Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Volkswagen vybojoval v mistrovství světa v rallye (WRC) trojnásobné vítězství a slaví nejúspěšnější rallye v historii soutěžního vozu Polo R WRC.
V pátém podniku letošní sezony v Portugalsku vyhrála posádka Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) před svými týmovými kolegy Sébastienem Ogierem/Julienem Ingrassiou (F/F) a Andreasem Mikkelsenem/Olou Fløenem (N/N) a trojnásobným vítězstvím v Powestage navíc zajistili továrnímu týmu z Wolfsburgu maximální bodový zisk ve všech třech hodnoceních mistrovství světa. Volkswagen je tak od zavedení této speciální rychlostní zkoušky, v níž jsou nejrychlejší trojici udělovány bonusové body, prvním výrobcem, kterému se to povedlo. Celkem 122 mistrovských bodů v hodnocení jezdců, spolujezdců a konstruktérů bylo třešničkou na dortu po extrémně napínavé Rallye Portugalsko, v níž bojovaly o vedení všechny čtyři značky – kromě Volkswagenu i týmy Citroën, Hyundai a M-Sport Ford. Tisíce nadšených fanoušků tak mohly sledovat se zatajeným dechem vyrovnaný čtyřboj až do samotného závěru soutěže.
Latvala si vypracoval v pátek náskok, Ogier se v sobotu a neděli snažil ztrátu smazat. Až do závěrečné rychlostní zkoušky, legendární „Fafe“, probíhal strhující souboj o vítězství, které nakonec získal Latvala s náskokem 8,2 sekundy. Jari-Matti Latvala měl před poslední rychlostní zkouškou náskok před Sébastienem Ogierem 10,4 sekundy. Jen dalších 16,4 sekundy ztrácel Andreas Mikkelsen na třetím místě. Na konci dělilo třetí posádku od prvního místa pouhých 28,6 sekundy – přepočteno na vzdálenost to odpovídá 0,2 procenta ujetých kilometrů v rychlostních zkouškách. Mezi Latvalou a Ogierem byl rozdíl dokonce jen 0,065 procenta.
Podmínky v Portugalsku byly těžké pro posádky i soutěžní vozy WRC. Poprvé od roku 2001 se Rallye Portugalsko konala opět na severu země a pro většinu účastníků to byl vstup do neznáma. Povrch cest rychlostních zkoušek byl pokrytý tlustou vrstvou sypkého štěrku, jehož přilnavost se postupně zvyšovala s průjezdem každého soutěžního vozu WRC. V otázce výběru správných pneumatik to byla velká výzva. Nejrychlejší volbou se ukázala být měkká směs soutěžních pneumatik Michelin. Využití disponibilního počtu pneumatik s měkkou a tvrdou směsí po celou čtyřdenní soutěž muselo být navíc chytře naplánováno.
Ogier v tuto chvíli vede se 105 body před Mikkelsenem (63). Jari-Matti Latvala se posunul díky svému vítězství z devátého na páté místo – nyní má na svém kontě 46 bodů. V hodnocení konstruktérů má Volkswagen náskok 43 bodů před Citroënem, což odpovídá maximálnímu počtu bodů, které může jedna značka získat v jedné soutěži.
Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Portugalsko – konečné výsledky
01. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen 3:30.35,3 h
02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 8,2 s
03. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 28,6 s
04. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 48,7 s
05. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 1.56,8 min
06. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 2.27,9 min
07. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 2.32,2 min
08. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 2.54,3 min
09. Robert Kubica/Maciej Szczepaniak (PL/PL), Ford + 4.39,1 min
10. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 7.31,2 min
Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)*
Hodnocení jezdců
1. Sébastien Ogier, 105 bodů; 2. Andreas Mikkelsen, 63; 3. Mads Østberg, 57; 4. Kris Meeke, 47; 5. Jari-Matti Latvala, 46; 6. Elfyn Evans, 41; 7. Dani Sordo, 38; 8. Thierry Neuville, 35; 9. Martin Prokop, 27; 10. Ott Tänak, 23; 11. Hayden Paddon, 14; 12. Khalid Al Qassimi, 8; 13. Abdulaziz Al-Kuwari, 6; 14. Nasser Al-Attiyah, 6; 15. Sébastien Loeb, 6; 16. Diego Dominguez, 4; 17. Jurij Protasov, 2; 18. Nicolás Fuchs, 2; 19. Gustavo Saba, 2; 20. Robert Kubica, 2; 21. Jari Ketomaa, 1.
Hodnocení konstruktérů
1. Volkswagen Motorsport, 146 bodů; 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 103; 3. Hyundai Motorsport, 94; 4. M-Sport, 81; 5. Jipocar Czech National Team, 34; 6. Volkswagen Motorsport II, 30; 7. Hyundai Motorsport N, 13; 8. FWRT, 3.
* Předběžné
Foto:Volkswagen