MotorInfo

Volvo na výstavě Techno Classica

6.4.2015 15:01
Volvo na výstavě Techno Classica

Automobilka Volvo Cars na letošním ročníku výstavy v německém Essenu představí výběr klasických vozů vyrobených ve spolupráci s italskou společností Bertone.

Návštěvníci budou mít příležitost prohlédnout si exkluzivní kupé 780 a model 262C, který zde bude přítomen také v provedení kabrioletu, kterých bylo kalifornskou firmou Solaire vyrobeno pouhých pět kusů. Během své historie 88 let se automobilka Volvo Cars obracela na Italy při mnoha příležitostech, kdy hledala inspiraci a pomoc při navrhování různých modelů. V polovině 70. let minulého století uzavřela automobilka dlouhodobé a velmi obohacující partnerství s italskou konstruktérskou a designérskou firmou Bertone. Výrobní linka Bertoneho závodu byla navržena pro malovýrobu exkluzivních modelů, což byly pro značku Volvo, která v té době chtěla vyrobit dvě speciální verze řady 200, ideální podmínky. Zmíněnými variantami byla limuzína 264 TE, která se na trhu objevila v roce 1975, a kupé 262C, představené veřejnosti v roce 1977. Ačkoliv byly tyto vozy navrženy ve Švédsku, upraveny pro výrobu a postaveny byly v Turínské Bertoneho společnosti.

O dva roky později, v roce 1979, vyrobila firma Bertone futuristickou kupé verzi modelu Volvo 343. Tento koncept, který se mohl pochlubit digitální přístrojovou deskou a výklopnými světlomety, dostal název Tundra. Vedení automobilky Volvo však tento Bertoneho radikální návrh zdvořile odmítlo.

Nejintenzivnější spolupráce mezi značkami Bertone a Volvo probíhala před 30 lety a jejím výsledkem bylo i Volvo 780, které zaznamenalo svůj debut na autosalonu v Ženevě v březnu 1985. Tohoto stylového kupé navrženého a postaveného firmou Bertone se během pětiletého období vyrobilo 8 518 vozů.

Společnost Volvo Cars se letos objeví na výstavě Techno Classica již podvanácté, přičemž zde představí pět vozů, z nichž všechny vznikly ve spolupráci s firmou Bertone.

Volvo 262C z roku 1981. Jedná se o vůz, který vznikl na základě speciálního zadání Pehra G. Gyllenhammara, jenž vykonával funkci generálního ředitele a prezidenta společnosti Volvo v letech 1971 až 1993. Tento charismatický šéf požadoval, aby všechny jeho vozy byly červené, a přestože se nejednalo o standardní barvu automobilů Volvo, jeho přání bylo splněno. Dokonce i luxusní kožený interiér je červený. Dnes se tento vůz nachází v muzeu značky Volvo.

Volvo 780 z roku 1985. Další z vozů Pehra G. Gyllenhammara byl na zakázku také lakován červeným odstínem. Jednalo se o dar k jeho 50. narozeninám, které oslavil pouhý měsíc po oficiálním představení modelu na ženevském autosalonu. I tento vůz dnes odpočívá v muzeu značky Volvo.

Volvo 262C z roku 1981. Nejmladší Volvo 262C na světě, které má najeto pouhých 99 km. Automobil byl jako zbrusu nový doručen dealerovi v newyorském Newburghu a nikdy neopustil showroom. Nyní jej vlastní společnost Schmidt Gemert, což je holandský specialista na klasické vozy Volvo.

Volvo 262C „Solaire“ z roku 1981. Podle původního plánu mělo být na přání severoamerické pobočky automobilky Volvo Cars vyrobeno nezávislou kalifornskou firmou Solaire 50 kabrioletů 262C. Nicméně produkce tohoto modelu byla po vyrobení pěti kusů zastavena částečně také kvůli obavám, že by vůz nebyl při havárii dostatečně bezpečný. Vystavovaný automobil dnes patří belgickému sběrateli vozů Volvo Guyi Vermantovi, který jej nechal kompletně zrenovovat.

Volvo 780 z roku 1989. Jedná se o zcela původní vůz s šestiválcovým motorem do V 2,8 litru nabízející veškerou výbavu, která v té době byla k dispozici. Tento konkrétní řídil Tuve Johansson, dřívější generální ředitel a prezident společnosti Volvo Cars. I jeho majitelem je v současné době Guy Vermant.

 

Foto:Volvo