Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) oznámila prodejní a finanční výsledky za fiskální rok 2012, který skončil 31. března 2013, a zároveň zveřejnila prognózy na fiskální rok 2013.
VÝSLEDKY FISKÁLNÍHO ROKU 2012
MMC vykázala za fiskální rok 2012 (1. 4. 2012 – 31. 3. 2013) konsolidované čisté tržby ve výši 1 815,1 miliardy japonských jenů, jedná se o nárůst o 7,8 miliard jenů oproti minulému fiskálnímu roku. Tento nárůst byl způsobem především zvýšením velkoobchodních prodejů. MMC vykázala provozní zisk ve výši 67,4 miliardy jenů, jedná se o nárůst o 6 % (3,7 miliardy jenů) za poslední fiskální rok. Ten byl způsoben zejména vyšším objemem prodeje, zlepšením modelového mixu a snížením nákladů na materiál a ostatních nákladů, které převýšily negativní faktory (vyšší náklady spojené s propagací nového modelu a další prodejní náklady, náklady spojené se svolávací akcí minivozu v prosinci loňského roku). MMC vykázala zisk z běžné činnosti ve výši 93,9 miliardy jenů, jde o zvýšení o 54 %, resp. 33 miliardy jenů. Čistý zisk společnosti za fiskální rok 2012 činil 38 miliard jenů, což představuje zlepšení o 59 %, resp. 14,1 miliardy jenů ve srovnání s předchozím fiskálním rokem.
Objem prodeje
Celkový objem prodeje za fiskální rok 2012 činil 987 000 kusů, o 1 %, resp. 14 000 kusů méně než v minulém fiskálním roce. Objem prodeje dle jednotlivých regionů je následující.
V Japonsku byl prodej za uplynulý fiskální rok na úrovni 134 000 automobilů, jedná se o pokles o 12 % (o 18 000 automobilů) oproti předchozímu roku. I přes zachování objemu prodeje registrovaných vozidel zhruba na stejné úrovni jako v minulém období, prodej minivozů zaostával, a to včetně modelu eK Wagon, který se blíží ke konci svého životního cyklu.
V Severní Americe dosahoval objem prodeje 85 000 kusů, což představuje pokles o 20 %, resp. 21 000 kusů oproti loňskému roku. Přestože prodej modelu Outlander Sport (u nás ASX) v USA, který se zde v červenci 2012 začal vyrábět, oproti předchozímu roku vzrostl, snížení celkovému objemu bylo způsobeno především propadem prodeje modelů Eclipse, Eclipse Spyder a Endeavor, jejichž prodej byl v srpnu 2011 v USA ukončen.
V Evropě se prodalo 181 000 automobilů, tedy o 17 % a 37 000 kusů méně než za fiskální rok 2011. Povzbudivý objem prodeje na ruském trhu, který byl podpořen uvedením nového modelu Outlander třetí generace v červenci loňského roku, nestačil pokrýt významný meziroční pokles v západní Evropě, kde celková poptávka zůstala nízká.
V Asii a dalších regionech dosahoval prodej 587 000 kusů, jde o 12% meziroční nárůst (62 000 kusů). Přestože objem prodeje v oblastech jako např. severní Asie poklesl, celkový objem prodeje vzrostl zejména díky silné poptávce v zemích bloku ASEAN. Jen v Thajsku zapříčinil velký nárůst objemu prodeje model Mirage, který byl uveden na místní trh v březnu 2012. Pozitivně se rovněž vyvíjel prodej ve Střední a Jižní Americe, Africe a na Středním Východu.
Výhled na fiskální rok 2013
Za fiskální rok 2013 (1. 4. 2013 – 31. 3. 2014) předpovídá MMC globální objem prodeje ve výši 1 169 000 vozů, tedy zvýšení o 18 %, resp. 182 000 prodaných automobilů, a to ná základě zejména následující faktorů:
Uvedení nových modelů minivozů v Japonsku (eK Wagon, eK Custom),
Pokračování v uvádění globálních strategických modelů (Outlander, Mirage/ Space Star),
Doplnění o modely, které by měly být vyráběny lokálně v rozvíjejících se zemích.
Pro jednotlivé regiony je výhled následující:
Japonsko: 148 000 vozů (meziroční nárůst o 14 000 vozů, resp. 10 %)
Severní Amerika: 100 000 vozů (meziroční nárůst o 15 000 vozů, resp. 18 %)
Evropa: 212 000 vozů (meziroční nárůst o 31 000 vozů, resp. 17 %)
Asie a ostatní: 709 000 vozů (meziroční nárůst o 122 000 vozů, resp. 12 %)
Provozní výsledky
Ve fiskálním roce 2013 očekává společnost MMC zvýšení nákladů ovlivňujících zisk, jako jsou např. náklady na propagaci nových modelů, prodejní náklady stejně tak jako náklady na vývoj produktů a další výdaje spojené s budoucím růstem firmy. MMC chce překonat tyto faktory a dosáhnout růstu tržeb a zisku prostřednictvím vyššího objemu prodeje a snahy redukovat náklady na materiál a další výdaje.
Na základě těchto předpokladů předpovídá MMC po fiskální rok 2013 tyto finanční výsledky:
Čisté tržby: 2 270 miliard jenů (meziroční nárůst o 454,9 miliard jenů, resp. 25 %)
Provozní zisk: 100 miliard jenů (meziroční nárůst o 32,6 miliardy jenů, resp. 48 %)
Zisk z běžné činnosti: 90 miliard jenů (meziroční pokles o 3,9 miliard jenů, resp. 4 %)
Čistý zisk: 50 miliard jenů (meziroční nárůst o 12 miliard jenů, resp. 32 %)