MotorInfo

Z Mototechny si lidé odvezli už téměř 20 000 vozů

14.9.2015 14:00
Z Mototechny si lidé odvezli už téměř 20 000 vozů

Tradiční česká značka Mototechna slaví tři roky od svého znovuuvedení na trh v roce 2012. 

Za poslední rok prodala v České republice téměř dvojnásobek toho, co za první dva roky působení, tedy přes 16 000 vozů, což potvrzuje trend zvyšujícího se zájmu o zánovní a referenční automobily mezi českými zákazníky. Nejdražším prodaným vozem byl exkluzivní elektromobil Tesla model S za 3,5 milionu korun.

Od otevření Mototechny v září 2012 si v AAA AUTO pod touto značkou zakoupilo vůz již téměř 16 200 zákazníků v České republice a téměř 3 500 zákazníků na Slovensku. „Trend koupě ojetých vozů stále více poukazuje na to, že český zákazník si je vědom hodnoty svých peněz, a proto dává přednost zánovním i referenčním vozům, kde je prokazatelná historie, nízký kilometrový nájezd a výrazná cenová úspora 30 – 40 % ve srovnání s náklady na pořízení nového vozu,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

Průměrná cena automobilů prodaných během roku 2015 v Mototechně dosáhla hodnoty 355 tisíc korun. Mezi jednoznačně nejprodávanější značku vozů patří česká Škoda s modely Fabia, Octavia, Rapid, Yeti nebo Roomster. Druhou nejprodávanější značkou je Kia s vozy Ceed a Sportage, třetí pak Volkswagen s modely Golf nebo Passat. „Znovuoživení této nostalgické značky se ukázalo jako velmi dobrý strategický tah a lidé tuto značku s více než šedesátiletou tradicí hodnotí velmi pozitivně i v současnosti. Mezi prodanými vozy se objevují i vozy upravené na CNG jako například Škoda Citigo a Octavia nebo VW Passat a Touran. Dalšími zajímavými prodanými vozy je pak hybridní Toyota Prius, Prius+ a Yaris, Honda Insight a CR-Z nebo velmi neobvyklý osobní pickup Peugeot Partner 4x4,“ doplňuje Topolová.

U vozů z Mototechny patří mezi nezbytnou výbavu klimatizace. Preferované jsou vozy s manuální převodovkou, u menších aut benzinové motory, u větších a u MPV a SUV pak dieselové motory. Karoserie je většinou hatchback a combi, ale stále posiluje obliba SUV.

Loni v dubnu AAA AUTO zahájilo prodej exkluzivních vozů pod značkou Mototechna Premium, která nabízí automobily prestižních značek s nízkou mírou opotřebení a úsporou 20 - 40 % oproti ceně nových vozů. „Za téměř rok a půl jsme pod značkou Mototechna Premium prodali již 645 vozů s průměrnou cenou 720 tisíc korun,“ komentuje prodeje vozů z AAA AUTO pod značkou Mototechna Preimum Karolína Topolová. Vozy značky Mototechna Premium mají bez výhrady automatickou klimatizaci, často automatickou převodovku, kožené sedačky, xenony, navigaci a další komfrotní prvky, motory jsou většinou dieselové. Mezi nejprodávanější značky z Mototechny Premium patří BMW s modely X1, 3, 5 a X5, VW Passat CC, Mercedes C, Audi A6 a Q5 nebo Volvo XC60. „Nejzajímavějším prodaným modelem letošního roku je bezesporu elektromobil Tesla model S v hodnotě 3,5 milionu korun. Dalšími prodanými zajímavými modely byly také BMW M4 a M6, Chevrolet Camaro, Jeepy Wrangler Rubicon, Lexus IS-F, Mini John Cooper Works Roadster nebo například Porsche 911, Boxster a Cayman. I v naší aktuální nabídce máme další velmi atraktivní automobily, mezi něž se řadí Jaguar F-Type, BMW 7, Infinity FX nebo  Volvo XC90,“ dodává Topolová.

Slavnostního výročí Mototechny se na pražském showroomu společnosti AAA AUTO sešli i známé osobnosti českého šoubyznysu, které si oficiálně převzali vozy z rukou generální ředitelky AAA AUTO. „Naše nabídka je velmi široká a dokážeme tak vyhovět všem našim zákazníkům. Proto si u nás vybrali své vozy i herečka Veronika Žilková, nastávající maminky Nikola Sudová a Sandra Nováková, modelka a moderátorka Lucie Křížková a herec Martin Kraus,“ uvádí Karolína Topolová.

Vozy z Mototechny jsou dostupné v celé síti AAA AUTO. Mototechna současně nabízí všechny běžné služby autosalonu, jakými jsou výkup vozů protiúčtem, poskytování finančních produktů na nákup vozu, pojištění, služby servisu, prodej náhradních dílů a vlastní kreditní kartu.

 

Ilustrační foto:Mototechna