MotorInfo

VW přichází s vozem Passat Alltrack

24.11.2011 10:12
VW přichází s vozem Passat Alltrack

Volkswagen připravil Passat se zvýšenou světlou výškou a designem ve stylu terénních vozů.

Během uplynulých necelých čtyř desetiletí bylo vyrobeno více než 15 milionů vozů Passat. Kromě jiného je jeho úspěch spojen s velkou rozmanitostí nabízených variant tohoto modelu. Volkswagen nyní rozšiřuje svou nabídku ve střední třídě o další speciální verzi, která nese jméno Passat Alltrack. Novinka bude ve světové výstavní premiéře představena na tokijském autosalonu. Nový Passat Alltrack bude na český trh uveden na podzim roku 2012, jeho cena nebyla zatím stanovena.

Passat Alltrack bude nabízen výhradně s karoserií kombi a vyplní mezeru mezi modelem Passat Variant a vozy SUV, jako je Tiguan. Mnozí řidiči, kteří používají svůj vůz k jízdě s přívěsem nebo s ním vyrážejí do lehkého terénu, si totiž přejí mnohostranný, sportovní a mimořádně prostorný osobní vůz s robustní konstrukcí. Právě pro tuto skupinu zákazníků vyvinul Volkswagen model Passat Alltrack.

Nový model se od konvenčního Passatu Variant odlišuje na první pohled novými nárazníky ve stylu SUV a rozšířenými podběhy a bočními prahy. Passat Alltrack představuje alternativu vozů SUV i mimo zpevněné cesty díky zvětšeným nájezdovým a přechodovým úhlům a zvýšené světlé výšce.

Pro Passat Alltrack budou k dispozici dva přeplňované zážehové motory TSI s přímým vstřikováním benzinu a výkonem 118 kW/160 k, resp. 155 kW/210 k. Zájemce o vznětové motory uspokojí dva turbodiesely TDI vybavené rovněž přímým vstřikováním paliva a vyladěné na nejvyšší výkon 103 kW/140 k, resp. 125 kW/170 k. Obě nejvýkonnější verze Alltrack, TDI o výkonu 125 kW/170 k a TSI o výkonu 155 kW/210 k, budou sériově dodávány s trvalým pohonem všech kol 4Motion a dvouspojkovou převodovkou DSG. Pro modely Passat Alltrack s motorem TDI 103 kW/140 k bude Volkswagen nabízet pohon všech kol na přání. Oba motory TDI vyhrazené pro modely Passat Alltrack jsou příkladem hospodárnosti i ve spojení s inteligentně řízeným pohonem všech kol 4Motion. Verze s výkonem 103 kW/140 k vystačí v průměru s 5,7 l/100 km (emise CO2: 150 g/km), zatímco varianta poskytující výkon 125 kW/170 k spotřebuje průměrně jen 5,8 l/100 km (emise CO2: 152 g/km).