Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Americký institut Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) vyhodnotil model Volvo XC60 jako první prémiové SUV na světě, které se může pyšnit ohodnocením TOP SAFETY PICK+ (Nejlepší volba z hlediska bezpečnosti+).
Díky tomuto hodnocení je tak dnes automobilka Volvo Car Group jediným výrobcem luxusních vozidel, jenž má v nabídce již dva takto oceněné modely. Prvním vozem, který ohodnocení TOP SAFETY PICK+ dosáhl v průběhu loňského roku, byl sedan Volvo S60 pro modelový rok 2013.
V tomto novém testu vůz narazí 25 procenty šířky přední části na straně řidiče do pevné překážky v rychlosti 64 km/h. Při zkušební jízdě sedí na sedadle řidiče speciální figurína Hybrid III. Nárazový test byl přitom navržen tak, aby simuloval situaci, kdy přední roh vozidla narazí do jiného automobilu nebo překážky, jako je například strom či sloup. Díky vysokopevnostní oceli, kterou Volvo u svých modelů v exponovaných místech používá, nedošlo ke zhroucení přepážky mezi kabinou, podběhem a motorovým prostorem. Řidič tak po případné havárii může vystoupit zcela nezraněn, zatímco u mnohých konkurentů zůstávají jeho chodidla zaklíněna pod plynovým či brzdovým pedálem.
„Sledoval jsem mnoho nárazových zkoušek, a pokud bych si měl vybavit jen jedinou věc, která se mi vždy vryje do paměti, je to síla, jakou náraz na testovaná vozidla působí. Již samotný hluk, který připomíná škrábání nehty po školní tabuli, vyvolává mrazení v zádech,“ vystihuje David Zuby z IIHS, co bezpečnost pro ostatní automobilky znamená. „Vozidla nebyla pro tento druh testů zkonstruována.“ Přestože tedy Volvo XC60 bylo uvedeno na trh na počátku roku 2009 a vývoj v oblasti bezpečnosti byl o další 2–3 roky pozadu, testy potvrzují způsob, jakým značka k problematice bezpečnosti vozidel přistupuje. Nečeká na to, až vláda či v tomto případě IIHS vydají nové zkušební postupy nebo až určí nové způsoby ochrany osob v automobilech. Svoje vozy navrhuje tak, aby obstály v jediném, nejdůležitějším testu – v každodenním životě.
Modely Volvo XC60 a S60 získaly v testech nejlepší možné hodnocení ‒ „dobré“. IIHS vozidla klasifikuje pomocí škály dobré, přijatelné, hraniční nebo slabé, a to podle výsledků dosažených při čelním nárazu s mírným přesahem, při bočním nárazu a při převrácení. Hodnocení bere v úvahu také ochranu poskytovanou sedadly a opěrkami hlavy v rámci prevence poranění krku při nárazech zezadu. Vozidla, která získají ocenění TOP SAFETY PICK+, musejí dosáhnout výsledku „dobrý“ nejméně ve čtyřech z pěti hodnocení, přičemž pátý výsledek musí být přinejmenším „přijatelné“.