MotorInfo

Volkswagen zve na Jarní sprinty na Vítkově

21.4.2015 16:47
Volkswagen zve na Jarní sprinty na Vítkově

Volkswagen zve fanoušky automobilů i širokou veřejnost na cestu časem, kterou mohou zažít v sobotu 25. dubna 2015 v rámci čtrnáctého ročníku tradiční akce Jarní sprinty na Vítkově – memoriál Roberta Kudrny. 

Návštěvníky letošních Jarních sprintů na Vítkově – memoriálu Roberta Kudrny čeká cestování časem oběma směry. Hlavní role je vyhrazena klasickým vozům Volkswagen, které jsou poháněny vzduchem chlazenými motory. Poslem z budoucnosti bude futuristický Volkswagen XL1, který zaujme nejen svým nevšedním vzhledem s vynikající aerodynamikou, ale i vyspělou technikou, která umožňuje jízdu s průměrnou spotřebou pod 1 l/100 km. Jarní sprinty na Vítkově jsou tradičním setkáním příznivců klasických vozů Volkswagen Brouk a Volkswagen Bus, které se tuto sobotu, 25. dubna 2015, uskuteční již počtrnácté. Letos je očekáváno až 80 soutěžících klasických vozů Volkswagen, jejichž posádky se sjedou k pražskému památníku na hoře Vítkov. Atraktivní akci svou přítomností podpoří také český importér vozů Volkswagen.

Pořadatelem Jarních sprintů na Vítkově je Volkswagen Veteran Club při Autoklubu ČR. Od 9 hodin bude ve vítkovském areálu probíhat technická přejímka vozidel pro soutěžní jízdu, která bude odstartována v 11:30 h. Vyhodnocení a předání cen je naplánováno na 15 hodinu. Poté čeká účastníky tradiční spanilá jízda do hotelu Troníček v Žampachu.

Soutěžní jízda je určena pouze klasickým vozům Volkswagen, poháněným vzduchem chlazeným motorem. V letošním roce je počet účastníků omezen na 80 vozů, rozdělených do následujících kategorií: VW Brouk 1 200 cm3 (do 34 k), VW Brouk 1 300 cm3 (do 44 k), VW Brouk 1 600 cm3 (do 50 k), VW Brouk upravený, VW Bus T1-Ponorka a KdF, VW Bus do 1 600 cm3 a VW Bus nad 1 600 cm3.

Na tak významné akci nemůže chybět ani dovozce vozů Volkswagen, který připravil bohatý doprovodný program a návštěvníkům nabídne cestu časem opačným směrem v podobě modelu Volkswagen XL1. K jeho průměrné spotřebě paliva pod hranicí jednoho litru na 100 kilometrů přispívá extrémně nízký součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,189, pohotovostní hmotnost pouhých 795 kg díky rozsáhlému využití kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny a hybridní ústrojí se vznětovým dvouválcem 0,8 litru (35 kW/48 k), elektromotorem (20 kW/27 k) a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

 

Foto:Volkswagen