Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Více než jedna třetina zájemců o Ford C-MAX a bezmála pětina zájemců o Focus si zvolí variantu vybavenou aktivním parkovacím asistentem.
Aktivní parkovací asistent Ford vyhledává vhodné parkovací mezery a při parkovacím manévru ovládá řízení. Dokáže přesně navést vůz do mezery, jejíž délka odpovídá pouze 1,2 násobku délky samotného vozu. Podle průzkumu zadaného Fordem potřebuje téměř třetina evropských řidičů k podélnému zaparkování více než jeden pokus. Aktivní parkovací asistent Ford, se kterým lze absolvovat jindy obávané zajíždění do řady podélně stojících automobilů doslova s rukama v klíně, je mezi zákazníky Fordu neobyčejně populární.
Více než jedna třetina zájemců o Ford C-MAX a bezmála pětina zájemců o Focus si v letošním roce zvolila variantu vybavenou aktivním parkovacím asistentem Ford. Systém byl poprvé uveden ke konci roku 2010 na tehdy zcela novém Fordu C‑MAX. Aktivní parkovací asistent byl mezi zákazníky C-MAXu dvakrát žádanější, než napovídaly původní odhady. Ford tedy musel upravit své výrobní kapacity, aby dokázal vyjít poptávce vstříc.
„Čekali jsme, že aktivní parkovací asistent bude oblíbený prvek výbavy, ale i my sami jsme podcenili, jak moc zákazníci touží po cenově dostupné technice, která usnadňuje řízení,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.
Během roku 2012 bude aktivní parkovací asistent zaveden do dalších evropských modelů značky Ford. Systém využívá ultrazvukových snímačů, rozmístěných jak po stranách vozu, tak v předním a zadním nárazníku, a počítačem ovládaného řízení. Aktivní parkovací asistent Ford vyhledává vhodné mezery a při parkovacím manévru ovládá řízení, zatímco uděluje řidiči pokyny k obsluze pedálů a řazení. Algoritmy parkovacího systému si vědí rady s různými scénáři, které mohou při parkování nastat. Například za normálních okolností se asistent snaží srovnat vůz podél obrubníku. Pokud však nad obrubníkem zaznamená jiné vozidlo, srovná se raději podle něj.
Parkování patří pro mnohé řidiče k nejvíce stresujícím jízdním situacím, zejména v rušném městském provozu s nedostatkem míst. Průzkum, který si Ford nechal zpracovat, odhalil, že méně zkušené řidiče tato každodenní aktivita značně znervózňuje. Řidiči z celé Evropy v průzkumu označili podélné parkování za dvakrát více stresující než jízdu po dálnici. Například v Itálii považují začínající řidiči podélné parkování za stejný zdroj stresu, jakým je pro ně návštěva zubaře. A nejsou to jen začátečníci, kdo má před podélným parkováním respekt. Téměř jedna třetina (32 %) dotazovaných připustila, že ke správnému zaparkování svého vozu potřebují více než jeden pokus. Ruští řidiči se v tomto ohledu považují za nejméně zdatné – 40 procent respondentů z Ruska přiznalo, že jim jeden pokus nestačí. Následovala Velká Británie s 39 procenty. Nejlépe se parkuje Němcům, z nichž potřebuje více pokusů k úspěšnému zaparkování do řady podélně stojících vozidel pouze 26 procent dotazovaných.
V České republice je aktivní parkovací asistent součástí sady City Plus – a tu teď český Ford v rámci akční nabídky nabízí zcela zdarma; objevuje se tedy prakticky v každém nově prodaném Fordu Focus. I před zavedením této nabídky byl však zájem o automatické parkování podobný jako v jiných evropských zemích - žádalo je kolem dvaceti procent zákazníků.
__________________________________________________________________________
Poznámka: Průzkum realizovala společnost TNS během května 2011 v šesti evropských zemích – Francii, Itálii, Německu, Rusku, Španělsku a Velké Británii. Vzorek populace čítal 1 000 respondentů v každé zemi s výjimkou Ruska, kde bylo dotazováno 1 500 lidí.