MotorInfo

Volkswagen Užitkové vozy dobře vykročil do tohoto roku

16.3.2015 13:57
Volkswagen Užitkové vozy dobře vykročil do tohoto roku

Značka Volkswagen Užitkové vozy zaznamenala v únoru pozitivní vývoj prodeje, a to zejména díky citelnému růstu v Německu.

„Po celém světě bylo v únoru dodáno 32 150 vozidel, což je o 7,1 procenta více než ve stejném měsíci předchozího roku,“ říká Bram Schot, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing značky Volkswagen Užitkové vozy. K úspěšnému celosvětovému prodeji významně přispívá také Česká republika, kde prodej značky Volkswagen Užitkové vozy za leden a únor meziročně vzrostl o 31 % na historicky nejvyšší úroveň.

Značka Volkswagen Užitkové vozy zvýšila v únoru v Německu, na svém nejdůležitějším trhu, počet dodaných vozidel meziročně o 17,1 procenta. Celkem bylo v této zemi dodáno 8 400 vozidel modelových řad T5, Caddy, Amarok a Crafter. Kromě Německa byly loňské prodejní výsledky výrazně překonány také ve Španělsku (+18,6 %), Itálii (+8,1 %) a Velké Británii (+5,3 %).

Mezi evropské země, v nichž si Volkswagen Užitkové vozy vede od začátku letošního roku velmi úspěšně, patří také Česká republika. Během ledna a února 2015 bylo zákazníkům na českém trhu dodáno 883 vozů, což odpovídá meziročnímu nárůstu o 31 %.

„Volkswagen Užitkové vozy pokračuje v dynamickém růstu z loňského roku a v prvních měsících roku 2015 se těší dokonce historicky nejvyššímu zájmu zákazníků za dobu působení značky na českém trhu. Rekordní prodejní výsledky potvrzují oblíbenost vozů značky Volkswagen Užitkové vozy mezi českými zákazníky,“ říká Jan Procházka, vedoucí divize Volkswagen Užitkové vozy.

Volkswagen Užitkové vozy zaznamenal mimořádně úspěšný únor také na Blízkém východě, kde 2 900 dodaných vozidel odpovídá nárůstu o 113,7 %. Za tímto silným růstem stojí především úspěšný prodej v Turecku (+124,9 %).

V Jižní Americe a východní Evropě jsou prodejní výsledky i nadále negativně ovlivňovány nepříznivou ekonomickou a politickou situací. Velmi citelný je pokles prodeje především v Rusku. Region východní Evropy zaznamenal s 2 500 vozidly dodanými v únoru pokles o 16,9 procenta. V Jižní Americe poklesl počet dodaných vozidel na 2 600. Tento region tak navzdory pozitivnímu výsledku v Argentině (1300 vozidel; +21,8 %) zaostává za loňským únorem o 3 procenta.

Prodej v Africe byl s 1 100 dodanými vozidly o 36,9 procenta nižší než v únoru 2014. Naopak asijsko-pacifická oblast odebrala o 3,6 procenta více vozidel (1 700 dodaných vozů) než ve stejném měsíci loňského roku.

 

Foto:Volkswagen