Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Citroën E-MEHARI je vůz propojený s historií značky a současně hledící do budoucnosti.
Vůz důvtipně odkazuje na ikonu, kterou ztělesňoval automobil Méhari z roku 1968, ale víc než jen to: je to optimistický čtyřmístný kabriolet se 100 % elektrickým pohonem nabízející moderní zábavný styl. Citroën v této nové etapě spolupráce se skupinou Bolloré potvrzuje svou snahu nabízet odlišné vozy.
Vnější exteriér vozu E-MEHARI zcela odpovídá postavení značky Citroën. Najdeme u něj všechny stylistické principy vozů Citroën:
expresivní pohled, který vytváří světla uložená nad sebou, jež jsou typickým znakem značky Citroën;
jedinečný a optimistický design s plnými přívětivými tvary, plynulými liniemi a usměvavou čelní maskou;
čistý styl, symbol přirozené skutečné radosti, nový způsob vyjádření potěšení z jízdy.
Tuto osobnost podtrhují výrazné odstíny. Vůz E-MEHARI totiž nabízí mnoho možností osobních úprav na míru - 4 odstíny karoserie: modrá vyzývající k úniku a vzbuzující energii a optimismus, životodárná žlutá a elegantní béžová, 2 barvy plátna: černá a naoranžověle červená, 2 čalounění interiéru: velmi přirozený béžový odstín a další, naoranžověle červený odstín technického vzhledu, jehož potisk ve středové části se inspiroval od světa vodních sportů. Čalounění ze syntetické kůže TEP je zcela nepromokavé. E-MEHARI nabízí vyšší tvar karoserie, kterou zdůrazňují černé prvky: rozšířené blatníky, prahové lišty a nárazníky. Jde o jasný odkaz na trávení volného času a zábavu.
E-MEHARI přebral svou povahu od ikony značky Citroën, vozu Méhari, kterému se podobá svým vzhledem a charakterem, ale také svou praktickou stránkou a tím, jak dokáže usnadňovat trávení volného času. E-MEHARI je stejně jako model Méhari z roku 1968 opatřen odnímatelnou střechou, která používá systém bočního sklopného zavírání a velká průhledná okna. Vůz lze podle chuti opatřit střechou v přední části, v zadní části, po stranách nebo po celé ploše; čtyřmi plnohodnotnými místy se sklopitelnou lavicí; vyšším podvozkem pro terénní jízdu; karoserií tvarovanou za tepla: jde o plast, který nerezaví, nepotřebuje lakovat a díky své pružnosti odolá drobným nárazům; a nabízí snadnou údržbu - celý se zevnitř i zvenku omývá hadicí.
Motivem na dveřích s drážkami odkazují designéři na původní model Méhari a zvlnění jeho karoserie. Stejně tak zvolené odstíny karoserie připomínají odstíny, s nimiž se model Méhari představil při svém uvedení na trh. Tento vztah s legendárním vozem Méhari, který poznamenal celou epochu, dodává vozu E-MEHARI výraznou identitu, specifickou filozofii určenou pro ty, kdo hledají autentičnost a zábavu.
Jednoduchý a pohodový vůz E-MEHARI se však nevyhýbá technologiím: je 100% elektrický a nabízí technologii baterií od francouzské specializované značky Bolloré: baterie LMP (Lithium Métal Polymère) nabízejí výkonnost, spolehlivost a bezpečnost. Baterie LMP se vyznačují vysokou energetickou hustotou a bezpečným používáním. Jde o suché baterie (odolné), což představuje řadu výhod, především to, že na ně nemají dopad změny počasí. Vůz, který je jimi vybavený, dokáže vyvinout rychlost 110 km/hod. a v městském provozu je jeho dojezd 200 km. Praktické baterie se dobíjí na plný výkon za 8 hodin na zvláštních stojanech 16A (domácí nebo veřejné stojany typu Autolib) nebo za 13 hodin přes domácí zásuvku 10A.
E-MEHARI se vyrábí v továrně PSA Peugeot Citroën v Rennes a na trh se dostane na jaře 2016.
TECHNICKÉ VLASTNOSTI
ROZMĚRY
Délka: 381 cm
Šířka: 187 cm
Výška: 165 cm
Objem zavazadlového prostoru: 200 dm3 – 800 dm3 (sklopená sedadla)
MOTORY A BATERIE
Maximální výkon: 50 kW
Nominální výkon: 35 kW
Lithium-polymerová baterie: 30 kWh
VÝKONY:
Maximální rychlost: 110 km/h
DOJEZD:
Ve městě: 200 km
Mimo město: 100 km
Foto:Citroën