MotorInfo

Volvo XC90 T8 Twin Engine

7.5.2015 15:00
Volvo XC90 T8 Twin Engine

Volvo XC90 T8 Twin Engine je v současnosti nejvýkonnějším a nejčistším SUV. Tato motorizace se může v kombinovaném režimu pochlubit emisemi CO49 g/km, výkonem 407 koní, max. točivým momentem 640 N.m, spotřebou paliva 2,1 l/100 km a dojezdem v čistě elektrickém režimu 43 km.

V porovnání s dříve zveřejněnými údaji došlo ke zlepšením. Výsledkem dalšího vyladění celého hnacího ústrojí jsou emise CO2 nižší o 10 g/km a s nimi související pokles spotřeby paliva na 2,1 l/100 km. Dalším přínosem je zvýšení výkonu. 

"Pracovali jsme tvrdě na tom, abychom získali co nejvíce výhod oproti konkurenci a poskytli zákazníkům to nejlepší možné spojení výkonu a nízké spotřeby paliva. Naše technologie Twin Engine nám umožnila vytvořit základ pro nastolení tradice vývoje efektivních hnacích agregátů zcela nového typu. Díky naší nové modulární platformě a našim prvotřídním čtyřválcovým motorům se nám podařilo dosáhnout v této oblasti jasně vedoucí pozice," vysvětluje Peter Mertens, senior viceprezident oddělení pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Car Group.

Vůz nabízí dojezd 43 km v čistě elektrickém režimu, zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,6 vteřin a kombinovaný výkon 407 koní – to vše v sedmimístné konfiguraci.

Varianta XC90 T8 Twin Engine se objeví v showroomech autorizovaných dealerů v ČR Volvo již letos.

Model XC90 T8 Twin Engine dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během 5,6 vteřin. Jízdní zážitek není jedinou předností XC90 T8: je zde také pět jízdních režimů, díky nimž lze využívat široké rozpětí výkonových charakteristik doprovázených různou efektivitou. Prostřednictvím rolovacího tlačítka středové konzoly nebo dotykového displeje palubní desky si řidič může zvolit jeden z následujících jízdních režimů: 

Hybrid: jedná se o výchozí režim vhodný pro každodenní dojíždění. V tomto jízdním režimu vůz automaticky střídavě využívá výkon dvoulitrového čtyřválcového motoru Drive-E a elektromotoru za účelem dosažení celkově co možno nejhospodárnější jízdy. 

Pure electric: pokud je vysokonapěťový akumulátor plně dobitý, může v tomto režimu sloužit jako jediný zdroj energie napájející elektromotor nad zadní nápravou. Volvo XC90 T8 dokáže v čistě elektrickém režimu ujet více než 40 km, což pokryje celkovou vzdálenost, kterou většina lidí potřebuje pro své každodenní dojíždění. Vzhledem k systému rekuperace brzdné energie se vůz v tomto režimu chová superefektivně v městské dopravě, kde je třeba často zastavovat. Pokud vůz potřebuje více síly, automaticky naskočí také spalovací motor Drive-E. 

Power: v tomto režimu mohou řidiči těžit z výhod kombinovaného pohonu spalovacího a elektrického motoru. Při startování využívá vůz výhodu citlivosti a okamžitého nástupu točivého momentu elektromotoru, zatímco spalovací motor přispěje k hbitějšímu zrychlení. Tato kombinace motorů zajišťuje lepší točivý moment v nízkých otáčkách, který je srovnatelný s motory s velkým zdvihovým objemem jako je například V8. 

AWD: tento režim nabízí konstantní pohon všech kol kdykoliv je to třeba. Předností možnosti ruční aktivace režimu AWD je, že má řidič pohon všech kol k dispozici přesně ve chvíli, kdy jej potřebuje, anebo může šetřit energii na později. 

Save: pokud je akumulátor nabitý, může ho řidič aktivací tohoto režimu "zmrazit" a jeho energii tím ušetřit na později, kdy bude potřebovat čistě elektrickou jízdu. Pokud je na druhou stranu akumulátor téměř vybitý, může řidič využít spalovací motor k nabití akumulátoru na určitou úroveň, aby jej později bylo možné opět využít k čistě elektrické jízdě.

 

Foto:Volvo