Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Automobilka Volvo Cars slaví 20 let mechanického pohonu všech kol (AWD).
„Automobily Volvo jsou ve Švédsku proslulé svým charakterem, který zde definují jako ‚framkomlighet‘, což znamená schopnost dostat vás, kamkoli chcete, bez ohledu na povětrnostní podmínky. Jedná se o důležitou součást naší tradice a také o jasnou reflexi toho, kdo jsme a odkud pocházíme. S posledním rozšířením nabídky naší nejvyšší produktové řady o elektrický pohon všech kol se nám podařilo dosáhnout v této důležité oblasti ještě lepších výsledků,“ prozradil Henrik Green, senior viceprezident pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Cars.
Zdokonalení technologie AWD znamená zlepšení ovladatelnosti, stability a trakce, přičemž si řidič stále může užívat jistou, dynamickou a zábavnou jízdu při nižší spotřebě paliva.
„Elektrifikací získal pohon všech kol na ještě větší flexibilitě. O tom se můžete přesvědčit například u našeho Volva XC90 s motorizací T8 Twine Engine, vybavenou elektrickým hnacím agregátem zadní nápravy, který pohání zadní kola. S tím, jak se posouváme směrem k plně elektrickým vozidlům a dalším pohonným řešením, se nám postupně otevírá svět nových možností nezávislého ovládání jednotlivých motorů i kol, které by bylo regulováno na základě typu povrchu a požadovaného jízdního stylu,“ uvedl Henrik Green.
S rostoucí vyspělostí technologie AWD se snižuje hmotnost mechanických systémů a naopak se zvyšuje jejich efektivita. Od zavedení efektivní technologie „aktivace dle potřeby“ jsou všechna čtyři kola stále připravena, aby bylo možné v případě potřeby okamžitě přenést na zadní nápravu požadovaný točivý moment. Aktuální točivý moment je regulován za účelem nepřetržitého udržování optimálních vlastností s ohledem na ovladatelnost, stabilitu a trakci. Stávající mechanický pohon všech kol vychází z modulární konstrukce a je využíván u všech modelů Volvo.
„Rozumíme potřebám našich zákazníků. Chápeme, že potřebují flexibilní AWD řešení, které se dokáže rychle a automaticky přizpůsobit náhlým změnám, jež přináší provoz v reálném prostředí, a umí si poradit s jakýmkoli počasím. Pohon všech kol nabízí v našem pojetí nejen větší jízdní dynamiku, ale zároveň představuje bezpečnostní funkci, což je ideální kombinace, protože jsme se zavázali nabízet sebejistý, vyvážený a zábavný jízdní zážitek, který vám dá pocit naprosté kontroly nad situací,“ doplnil svá slova Henrik Green.
Varianta s pohonem všech kol tvoří více než 50 % objednávek nových modelů Volvo řady 90. Jestliže zohledníme celé portfolio švédského výrobce automobilů, jedná se o více než 40 %.
Automobilka Volvo se zabývá výzkumem a testováním systémů AWD přes 20 let. První vůz Volvo s pohonem všech kol, který se začal sériově vyrábět, byl kombík Volvo 850 Estate s 2,5 litrovým řadovým pětiválcem s přeplňováním turbodmychadlem (I5T), disponujícím výkonem 193 koní a spolupracujícím s pětistupňovou manuální převodovkou, jenž byl uveden v květnu 1996. Dalším vozem vybaveným pohonem všech kol bylo v roce 1997 Volvo V70, jež z velké části vycházelo z modelu 850. Ve stejném roce vyrobila automobilka Volvo svou první cross country variantu, Volvo V70XC, jehož prostřednictvím se jí podařilo vytvořit zcela nový typ vozu, který se pyšnil robustním vzhledem a dnes již dobře známou schopností poradit si se silnicí i s neudržovanými cestami. Svůj AWD program představilo Volvo hned, jak začaly vývojové práce na první generaci modelu XC90, představeném v roce 2002 na Detroitském autosalonu. První generace Volva XC90 byla na přání vybavena systémem AWD Haldex Traction druhé generace a 2,5 litrovým benzinovým motorem s přeplňováním turbodmychadlem. 3,2 litrový agregát T6 spolupracoval s pohonem všech kol již ve standardu.
Foto:Volvo