MotorInfo

Výsledky Citroënu za rok 2012

11.1.2013 22:23
Výsledky Citroënu za rok 2012

Citroën v roce 2012 přišel s třemi novými modely (C4 Aircross, C4 L a C-Elysée), šesti facelifty (C1, C3 Picasso, C5, C8, Berlingo a Jumpy), zavedl nové služby a získal osmý titul v Poháru konstruktérů ve WRC.

Tento rok byl ve znamení pokračujícího mezinárodního rozvoje mimo Evropu, především v Číně, která pro značku představuje druhý největší trh na světě. Citroën současně potvrdil svůj přesun k luxusnějším kategoriím vozů. Modelů řady DS se prodalo již 300 000 kusů.

Značka, která se rozšiřuje na mezinárodním poli - mimo Evropu: 36 % světových prodejů značky, tzn. nárůst o 3 % za 1 rok; Čína: 225 000 dodaných vozů (řada C) a uvedení modelové řady DS přes specializovanou síť prodejen; 2 nové kompaktní sedany, na které mezinárodní klientela netrpělivě čekala - Citroën C-Elysée, jehož prodej byl spuštěn v Turecku, a C4 L, uvedený na čínský trh.

Úspěšný příklon směrem k luxusnějším kategoriím vozů

Nárůst prodejů vozů kategorie Premium o 2,5 % (řada DS, C5, C6, C4 AIRCROSS, C-CROSSER), které tak nyní představují 18 % všech prodejů značky. Již 300 000 prodaných vozů řady DS od jejího uvedení na trh. Řada DS představuje 12,5 % celosvětových prodejů značky Citroën a 18 % objednávek v Evropě. Citroën DS Privilège: klub Premium pro zákazníky řady DS. Tento klub, jehož provoz byl v roce 2012  spuštěn ve Francii, ale také v Itálii a ve Velké Británii, má dnes již více než 12 000 členů.

„Kreativní technologie“

Citroën Multicity: rozšíření v Německu a 2 nové služby ve Francii: spolujízda a půjčování vozů mezi soukromými osobami. V Evropě je to mezi všemi automobilovými značkami premiéra, která se setkala s úspěchem – k dnešnímu datu služba registruje 2 800 000 návštěv a 24 000 transakcí. Hybrid: 25 % prodaných Citroënů DS5 je vybaveno hybridní dieselovou technologií Hybrid4: 200 koní, pohon všech 4 kol, a přitom emise pouhých 91 g CO2/km a spotřeba 3,8 l/100 km. Elektrický pohon: po „Elektrické odyseji“, tedy první cestě kolem světla v sériovém elektromobilu, se prodej Citroënu C-Zéro oproti roku 2011 zdvojnásobil, od zahájení prodeje registruje již 6 000 objednávek. CO2: s průměrnou hodnotou 123,4 g/km (tj. o 2,3 g méně než v roce 2011) dosáhl Citroën již cíle, který EU stanovila pro rok 2015, což je důkaz účinnosti řešení, které značka přináší ve prospěch ochrany životního prostředí (optimalizované spalovací motory, plně elektrické technologie, mikrohybridní systém e-HDi, Hybrid4).

WRC: Citroën se stal legendou rally

8. titul v Poháru konstruktérů pro značku Citroën; 9. titul mistrů světa mezi piloty pro Sébastiena Loeba a Daniela Elenu

Výsledky za rok 2012 

Citroën  v roce 2012 prodal po celém světě 1 266 000 vozů, tzn. -11,8 % oproti roku 2011. K tomuto poklesu prodejů značky došlo především v důsledku krize, která postihla evropský automobilový trh, jenž za rok 2012 zaznamenal pokles o 8,6 %. Nejvíce zasaženy jsou trhy na jihu Evropy, které jsou pro značky historicky nejvýznamnější (Francie: - 13,7 %, Španělsko: -14,3 %, Itálie: - 21,0 %). Počet nově zaregistrovaných vozů značky Citroën tak v Evropě poklesl o 13 %. V této obtížné situaci se nicméně značce podařilo zlepšit tržní podíl v několika západoevropských zemích (Velká Británie, Itálie a Španělsko u osobních vozů) a potvrdit své 6. místo v pořadí značek v Evropě. V ostatních částech světa je situace velice různorodá, ale prodeje značky na mezinárodním poli, tedy mimo Evropu, mají ve světových prodejích stále větší váhu (36 %, tj. o 3 % víc než v roce 2011).

