MotorInfo

Volkswagen up! nabízí speciály

12.3.2012 08:24
Volkswagen up! nabízí speciály

Na autosalonu v Ženevě se kromě verze s pěti dveřmi objevil VW up! také v celé řadě dalších modifikací.

Nový eco up!

Verze eco up! stanovuje díky pohonu na zemní plyn a sériově dodávanému paketu BlueMotion Technology (systém Stop/Start a dobíjení akumulátoru rekuperací kinetické energie) s hodnotou pouhých 79 g/km nový rekord v oblasti emisí CO2. Podobně nízká je přirozeně také kombinovaná hodnota spotřeby paliva – jen 2,9 kg/100 km zemního plynu (CNG: compressed natural gas). Faktem je, že dosud neměl téměř žádný výrobce automobilů ve své nabídce malý vůz s pohonem na stlačený zemní plyn, přestože toto palivo nabízí obrovské přednosti. Motory na zemní plyn mají velmi nízké emise a například v Německu jsou daňově zvýhodněné.

Technické údaje k motoru a jízdní výkony. Volkswagen používá i pro eco up! nově vyvinutý tříválec 1,0 litru z řady motorů EA211. Temperamentní motor dosahuje největšího výkonu 50 kW/68 k (při 6 200 1/min) a maximálního točivého momentu 90 N.m, který je k dispozici mezi 3 000 a 4 300 1/min. Eco up! s tímto motorem zrychlí z klidu na 100 km/h za 15,8 sekundy. Největší rychlost: 168 km/h.

 

Nádrže na zemní plyn pod podlahou. Dosažení těchto hodnot umožňuje vysoký energetický obsah zemního plynu. Jeden kilogram CNG odpovídá přibližně 1,5 litru benzinu. Zemní plyn se čerpá do dvou nádrží pod podlahou uložených blízko zadní nápravy (celkový objem: 72 litrů / 11 kg CNG). První nádrž je společně s rezervní nádrží na 10 litrů benzinu uložena před zadní nápravou, zatímco druhá nádrž využívá prostor určený původně pro náhradní kolo. Vzhledem k tomu, že celý systém EcoFuel byl integrován do struktury vozidla, neomezuje s výjimkou ztráty prostoru pro rezervní kolo nijak užitné vlastnosti automobilu.

Nový winter up!

S modelem up! vybaveným speciálními prvky pro zimní sporty lze okamžitě vyrazit do Alp. Snowboardy jsou převáženy na nosiči připevněném k podélným střešním nosičům. Kompaktní vůz s pohonem předních kol je ideální volbou pro výpravy do lyžařských středisek po celém světě. Sériově dodávaný stabilizační systém ESP zahrnuje elektronickou uzávěrku diferenciálu EDS, která je extrémně praktická při jízdě ve sněhu.

Výbava. Základem modelu winter up! je čtyřdveřový cross up!, z něhož by se v dohledné budoucnosti mohl stát sériově vyráběný automobil. Volkswagen je lakován ve dvou barevných odstínech „pure white“ a „malibu blue“. Velké plochy karoserie jsou lakovány chladným bílým odstínem „pure white“, zatímco modrý odstín „malibu blue“ je aplikován jako kontrastní barva pro nárazové plochy nárazníků, kryty vnějších zpětných zrcátek a lišty probíhající paralelně s bočními okny. Pro model vycházející z konceptu cross up! jsou charakteristické robustní exteriérové doplňky v odstínu „Anthracite“ se saténovou povrchovou úpravou (na podbězích kol, bočních prazích) a ochranné panely spodní části vozidla vpředu a vzadu.

Manipulace s nosičem snowboardů namontovaným na podélných střešních nosičích je velmi snadná. Až čtyři „prkna“ lze odjistit nebo připevnit během několika sekund. Celý systém je samozřejmě uzamykatelný. Nosič je navržen rovněž pro přepravu šesti lyží.

Barva interiéru dokonale ladí s barvou karoserie. Sedadla mají čalounění v kombinaci barev „peak white“ a „glacier blue“ a navíc je zdobí reliéfní logo up!.

Nový x up!

Čtyřdveřový x up! vychází stejně jako winter up! z konceptu cross up!, který by se mohl velmi brzy dostat do sériové výroby. Speciálním prvkem je střešní box s přídavnými světlomety pro dobrodružné expedice.

