Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Volvo uvedlo v posledním červnovém týdnu na český trh prémiový hatchback V40.
Tento kompaktní automobil jako jediný vůz nabízí revoluční airbag chránící chodce nebo systém City Safety zabraňující kolizím až do rychlosti 50 km/h. Ve spojení s dalšími podpůrnými systémy je dokonale ochráněn život posádky vozu i ostatních účastníků silničního provozu. Švédská automobilka, která je průkopníkem řady bezpečnostních systémů, s novým modelem přináší do prémiových hatchbacků nová měřítka bezpečnosti. Hodlá zaútočit hlavně na pozice konkurentů na špičce segmentu C, v němž se aktuálně objevili nováčci jako Mercedes-Benz třídy A, BMW řady 1 nebo Audi A3. V široké bezpečnostní výbavě V40 nechybí oblíbený systém hlídání mrtvého úhlu BLIS, který automobilka Volvo v roce 2004 zavedla jako první na světě. Nově jde o vylepšený systém, jenž při své činnosti využívá radar, a dokáže sledovat i rychle se blížící vozidla na vzdálenost až 70 m.
V40 navíc dokáže upozornit řidiče i na vozidla blížící se zboku, např. při vyjíždění z parkovacího místa, a to až do vzdálenosti 30 metrů. Moderní technikou prošpikovaný automobil nabízí také systém hlídající bdělost řidiče, asistenta pro jízdu v jízdních pruzích, parkovacího asistenta, který při podélném parkování přejímá řízení, unikátní adaptivní tempomat funkční až do úplného zastavení a pracující na bázi radaru i laseru nebo systém detekce chodců s funkcí automatického brzdění. Tedy další ojedinělý prvek nejen v této třídě. Výčet dlouhé řady bezpečnostních prvků také zahrnuje funkce, které dokážou číst dopravní značky, automaticky přepínat dálková světla a další užitečné systémy.
U Volva V40 byl zrealizován nový směr skandinávské značky „Stvořeno okolo vás“, který je zaměřen na řidiče a posádku. K intuitivnímu a jednoduchému ovládání přispívá nová, plně grafická přístrojová deska s možností úpravy vzhledu a zobrazovaných údajů. O co největší požitek z jízdy se stará dynamicky naladěný podvozek, který je zahrnut do standardní výbavy. Vyznačuje se nízkým těžištěm i komponenty, které běžně používají modely vyšších tříd. Zvýšená tuhost konstrukce tak dokáže lépe pohlcovat boční síly. Funkce pokročilé kontroly stability využívá nového čidla, které snímá úhel příčného náklonu a umožňuje jakoukoli tendenci ke smyku identifikovat již v počáteční fázi.
Pod kapotou bude na výběr ze šestice motorů, tří benzinových a tří naftových, o výkonu od 115 do 254 koní. Základní motorizací bude vznětový motor D2 se spotřebou 3, 6 l nafty na 100 km a s emisemi CO2 pouze 94 g/km. Vrcholná verze, která dorazí koncem letošního roku, pak bude poháněna přeplňovaným benzinovým motorem T5 s výkonem 254 k a se zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy. Všechny motory jsou vybaveny funkcí start-stop a rekuperací brzdné energie.
Společnost Volvo Car Corporation předpokládá roční prodej 90 tisíc kusů nového Volva V40.
Již jeho základní výbava je velkorysá a začíná na částce 590 000 korun. Zájemci o tento vůz si budou moci první modely prohlédnout v červenci během vybraných dnů u autorizovaných dealerů. V srpnu pak dorazí na trh první zákaznické vozy.