Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Skupina Volvo Car Group rozvinula koncept pro autonomní parkování. Prototyp dokáže najít volné místo a zaparkovat i tehdy, pokud řidič není uvnitř vozidla.
Inteligentní vůz, který nepotřebuje řidiče, je navíc schopen plynule a bezpečně reagovat na další vozidla a chodce pohybující se na parkovišti.
„Autonomní parkování je technologický koncept, který řidiče zbaví zdlouhavého hledání volného parkovacího místa. Řidič vozidlo zanechá u vjezdu na parkoviště a na stejném místě si ho později vyzvedne,“ vysvětluje základní myšlenku Thomas Broberg, vedoucí bezpečnostní poradce ve společnosti Volvo Car Group.
O dostupnosti této služby řidiče informuje technologie komunikace mezi vozidly a infrastrukturou (Vehicle 2 Infrastructure), tvořená vysílači v silniční infrastruktuře. Řidič funkci autonomního parkování aktivuje pomocí aplikace v mobilním telefonu a poté může od vozidla odejít. Vůz pomocí čidel vyhledá volné parkovací místo a sám na ně zajede. Při vyzvednutí vozidla je použit stejný postup v opačném pořadí.
Automobil reaguje na ostatní vozidla a účastníky silničního provozu
Kombinace autonomního řízení s rozpoznáváním a brzděním před dalšími objekty automobilu umožňuje bezpečný pohyb s ohledem na ostatní vozidla a chodce pohybující se na parkovišti. Rychlost jízdy a brzdění jsou přizpůsobeny hladkému pohybu v prostoru parkoviště.
„Náš přístup vychází z principu, že automobily s autonomním řízením musejí být schopny bezpečně se pohybovat v prostředí, kde se nacházejí i běžná vozidla a nechránění účastníci silničního provozu,“ říká Thomas Broberg.
Záměrem skupiny Volvo Car Group je dosáhnout v oblasti autonomního řízení vedoucí pozice a dotáhnout vývoj konceptů a nových průkopnických technologií tak, abych je mohli nabídnout svým zákazníkům. Koncept autonomního parkování je jedním z několika projektů, jež v této oblasti probíhají. Společnost Volvo Cars také byla jedinou automobilkou podílející se na projektu SARTRE (Safe Road Trains for the Environment), jenž byl úspěšně zakončen v roce 2012. Podílelo se na něm sedm evropských partnerů. Jednalo se o jediný projekt svého druhu zaměřený na technologii využitelnou na běžných dálnicích, kdy se silniční konvoje pohybují ve smíšeném prostředí s ostatními vozidly. Flotila vozidel v projektu SARTRE byla tvořena vedoucím nákladním automobilem a čtyřmi vozy Volvo jedoucími zcela bez zásahu řidiče rychlostmi až 90 km/h – v některých případech s rozestupem mezi jednotlivými vozidly necelé čtyři metry.
Autonomní řízení v příští generaci modelu XC90
„Vývoj technologií autonomního parkování a jízdy v konvojích stále pokračuje. Hodláme však učinit první krok směrem k naší vedoucí pozici a představit první funkce autonomního řízení ve zcela novém Volvu XC90, které bude představeno na konci roku 2014,“ uzavírá Thomas Broberg.