patří záruka trvající 12/24 měsíců, záruka mobility, výhodné financování a pojištění, oceňování a výkup, individuální úprava vozu originálním příslušenstvím i kvalitní služby autorizovaného servisu.

Jedním z faktorů úspěchu programu Das WeltAuto v roce 2012 byla také efektivnější spolupráce se společností ŠkoFIN, která zajišťuje atraktivní financování ojetých vozů z nabídky Das WeltAuto. Nabídka financování je založena na akci "Ojeté vozy LIGHT" s jednoduchou a přehlednou strukturou a nízkým úročením. Pokud zákazník využije k  nákupu ojetého vozu financování od ŠkoFINu, může získat roční záruku na vybraný model. Během prvních deseti měsíců roku 2012 ŠkoFIN financoval téměř 1 700 ojetých vozů, což znamená meziroční nárůst o 12 %. Velmi dobře byla zákazníky Das Welt Auto přijata kampaň ŠkoFIN 20 let s nulovým úrokem a nulovými poplatky. Přesto, že je průměrná úroková sazba financování se ŠkoFINem citelně výhodnější než u bankovního úvěru, půjčuje si téměř třetina zákazníků "platících v hotovosti" peníze v bance a získává tím méně výhodné úrokové podmíky než v dealerské síti Das WeltAuto. ŠkoFIN chystá pro rok 2013 další akční nabídky financování, např. snížení měsíčních splátek úvěru s navýšenou poslední splátkou. Připravuje také propojení svých internetových stránek s webem Das WeltAuto s cílem nabídnout klientovi všechny informace k pořízení vozu na jednom místě.