MotorInfo

Vyhlídkový kabriolet Mercedes-Benz Sprinter

23.6.2011 07:16
Vyhlídkový kabriolet Mercedes-Benz Sprinter

Na brněnském autosalonu se v letošním roce představil také Mercedes Benz Sprinter 3,2 t M1 přestavěný na vyhlídkový kabriolet.

Vozidlo vzniklo ve společnosti MAVE s.r.o., která má s podobnými přestavbami vozů rozných značek již dlouholeté zkušenosti.

Devítimístný kabriolet je určený pro vyhlídkové jízdy městem, odvoz svatebčanů, nebo VIP hostů. Vůz je vybaven pohodlnými luxusními sedadly ve třech řadách. Karoserie může být ve dvou variantách: a) s centrálním střešním panelem a bočními dveřmi pro pohodlné nastupování; b) s bočními rámy a nástupem předními dveřmi.

Proti prudkému slunci, nebo nenadálému dešti slouží vytahovací roletky, nebo shrnovací střecha. Díky rychlovyjímatelným sedadlům a podlahovým lištám, automobil nabízí možnost přeptravy i pro vozíčkáře.

Vůz může být vybaven naftovým nebo benzinovým motorem, ale na výběr jsou i ekologické pohony LPG a CNG, a také elektropohon.

Jak se přestavuje

Z původního devítimístného vozidla bylo nejprve vymontováno sedadlo řidiče, dvousedadlo spolujezdce a lavice ve druhé a třetí řadě. Demontováno pak bylo veškeré čalounění a plasty, podlaha a odřezány byly také boční okna. Boční posuvné dveře jsou demontovány, odstraněny pojezdy a okno. Otvor po bočních dveřích je zkrácen vevařenou konstrukcí z bočních dveří a od sloupku B jsou krátké otvírací dveře pro nástup cestujících. Tyto dveře mají použity originální panty, zámky a otvírání z M-B Sprinter.

Do automobilu je vlepen a šrouby upevněn výztužný rám podlahy. Ze spodní strany vozu je navařena výztuha podélníků.Podlaha je v celé ploše a v rozích i zespodu vyztužena. Boky vozidla jsou odřezány ve výši cca 100 mm nad bočním prolisem. Všechny řezy a dutiny jsou vyztuženy profily, zapraveny a ukončeny. Sloupky „A“, sloupky "B" a střešní "B" oblouk je vyztužen silnostěnným obdélníkovým uzavřeným profilem - jäklem. Stejně tak i zadní rám dveří – sloupek „C“ - včetně horního překladu je vyztužen vevařenými profily. Tím jsou vytvořeny ochranné oblouky chránící pasažéry. Oblouk "B" a oblouk "C" je v rovině střechy propojen – vyztužen dvěma profily, podélnou konstrukcí – „ páteří “ , která je shora kryta laminátovým aerodynamickým krytem. Na bocích „ páteře „ je zabudována levá a pravá roletka pro ochranu cestujících za deště.

V linii dveřního prolisu je nad boky vozidla osazena boční zábrana, jež tvoří boční ochranu cestujících, ale i výrazný ozdobný prvek. Je vyrobena z dřevěného masivu s kovovou upevňovací výztuhou, přes níž je šrouby upevněna do karoserie.

Na vyztuženou podlahu je nově nalepena vodovzdorná překližka a protiskluzná podlahovina. Do podlahy na pomocnou konstrukci jsou namontovány hliníkové lišty Unwin, do nichž se upínají  jednotlivá sedadla cestujících. Ta mají homologaci M1, mají integrovaný tříbodový pás, pevná opěradla s opěrkou hlavy. Rozmístění je ve třech řadách : 2,2+1, 3. A samozřejmě nakonec je zpětně namontováno sedadlo řidiče.

 

Cena vozidla : od 1 190 000,- Kč + DPH ( dle zvoleného podvozku a výbavy ).