Výbava. Čtyři dveře, robustní úpravy exteriéru (podběhy kol a boční prahy) a odolné ochranné panely pro oblasti přední a zadní nápravy jsou důležitou součástí základní výbavy modelu x up!, která navíc zahrnuje střešní box, do něhož Volkswagen integroval dva výkonné světlomety připevněné k základnímu držáku podélných střešních nosičů.

Koncept x up! je lakován metalickým odstínem „burned orange metallic“, který kontrastuje s ochrannými panely na bocích karoserie a náraznících a se střešním boxem v barvě „antracite“ se sametovou povrchovou úpravou. Rámečky střešních a mlhových světlometů jsou chromované. Interiér v dobře ladícím barevném provedení je individualizován ručně vyšívanými logy up!, dvoubarevnými výplněmi dveří, lištami x up! na bočních prazích a speciální hlavicí řadicí páky.

Nový cargo up!

Jak velké jsou zásilky doručované ve městech? Většinou nejsou nijak zvlášť. Expresní rozvoz pizzy, rozvoz léků, návštěvy sociální služeb, městské expresní doručovací služby – pro všechny uvedené účely stačí malý, praktický a levný dodávkový vůz. Protože je městský dodávkový vůz prakticky vizitkou společnosti, která jej používá, musí takový vůz přitahovat také pozornost, a to v pozitivním smyslu, svým skvělým designem (up! nedávno získal prestižní ocenění „iF product design award 2012“). A na základě těchto úvah vznikl cargo up! – sympatické, levné a užitečné malé vozidlo se sedadlem pro řidiče a s velkým vnitřním prostorem na minimálním vnějším půdorysu (3,54 x 1,64 metru). Jak je obvyklé u dodávkových vozů, jsou všechna zadní okna tmavě tónovaná a zvenku lakovaná v barvě karoserie (zde: „tornado red“).

Výbava. Model cargo up! má podobný vzhled jako cross up! vystavený na podzim 2011 na IAA. Cargo up! je tedy vybaven ochrannými panely spodní části vozu vpředu i vzadu a na bocích jsou ochranné panely prahů. Stejně jako u konceptu cross up! jsou na střeše podélné střešní nosiče. V interiéru nemá cargo up! nic jiného než sedadlo řidiče a přístrojovou desku. Tím vznikla rovná ložná plocha pro náklad jak na straně spolujezdce, tak v nákladovém prostoru. Bezpečnost zajišťuje ochranný prvek za řidičem (do výšky ramen je součástí opěradla, zatímco samostatná část ve výšce opěrky hlavy je vyrobena z plexiskla) a síť za sedadlem, jakož i kotevní body v podlaze a bočních stěnách. K dispozici je rovněž upínací systém pro nářadí a přepravky. Kromě standardních odkládacích přihrádek ve středové konzole jsou další odkládací prostory ve výplních dveří a v obložení zadních bočních stěn. Dokumenty, faktury a objednávky lze odkládat vpravo od sedadla do dvou obrovských kapes pokrytých tkaninou. Ozdobné obložení přístrojové desky je lakováno červeným odstínem „tornado red“, který kontrastuje s tmavým interiérem (černá metalická barva „Nano“ pro nákladový prostor a černá umělá kůže se vzhledem neoprenu pro sedadla). Červený je rovněž bezpečnostní pás řidiče.

Technické údaje. V porovnání se standardním modelem vzrostl objem nákladového prostoru konceptu cargo up! z 951 na celkových 1 400 litrů. V podlaze jsou dvě uzavíratelné úložné schránky – jedna na straně spolujezdce (23 litrů) a jedna v nákladovém prostoru (46 litrů). Koncept cargo up! schopný dosáhnout největší rychlosti 160 km/h je poháněn základním motorem o výkonu 44 kW / 60 k. Kombinovaná spotřeba paliva: 4,5 l/100 km (emise CO2: 105 g/km). Světlá výška městského dodávkového vozu byla zvýšena o 15 mm. Vůz s pohotovostní hmotností 929 kg si poradí s užitečnou hmotností 426 kg – to by mělo stačit pro jakýkoli počet pizz a balíčků.