MotorInfo

Vylepšený Opel Movano

6.6.2012 13:20
Vylepšený Opel Movano

Movano, variabilní a prodejně úspěšný lehký užitkový model značky Opel, získalo řadu vylepšení pohonného systému a palubního infotainmentu.

Většina klientů ze segmentu užitkových automobilů, kteří tráví spousty hodin za volantem, ocení, že model Movano je skvěle vybavený pro mobilní komunikaci. A spotřeba paliva je nižší než kdykoli dříve, což je důležitý moment pro drobné zákazníky i flotilové klienty – všichni dnes kladou mimořádný důraz na provozní náklady.

Opel Movano se chlubí širokou nabídkou karosářských verzí – každý zákazník si dokáže najít optimální model plně vyhovující jeho potřebám a požadavkům. Nabídka zahrnuje skříňové dodávky (k dispozici jsou modely ve čtyřech délkách a třech výškách střechy), kombi, valníky s jednoduchou nebo zdvojenou kabinou, podvozky s nástavbami i celou řadu konverzí přímo od výrobce – nechybí ani třístranný sklápěč nebo minibusu.

Pro Movano je k dispozici turbodiesel 2.3 CDTI naladěný na tři výkony: 74 kW (100 k), 92 kW (125 k) a 107 kW (146 k). Motory 74 kW (100 k) a 92 kW (125 k), které jsou standardně propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, prošly důkladnou optimalizací, která se dotkla především olejového čerpadla, hydraulického čerpadla posilovače řízení, převodovky a elektronické řídicí jednotky motoru. Spolu s pneumatikami s nízkým valivým odporem přispěly tyto úpravy ke snížení spotřeby paliva i emisí CO2. Například u skříňových dodávek Movano 2.3 CDTI o výkonech 74 kW (100 k) a 92 kW (125 k) s poháněnými předními koly (délka 5 048 mm, výška 2 496 mm) došlo ke snížení spotřeby nafty i emisí CO2 o 9 procent – spotřeba nyní činí 7,8 l/100 km a emise CO2 činí jen 205 g/km. Podobného zlepšení bylo dosaženo i u devítimístné verze Movano Combi (délka 5 048 mm, výška 2 307 mm), která má nyní spotřebu paliva i emise CO2 oproti předchozímu provedení o 7 procent nižší (7,2 l/100 km, 190 g/km).

Výrazné zvýšení uživatelského komfortu i bezpečnosti představuje standardně dodávaný Bluetooth modul a USB rozhraní. Díky tomu může řidič Movana používat mobilní telefon bezpečně (hands-free) a v souladu s dopravními předpisy platnými ve většině evropských států. Přes USB lze k palubnímu infotainmentu připojit MP3 přehrávač. Audiosystémy mají velký, dobře čitelný displej, umístěný ve středu palubní desky. Displej dovoluje řidiči procházet rozvětveným menu systému za pomoci otočného ovladače a tlačítek. Systém CD15 BT USB a špičkový systém CD35 BT USB mají ovladače i na volantu. Vyšší systém má navíc i externí displej ve sdruženém přístroji, takže řidič téměř nemusí odpoutávat pozornost o provozu před sebou, což výrazně zvyšuje bezpečnost jízdy. Na přání může být přístroj CD35 BT USB doplněný o navigační systém TomTom s paměťovou SD kartou.

Prodejní statistiky roku 2011 potvrzují výrazný meziroční nárůst prodejů modelů Opel Movano. Všechny hlavní trhy (Německo, Velká Británie, Francie, Itálie, Belgie, Nizozemsko), přispěly k výraznému nárůstu prodejů až o 70 %. A v roce 2012 se očekává další růst prodejů vozů Opel Movano.

Opel Movano poskytuje inovativní technologie v kombinaci s funkčností a nízkými provozními náklady. Kabina s výborným výhledem všemi směry je vybavena kvalitními, vysoce odolnými materiály a množstvím praktických odkládacích prostorů. Všestranně nastavitelná sedadla a výškově nastavitelný volant umožňují, aby si různě rostlí řidiči našli za volantem rychle svoji optimální polohu.

Nový Opel Movano se dodává s pohonem pouze předních kol (FWD), nebo s pohonem zadních kol (RWD). Modely s pohonem předních kol (FWD) mají nízko položený práh nákladového prostoru, což usnadňuje manipulaci s nákladem. Velkoryse dimenzované zadní dvoukřídlé dveře a boční posuvné dveře zajišťují optimální přístup do nákladného prostoru. Verze s pohonem zadních kol (RWD) mají lepší trakci na nezpevněných cestách a větší povolenou hmotnost přívěsu. Pro další zlepšení trakce lze objednat i zadní dvojmontáž nebo samosvorný diferenciál. Zadní dvoukřídlé dveře vozů Opel Movano se standardně vyklápějí v úhlu 180 stupňů, na přání se dodávají dveře s úhlem vyklopení 270 stupňů. Standardně dodávaní boční posuvné dveře mají maximální výšku 1 780 mm a maximální šířku 1 270 mm (1 050 mm u modelů s krátkým rozvorem), což umožňuje nakládat zboží na europaletách i z boku. Otvor zadních dveří se šířkou 1 580 mm a maximální výškou 1 820 mm spolu se zvětšenu šířkou mezi podběhy kol na 1 380 mm usnadňují nakládání, rovné boční stěny zaručují optimální využité vnitřního prostoru.