MotorInfo

Volvo XC90 s novou cenou

19.9.2013 13:37
Volvo XC90 s novou cenou

Až do konce roku 2013 si mohou zájemci o Volvo XC90 díky balíčku zvýhodnění v hodnotě  250 tisíc korun pořídit sedmimístnou verzi tohoto modelu za méně než jeden milion korun.

Podzimní akce platí pro motorové verze D5 AWD Kinetic, Momentum, Summum, R-Design a Executive. Výhodný balíček 250 000 Kč tak například u varianty D5 AWD Kinetic snižuje cenu na 990 500 Kč vč. DPH.

Volvo XC90 si během svého působení na automobilovém trhu připsalo řadu prvenství. Světovými novinkami byly například systém ochrany proti převrácení ROPS či snížený příčník aktivující ochranné prvky protijedoucího vozu a jeho deformační zóny. Poprvé na světě se mohla sedmisedadlová verze pochlubit stejnou mírou ochrany jako u verze s pěti sedadly, při zachování kompaktních rozměrů.  Volvo coby první výrobce automobilů na světě také zájemcům o XC90 nabídl audio systém se systémem Dolby Pro Logic II.

Volvo XC90 je pro případ nehody, kdy dojde k převrácení vozidla, a to se jednou nebo i vícekrát převrátí přes střechu, vybaveno systémem ochrany proti převrácení (Roll-over Protection System – ROPS), který tento problém řeší ze dvou směrů: pomocí systému podpory stability RSC, jenž v první řadě pomáhá automobil stabilizovat a snížit riziko převrácení při nehodě; zvýšenou ochranou posádky pro případ, když už k převrácení dojde – síť nosníků v konstrukci karoserie umožňuje distribuovat a absorbovat vzniklé síly.

Navíc je zde elektronický senzor, který zaregistruje, pokud vozu hrozí převrácení, a následně aktivuje předpínače bezpečnostních pásů. Aby se zabránilo nárazu hlavou do boku vozidla, je Volvo XC90 dále vybaveno systémem IC neboli nafukovací clonou. Ta při nehodě rovněž brání vypadnutí cestujících z vozidla. Speciálně pro sedmisedadlovou verzi XC90 byly nafukovací clony prodlouženy natolik, aby mohly být systémem IC chráněny všechny tři řady sedadel. Volvo navíc vyztužilo části střešní konstrukce Volva XC90 extrémně tvrdou bórovou ocelí, která je čtyřikrát až pětkrát pevnější než běžná ocel.

Rovněž otázce kompatibility – kdy se SUV srazí s osobním automobilem, jehož kabina se nachází níže nad povrchem vozovky – byla při vývoji Volva XC90 věnována značná pozornost. Běžná SUV mají velkou světlou výšku a i jejich nárazníky bývají často umístěny příliš vysoko. Tím vzniká větší riziko poškození protijedoucího běžného vozidla a závažnějšího poranění jeho posádky, neboť níže umístěné nárazníky a deformační zóny osobního vozu se jednoduše zasunou pod přední část SUV, aniž by dostaly šanci se aktivovat. Aby se toto riziko snížilo, byla přední nápravnice Volva XC90 doplněna o snížený příčník, který se nachází ve výšce nárazníků běžného osobního vozu. Tento snížený příčník je integrován do konstrukce XC90 a zůstává zcela skryt za předním spoilerem. Tato konstrukce snižuje riziko poranění nejen při čelním nárazu, ale také při nárazech z boku a zezadu.

Volvo dokázalo zkonstruovat SUV se sedmi sedadly při zachování celkově kompaktních rozměrů. Všech sedm míst je samozřejmě vybaveno tříbodovými samonavíjecími bezpečnostními pásy, jejich předpínači a opěrkami hlavy. Všechna sedadla pro cestující lze navíc sklopit, a vytvořit tak zcela rovnou plochu pro přepravu dlouhých předmětů.

Od uvedení na trh získalo Volvo XC90 více než sto mezinárodních ocenění. V rámci hodnocení bezpečnosti to byly především nárazové testy provedené organizací Euro NCAP, jež umožnily XC90 skutečně prokázat své schopnosti v oblasti nezávislého bezpečnostního výzkumu. Volvo XC90 jako jedno z prvních SUV na trhu při nich obdrželo nejvyšší hodnocení – 5 hvězdiček. Nejvyšší hodnocení a titul „Nejlepší volba“ získalo XC90 také v testech Amerického pojišťovacího institutu pro bezpečnost dálničního provozu (US Insurance Institute for Highway Safety – IIHS).