Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Elegantní Volvo Concept Coupé, které je inspirováno moderním skandinávským životním stylem a designem, ale také ikonickými prvky z historie, je prvním z řady tří konceptů, jež prozrazují možnosti, které nová modulární architektura Scalable Product Architecture (SPA) přináší v oblasti designu.
Po více než roce rostoucích očekávání přichází první výsledek práce Thomase Ingenlatha, nového vrchního viceprezidenta pro design, a ukazuje způsob, jakým by měl design dodat značce Volvo nové emoce. Zároveň naznačuje, jak budou vypadat připravované generace nových modelů Volvo, z nichž jako první přijde v roce 2014 na trh model XC90.
„Volvo Concept Coupé není futuristický automobil snů. Cílem tohoto prototypu je ukázat možnosti naší nové architektury: sebejisté rysy, proporce a nejvýznamnější charakteristické designové prvky. Přestože nová XC90 je zcela odlišný typ vozu, po jejím představení v průběhu příštího roku na první pohled spatříte řadu spojitostí,“ říká Thomas Ingenlath.
Modulární architektura Scalable Product Architecture, interně vyvinutá výhradně pro vozy Volvo, rozvazuje designérům a konstruktérům značky ruce a zbavuje je omezení, která v minulosti přinášely platformy určené pro více značek.
„Nový prototyp Volvo Concept Coupé ukazuje, jaké možnosti budeme při návrhu našich automobilů od nynějška mít. Na rozdíl od povrchního vzrušení, na něž sází ostatní značky, chceme vozům Volvo vdechnout více emocí prostřednictvím klidné, sebejisté krásy, jež patří mezi nejdůležitější rysy skandinávského designu,“ popisuje motivaci švédského výrobce Thomas Ingenlath.
Vizuální dopad nových proporcí je nejvýraznější tehdy, pokud se na Volvo Concept Coupé podíváte z boku. Vzdálenost mezi palubní deskou a přední nápravou je větší a prosklený prostor byl posunut mírně vzad. Dojem vozu kategorie Gran Tourer umocňuje nízká kapota, střecha a pětipaprsková 21" kola. Z celku pak vyzařuje vysoký výkon, který však vůz nestaví nijak na odiv. Proporce jsou zvýrazněny linií boků, která kolem celého vozu vytváří elegantní oblouk.
„Představuji si klidnou sílu lva. Nemusí být na lovu, aby z něj vyzařoval respekt. I tehdy, když leží, jsou jeho schopnosti na první pohled zřejmé,“ usmívá se Thomas Ingenlath.
Tvář prototypu Volvo Concept Coupé charakterizuje nová topografie kapoty a „volně umístěná“ mřížka chladiče, ohraničená světlomety s integrovanými světly pro denní svícení ve tvaru písmene T. Podobně jako zadní světla, také světla pro denní svícení jsou výraznou součástí nového designu vozů Volvo.
„Tvář je nová, ale zároveň se v ní zrcadlí více než 85 let historie a hrdosti značky Volvo. Na finální interpretaci mřížky chladiče a loga iron mark stále pracujeme, obojí bude představeno společně s modelem XC90 během příštího roku,“ slibuje Thomas Ingenlath.
Odraz ikonického modelu P1800
Concept Coupé rovněž obsahuje prvky, jež odrážejí design modelu Volvo P1800 ze 60. let minulého století. „Je povinností automobilového designéra reflektovat a používat designové prvky, které jsou významnou součástí dědictví značky. Volvo P1800 bylo ikonickým modelem, jenž byl pověstný svými krásnými tvary a detaily. Použití prvků z exteriéru a interiéru modelu P1800 však neznamená žádný pokus o retro. Tyto jemné odkazy na naši slavnou historii využíváme pro stvoření budoucnosti, kde se čirá krása stává nedílnou součástí identity značky Volvo. Prototypem Concept Coupé tato cesta začíná,“ říká Thomas Ingenlath.
Modrošedý exteriér se odráží i uvnitř prototypu Volvo Concept Coupé. Vytříbené ručně vyrobené prvky, jako jsou kůží čalouněný přístrojový panel, obložení přírodním dřevem či tmavě modré tkané koberce, doplňují působivé detaily z obráběného kovu.
„Ručně vyrobený krystal je pro mne jedním z nejlepších příkladů špičkového skandinávského designu a velmi se mi líbí myšlenka přenést jej do automobilu. Prominentní pozice řadicí páky je skvělým místem pro tento zářivý skvost,“ říká Robin Page, ředitel pro design interiérů ve společnosti Volvo Car Group, a dodává: „Pocit uvnitř prototypu Concept Coupé je skvělým příkladem toho, co chceme nabídnout všem zákazníkům značky Volvo.“
Koncept také přináší zcela nový přístup značky Volvo k ovládání vozu, jež je zaměřeno na člověka. Velká svislá dotyková obrazovka ve středové konzole je propojena s adaptivním digitálním displejem a head-up displejem před řidičem. „Je to ukázka přirozené integrace uživatelských rozhraní do nové generace našich vozidel. Klíčovým hlediskem je ovládání s potěšením, ale bez zbytečného rozptylování. Konektivitu do našich automobilů zavádíme s cílem zpříjemnit jejich používání a zároveň zvýšit jejich bezpečnost,“ vysvětluje Thomas Ingenlath.
Modulární platforma Scalable Product Architecture je rovněž připravována pro zcela autonomní řízení. První technologie autonomního řízení, která umožní vyhnout se nehodě a zvýší komfort jízdy, bude představena již v roce 2014 a společnost Volvo Cars si klade za cíl přinést technologii plně autonomního řízení na silnice do roku 2020.
Plug-in hybrid s benzinovým motorem
Hnací ústrojí tvořené technologií plug-in hybrid s benzinovým motorem, jímž je prototyp Volvo Concept Coupé vybaven, odráží záměr společnosti Volvo Cars využít elektřiny v nejvýkonnějších verzích nové řady čtyřválcových motorů Drive-E. Díky tomuto řešení mohou jejich výkony dosáhnout úrovně dnešních osmiválcových motorů. Koncept je vybaven dvoulitrovým benzinovým motorem Drive-E s vysokým výkonem, který je přeplňován kompresorem a turbodmychadlem. Benzinový motor je kombinován s elektromotorem na zadní nápravě. Díky tomu Volvo Concept Coupé disponuje celkovým výkonem přibližně 400 k a točivým momentem 600 N.m.