MotorInfo

Volkswagen Sport Coupé Concept GTE

5.3.2015 11:08
Volkswagen Sport Coupé Concept GTE

Čtyřdveřový vůz Sport Coupé Concept GTE je vybavený novou generací uživatelských rozhraní a hybridním pohonem s možností externího nabíjení a otevírá novou éru designu značky Volkswagen.

Volkswagen představil na autosalonu v Ženevě ve světové premiéře studii Sport Coupé Concept GTE. Avantgardní model přitom plní roli protagonisty nového, progresivního designérského stylu značky Volkswagen.

„Ve studii Sport Coupé Concept GTE splývá evoluce s revolucí. Tato studie ukazuje na základě zřetelně výraznější DNA designu značky Volkswagen, jak fascinujícím způsobem bude objemem prodeje největší značka našeho koncernu utvářet bezprostřední budoucnost,“ říká Walter de Silva, šéfdesignér společnosti Volkswagen AG. Dr. Heinz-Jakob Neußer, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za vývoj, k tomu říká: „Tato studie je neuvěřitelně dynamickým kupé, které nemá v tomto segmentu obdoby. Díky designu ve stylu exkluzivního sportovního vozu, který je doplněn o rozšířenou funkčnost velkého zadního výklopného víka a nabídku prostoru pro čtyři osoby, spatřujeme ve studii Sport Coupé Concept GTE přesvědčivou alternativu klasických sedanů segmentů B a C.“ A Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, k tomu dodává: „Sport Coupé Concept GTE je dalším milníkem expresivního designu. S nezaměnitelnými, nově pojatými liniemi od přídě až k zádi. Je to stylistický kompas. Volkswagen touto studií představuje nejen nový design nového modelu, ale i první výhled na novou éru designu.“

High-end rozhraní.Stejně progresivní jako exteriér studie Sport Coupé Concept GTE je i její interiér. Extrémně čistý design, dokonalá ergonomie a nová interaktivní rozhraní mezi člověkem a strojem – mimo jiné využívání biometrických dat řidiče a nový digitální panel přístrojů Active Info Display s trojrozměrnou grafikou – vytvářejí uvnitř kupé avantgardní atmosféru, která je v naprostém souladu s expresivním vnějším designem. Dotykový displej centrálního informačního a zábavního systému má úhlopříčku 10,1 palce. Zóna vedle displeje je vybavena citlivými posuvnými ovladači pro nastavení klimatizace. Mezi samostatná sedadla vzadu byl integrován další dotykový displej (úhlopříčka 12,3“) jako modul pro ovládání multimediálního systému, který zahrnuje například funkce přehrávání multimediálních souborů, telefonování nebo navigace. Cestující na sedadlech vzadu mohou kromě toho prostřednictvím této jednotky ovládat dva 10,1“ displeje připevněné k opěradlům předních sedadel. Posuvné ovladače vedle 12,3“ displeje slouží k nastavení automatické čtyřzónové klimatizace.Volkswagen poprvé propojuje elektronickou výbavu vozidla přímo s řidičem. Sport Coupé Concept GTE sleduje biometrická data řidiče prostřednictvím chytrých hodinek nebo náramku k měření životních funkcí a na základě těchto dat zvažuje, zda by měla trasa do cíle vést spíš po náročné silnici plné zatáček nebo raději po klidné cestě.

 

