MotorInfo

Volvo Cars s rekordním prodejem za rok 2015

11.1.2016 13:56
Volvo Cars s rekordním prodejem za rok 2015

Společnosti Volvo Cars se v roce 2015 podařilo prodat celkem 503 127 vozů, což znamená, že vůbec poprvé za 89 let své existence překročila hranici půl milionu prodaných vozů.

Automobilka Volvo zaznamenala posílení prodeje ve všech třech klíčových regionech. V Evropě prodej za minulý rok stoupl o 10,6 % až na 269 249 prodaných jednotek, což dělá 53,5 % celkového objemu prodeje. V České republice vzrostly prodeje o 3,4 % na 1 656 prodaných vozů. V USA zaznamenala značka Volvo v roce 2015 značné oživení, které se projevilo nárůstem prodeje o 24,3 %. V čínské obtížné ekonomické situaci se prodeje zpočátku příliš nehýbaly, ale ke konci roku došlo k jejich posílení, takže za čtvrté čtvrtletí vzrostly o 11,4 %. Tento stoupající trend očekává automobilka i v roce 2016.

V pořadí již druhé Volvo zcela nové modelové řady – luxusní limuzína Volvo S90 – bude veřejnosti představeno na detroitském autosalonu (NAIAS) 2016 a ještě letos na jaře půjde do prodeje v USA. V průběhu následujících čtyř let automobilka Volvo obnoví celou svou modelovou řadu.

„Jsem nesmírně potěšen, že mohu rok 2015 prohlásit za rok rekordního prodeje,“ uvedl Håkan Samuelsson, generální ředitel společnosti. „Nyní, když je úspěšný rok 2015 za námi, se společnost Volvo chystá vstoupit do druhé fáze své globální transformace. Jakmile bude tento přerod dokončen, značka Volvo přestane v automobilovém průmyslu zastávat roli malého hráče a stane se skutečně globální prémiovou automobilkou.  V příštích letech padnou další rekordy.“

Druhá fáze transformace automobilky Volvo je bezpochyby ambiciózní. Během následujících let bude automobilka Volvo pokračovat ve vylepšování svého postavení mezi svými rivaly v segmentu globálních prémiových značek. Nadále bude usilovat o oživení svého působení na trhu USA, kde bude současně rozvíjet svou výrobu. Ve střednědobém horizontu se chystá pokračovat v růstu na čínském trhu, zdvojnásobit svůj podíl na evropském trhu a zvýšit svůj celkový prodej na 800 000 vozů ročně. Zároveň představí kompletně novou modelovou řadu vybavenou motory postavenými na základě nových technologií a bude upevňovat své postavení v oblasti automobilové bezpečnosti a vývoje technologií autonomního řízení.

V následujících letech budou představeny velké modely Volvo řad 90 a 60 postavené na modulární platformě SPA. Kromě nich budou na trh uvedeny také menší modely založené na kompaktní modulární platformě (CMA), pro něž bude typická stejná kvalita a technická vyspělost jako pro velké vozy architektury SPA. Automobilka Volvo se v budoucích letech bude také zaměřovat na vývoj hybridních vozů, jejichž součástí budou nové hybridní agregáty zahrnující čtyřválcové a tříválcové spalovací motory. Vůbec poprvé bude představen také plně elektrický vůz, přičemž společnost Volvo očekává, že ve střednědobém horizontu zaujmou elektrifikovaná vozidla 10 % jejího ročního prodeje.

Od svého převzetí společností Zhejiang Geely Holdings v roce 2010 zaznamenala automobilka Volvo Cars pokrok, který se projevuje mimo jiné také rozšířením výroby. Až bude postavena nová továrna v Jižní Karolíně (USA), automobilka Volvo Cars bude mít svou průmyslovou stopu ve všech třech klíčových regionech, jimiž jsou Asie, Evropa a USA.

 

Foto:Volvo