MotorInfo

Výsledky Hyundai za rok 2013

10.1.2014 16:44
Výsledky Hyundai za rok 2013

Hyundai v České republice v roce 2013 i přes propad trhu posílil, automobilka vykazuje meziroční nárůst téměř ve všech třídách osobních vozů.

A to jak za období celého roku, kdy posílila o více než 7 %, tak za prosinec 2013, kdy např. v segmentu malých vozů rostla bezmála dvojnásobně a v nižší střední třídě téměř o 75 %. Zatímco tuzemský prodej osobních aut v období leden – prosinec 2013 poklesl o 5,3 %, Hyundai s meziročním nárůstem 7,1 % ovládl desetinu trhu a prodal 16 239 vozů. V prosinci 2013 narostl Hyundai meziročně o 50 % a jeho podíl na trhu činil 12,4 %. „Nejúspěšnějšími modely z hlediska růstu prodejů byly Hyundai i20 v segmentu B a i30 v nižší střední třídě. Model ix35 byl zase nejprodávanějším ve své kategorii sportovních užitkových vozů,“ říká Miloš Adámek, Senior PR manager společnosti.

V segmentu B, tedy malých vozů, se v období leden – prosinec 2013 prodalo 3 609 modelů Hyundai i20, což znamená meziroční nárůst o 22,8 %. Samotný prosinec, kdy se prodalo 199 modelů i20, však znamenal nárůst o celých 91,3 % oproti témuž měsíci roku 2012. V nižší střední třídě si dobře vedl i30. „Modelu Hyundai i30 se za celý rok 2013 prodalo 5 045 vozů a meziročně jeho prodeje vzrostly o 3,2 %. V prosinci však díky 847 prodaným autům činil meziroční nárůst dokonce 72 procent,“ uvedl Miloš Adámek.

O celou polovinu narostly meziročně prodeje vozů Hyundai i40 v segmentu střední třídy. Automobilka loni prodala 992 modelů i40, což je o 57,7 % více vozů než za stejné období roku 2012. Pouze za prosinec to bylo 137 vozů, což znamená meziroční nárůst o 42,2 %. Ve třídě rodinných vozů (segment MPV – B) činil celoroční podíl Hyundai ix20 třetinu trhu, meziroční nárůst byl 12,7 % a celkový objem 3 780 prodaných vozů. Jen v prosinci se téhož modelu prodalo 321 kusů, což činí 35,4 % podílu na trhu a meziroční nárůst o 49,3 %. Ve třídě nižších středních SUV v loňském roce kraloval Hyundai ix35, kterého se prodalo 2 075 vozů a podíl se rovnal 15,3 % trhu. Svou pozici potvrdil ix35 i v prosinci, kdy se prodalo 184 vozů tohoto modelu.

Kromě prodejů vozů Hyundai pro privátní klientelu se zvýšil také zájem o fleetová auta této značky. „Jen v prosinci 2013 narostl prodej vozů firmám bezmála o šedesát procent,“ upřesňuje Miloš Adámek. „Celkově si firemní zákazníci v loňském roce koupili 7 495 vozů značky Hyundai, což znamená meziroční nárůst o více než 18 procent.“