Volkswagen GTE, hybridní pohon s možností externího nabíjení.Progresivní je však nejen design, ale i technika. Již zkratka „GTE“ je příslibem revoluční techniky pohonného ústrojí. Tato tři písmena jsou od debutu modelu Golf GTE a v letošním roce následujícího modelu Passat GTE u značky Volkswagen symbolem modelů s hybridním pohonem s možností externího nabíjení. Tyto vozy ujedou cca 50 kilometrů na čistě elektrický pohon a zároveň dokáží překonávat i velké vzdálenosti. A to vše s maximální dynamikou. GTE je tichým společníkem pro klidnou jízdu, nebo silným vozem pro dlouhé cesty. Verze GTE jsou myslitelné ve všech segmentech, jak už naznačila studie SUV prezentovaná letos v lednu na autosalonu v severoamerickém Detroitu. Volkswagen ve studii použil jako spalovací motor přeplňovaný šestiválec TSI o objemu 3,0 litru s přímým vstřikováním benzinu, vyladěný na nejvyšší výkon 220 kW/299 k a maximální točivý moment 500 N.m. Elektrickou část hybridního pohonu tvoří lithium-iontový akumulátor (ve středovém tunelu) a dva elektromotory. Přední elektromotor je integrován do skříně šestistupňové převodovky DSG (DQ400E) a poskytuje nejvyšší výkon 40 kW, zatímco zadní elektromotor nabízí 85 kW. Nejvyšší výkon celého systému je 279 kW/380 k. Díky zadnímu elektromotoru a „elektrickému spojovacímu hřídeli“ může být hnací síla systému přenášena v případě potřeby na všechna čtyři kola. Kupé s nejvyšší rychlostí 250 km/h zrychlí ve sportovním režimu „GTE-Mode“ z klidu na 100 km/h za 5,0 sekundy. Navzdory této dynamice se může studie pochlubit příkladnou hospodárností: průměrná spotřeba paliva (kombinovaná) činí pouhých 2,0 l/100 km. Sport Coupé Concept GTE dokáže kromě toho v režimu „E-Mode“ překonat vzdálenost minimálně 50 km s čistě elektrickým pohonem, a tím s nulovými emisemi. Celkový dojezd studie je více než 1 200 km.

 

Třída sama pro sebe. Volkswagen rozděluje střední a vyšší třídu na segmenty B, C a D. Například nejnovější Passat stanovuje měřítka ve střední třídě, tedy v části segmentu B s vysokým objemem prodeje; Volkswagen CC zaujímá pozici ve vyšší oblasti segmentu B; Phaeton, limuzína vyšší třídy, je typickým modelem segmentu D. Představená studie míří z vyšší oblasti segmentu B do segmentu C. Klaus Bischoff k tomu říká: „Sport Coupé Concept GTE je automobilem, který interně řadíme nad současný model Volkswagen CC. Tento segment obohacujeme o exkluzivní a zároveň dynamický prémiový design, který staví pojem avantgardy do nového světla.“ A šéfdesignér k tomu dodává: „Při vývoji jsme měli před očima jeden cíl: Tento automobil, tento čtyřdveřový sportovní vůz, měl mít schopnost vyvolávat touhu s jasným přáním – ‚toho chci mít‘.“

Rychlé proporce. Konstrukčním základem pro charismatický design studie Sport Coupé Concept GTE je modulární platforma MQB koncernu Volkswagen pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Díky tomu bylo možné navrhnout proporce s ideálními rozměry. Nejdůležitější ze všech hodnot je přitom poměr vnější délky a rozvoru. Studie je dlouhá 4 870 mm a stojí na velkorysém rozvoru 2 841 mm. Díky tomu vznikl interiér s délkou 1 871 mm, která zaručuje maximální pohodlí, v kombinaci s mimořádně přitažlivými převisy – vpředu 909 mm, vzadu 1 120 mm. Volkswagen zároveň postavil touto studií na velkých 21“ kolech velmi nízké (1 407 mm) a široké (1 865 mm) čtyřdveřové kupé. Jak již bylo naznačeno, dosahuje využití obestavěného prostoru díky platformě MQB excelentní úrovně. Navzdory dynamickým rozměrům nabízí Sport Coupé Concept GTE s posuvným panoramatickým střešním oknem vynikající prostor pro hlavu na sedadlech vpředu i vzadu. Přestože to není zvenku patrné, disponuje tento vůz velkým výklopným zadním víkem, které zpřístupňuje zavazadlový prostor o objemu 480 litrů.

 

Foto:Volkswagen