Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
První vozy Nissan Micra nové generace sjely z linky před několika dny. První dodávky vozů prodejcům Nissan i zákazníkům se na hlavních evropských trzích rozeběhnou v půli února. Prodej v České republice začne v dubnu 2017.
Zahájení výroby představuje počátek nové kapitoly úspěšného příběhu, který trvá už přes tři desetiletí. Micra se v Evropě začala poprvé prodávat v roce 1983 a je modelem, který se s více než sedmi miliony celosvětově prodanými kusy od své konkurence značně odlišuje. Pátá generace vrací Micru do samého srdce evropského segmentu hatchbacků třídy B. Nový Nissan Micra se vyrábí ve francouzském městě Flins, v závodě, který provozuje alianční partner Nissanu – automobilka Renault. Nová Micra je prvním osobním Nissanem, který se vyrábí v evropském závodě společnosti Renault. Výroba Micry se tak (po sedmileté pauze) vrací na evropskou půdu, blíže k základně hlavních zákazníků. Vůz je postaven na upravené verzi platformy Nissan s názvem „V-platform“.
Závod u města Flins, které leží západně od Paříže, má s výrobou hatchbacků pro evropský trh rozsáhlé zkušenosti. Rozkládá se na ploše 237 hektarů, byl otevřen už v roce 1952, jde tak o nejdéle fungující závod, ve kterém Renault Group vyrábí automobily. V současné době se zde vyrábí modely Renault Clio a Renault Zoe. „Výroba vozidel napříč značkami“ je v Alianci Renault-Nissan hlavní hybnou silou výrobních synergií a přináší několik důležitých výhod jak pro podnikání, tak i pro samotné zákazníky.
Co je však nejdůležitější, výroba napříč značkami maximalizuje výhody systému „Alliance Production Way“, který mají společnosti Renault i Nissan společný, a který slouží k řízení výroby i ostatních procesů na pracovišti. Tento systém umožňuje nejen lépe využívat výrobní kapacitu závodů, ale je díky němu také možné porovnávat postupy a zkušenosti obou automobilek a zajistit tak soustavné dosahování nejvyšších standardů kvality výroby.
Předseda představenstva společnosti Nissan Europe Paul Willcox k tomu řekl: „Zahájení výroby zcela nové Micry je okamžikem, který si zaslouží oslavu. Výroba nové Micry totiž ztělesňuje spolupráci v Alianci Renault-Nissan.“ A dodal ještě: „Tím, že jsme se zaměřili na současné požadavky a budoucí očekávání našich zákazníků, jsme posunuli evropský segment kompaktních vozů na novou úroveň. Zcela nová Micra je výjimečný vůz, který se vyznačuje výrazným designem, moderním interiérem a výbornými jízdními vlastnostmi.“
Nová Micra se zásadně odlišuje jak od modelu, po kterém přichází, tak i od trojice velmi úspěšných supermini vyráběných od prvního uvedení modelu na trh před 34 lety. Nová Micra je delší, širší a nižší než kdykoli předtím. Byla vymyšlena, navržena a zkonstruována především na základě požadavků evropských zákazníků. Je přitažlivá především díky výraznému a atleticky stylizovanému exteriéru, který jméno Micra posouvá novým, odvážným směrem. Moderní vzhled i luxusní styl se však prolíná i interiérem vozu. Vysoce kvalitní kabina se může pochlubit dvoubarevnými a na dotek měkkými materiály, které jsou standardem ve všech úrovních výbavy. Nissan Micra je špičkou i v oblasti technologií. Obsahuje totiž mnoho prvků, které jsou novinkou nejen pro novou Micru jako takovou, ale i pro celý segment. Mezi tyto prvky patří například inteligentní upozornění na vybočení z jízdního pruhu – bezpečnostní systém, který dokáže Micru v případě potřeby citlivými korekcemi vrátit do správného směru jízdy. Jedinečný je také audiosystém BOSE Personal, který obsahuje reproduktory zabudované do hlavové opěrky řidiče. Řidiči tak poskytuje výjimečný panoramatický zvukový zážitek. Nová Micra přichází navíc s celou řadou volitelných prvků určených k personalizaci vozu. Pomocí těchto luxusních dílů v celé paletě moderních a stylových barev lze dotvářet jak exteriér, tak interiér vozu. Dynamický výkon dokonale vyvažuje hbitost, vzrušení a pocit bezpečí, který vychází z jistých a předvídatelných reakcí vozu na řidičův jízdní styl. Pro novou Micru jsou k dispozici tři motory – dva zážehové a jeden vznětový.
Foto:Nissan