Čína, 1. světový automobilový trh, který je pro značku Citroën 2. nejdůležitější, představuje více než polovinu prodejů vozů Citroën mimo Evropu (tzn. 18 % světových prodejů). Prostřednictvím svého 1. společného podniku Dong Feng Citroën značka dodala v roce 2012 celkem 224 000 vozů (+2,3 %), a to i přesto, že na trh nebyly uvedeny žádné nové modely. V roce  2013 obohatí řadu C modely Citroën C4 L a C-Elysée, zatímco v roce 2012 dosáhla faceliftovaná verze modelu C-Quatre vynikajících výsledků, prodalo se jí téměř 120 000 kusů. C5 má za sebou nejúspěšnější rok – více než 37 000 prodaných kusů, tedy o téměř 17 % víc než v roce 2011. Dynamika se týká i prodejní sítě, která se rozšířila o 56 nových prodejen (celkem 408 prodejen „4S“). Doplňuje ji i Citroën Experience Center v Šanghaji,  nová institucionální výkladní skříň značky, která byla otevřená před nedávnem. Prostřednictvím 2. společného podniku Changan DS uvedl Citroën v roce 2012 na čínský trh modely DS3, DS4 a DS5. V Číně již funguje 24 prodejen specializovaných na prodej vozů řady DS (Peking, Šanghaj, Kanton, atd.).

V Rusku Citroën zvyšuje své prodeje dvakrát rychleji než trh (+21,4 % na trhu s růstem +10,6 %), díky čemuž se jeho podíl na trhu zvýšil o 0,1 %. V roce 2012 byly na ruský trh uvedeny tři modely: Citroën C4 AIRCROSS, DS4 a DS5. Za celý rok představuje řada již 10 % prodejů značky, zejména díky velkému úspěchu modelu DS4.

V Latinské Americe byl rok 2012 pro značku rokem přechodu a transformace. Především proběhla rekonstrukce továrny v Porto Real, která měla dopad na výkonnost značky, v poslední části roku se na trh dostala nová C3, jejíž předchozí verze představovala 35 % prodejů značky, uvedení modelové řady DS, konkrétně DS3 a DS5 v Brazílii a DS3 a DS4 v Argentině, v São Paulo byl otevřen Citroën Experience Center, 1. „vlajková loď“ značky v této oblasti. Rozvoj značky na mezinárodním poli se krom toho odrazil i v podpisu 6 nových dovozních smluv (Hongkong, Jižní Korea, atd)., takže značka je přítomna již v 90 zemích.

Výhledy pro rok 2013

Zvyšující se mezinárodní rozvoj - uvedení modelů Citroën C4 L a C-Elysée, které jsou určeny na mezinárodní trhy s vysokým růstem – tedy především Rusko a Čína - strategické oblasti pro mezinárodní rozvoj značky. Zahájení výroby modelu DS5 v čínské městě Šen-čen v průběhu 2. pololetí. Přesun celé značky směrem k vyšším kategoriím vozů. Řada C: 2 velké novinky: nový Citroën C3 a nahrazení modelu C4 Picasso. Řada DS: uvedení Citroënu DS3 Cabrio na trh a otevření reprezentativního showroomu DS v Paříži. Stále více technologií ve prospěch pohody a šetrného přístupu k životnímu prostředí. Uvedení verze Full Electric nového Berlinga. Rozšíření nových benzinových motorů typu PureTech u vozů Citroën C3, DS3 a C-Elysée: nová řada benzinových motorů o výkonu 68 – 82 k, které přináší lepší pohodu a průměrné snížení spotřeby paliva a emisí CO2 o 25 % (oproti motorům předcházející generace).