Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Volvo představilo v Ženevě systém rozpoznávání cyklistů s funkcí automatického brzdění.
Volvo představilo v Ženevě novou bezpečnostní funkci vozidel - technologii schopnou rozpoznat a automaticky zabrzdit vozidlo v případě, že se do jeho jízdní dráhy dostane cyklista. Nová funkce je rozšířením stávající technologie rozpoznávání a automatického brzdění, která se nově nazývá systém rozpoznávání chodců a cyklistů s funkcí automatického brzdění. Všechny vozy vybavené systémem rozpoznávání chodců budou zároveň schopné rozpoznávat i cyklisty.
Prevence nehod
Podle statistik je přibližně 50 procent ze všech cyklistů, kteří zemřou na evropských silnicích, usmrceno při kolizi s automobilem. A čísla to rozhodně malá nejsou. V loňském roce zemřelo jen na českých silnicích 64 cyklistů a těžce zraněno jich bylo 464, lehkých zranění bylo evidováno 3038. Ke snížení nehod cyklistů chce přispět nová technologie rozpoznávání chodců a cyklistů ve vozidlech Volvo. Rozšíření stávající technologie rozpoznávání a automatického brzdění na určité situace zahrnující cyklisty umožňuje nový pokročilý software a rychlejší technologie zpracování obrazu.
Automatické brzdění
Cyklista v jízdním pruhu, který se náhle připlete do dráhy vozidla – to je jeden typ nehod, který systém rozpoznávání chodců a cyklistů s funkcí automatického brzdění řeší. Tento nový systém bude od poloviny května 2013 dostupný pro modely Volvo V40, S60, V60, XC60, V70, XC70 a S80. Čidla sledují prostor před vozidlem. Pokud cyklista jedoucí stejným směrem náhle vybočí do jízdní dráhy vozidla a hrozí nebezpečí srážky, systém vydá upozornění a začne ihned naplno brzdit. Rychlost vozidla má na následky nehody rozhodující vliv. Při nižší rychlosti nárazu se významně snižuje riziko vzniku závažných poranění.
Kombinace kamery a radaru
Systém rozpoznávání chodců a cyklistů s funkcí automatického brzdění je tvořen radarem umístěným za mřížkou chladiče, kamerou před vnitřním zpětným zrcátkem a centrální řídicí jednotkou. Úkolem radaru je detekovat objekty před vozidlem a určovat jejich vzdálenost. Kamera určuje, o jaký typ objektů se jedná. Díky širokému zornému poli dvoumodulárního radaru lze chodce a cyklisty včas identifikovat. Kamera s vysokým rozlišením umožňuje sledování směru pohybu chodců a cyklistů. Centrální řídicí jednotka situaci před vozidlem průběžně monitoruje a vyhodnocuje. Pro aktivaci automatického brzdění je nezbytné, aby objekt potvrdila obě zařízení – kamera i radar. Nejmodernější čidla v případě potřeby umožňují okamžité využití plného výkonu brzdové soustavy. Tato technologie také sleduje vozidla jedoucí ve stejném pruhu.