Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Volkswagen představil v lednu zdokonalenou generaci modelové řady Polo. Měsíc po debutu klasických výbavových verzí nyní následují modely Polo TSI BlueMotion, Polo TDI BlueMotion, Polo BlueGT a CrossPolo.
Z technického hlediska obrovským skokem vpřed jsou u modelu Polo zejména nové motory EU6 a rovněž nové informační, zábavní a asistenční systémy. Hodnoty spotřeby paliva byly sníženy až o 21 procent, zatímco s informačními, zábavními a asistenčními systémy obohacuje Polo svůj segment o technickou úroveň výrazně větších automobilů. Pouhý měsíc po debutu klasických výbavových verzí Polo „Trendline“, „Comfortline“ a „Highline“ následují nyní – ve světové premiéře na autosalonu v Ženevě – modely Polo TSI BlueMotion, Polo TDI BlueMotion, Polo BlueGT a CrossPolo. Volkswagen kromě toho představil také nové pakety R-Line pro exteriér a interiér modelu Polo.
Polo BlueMotion
Polo BlueMotion bylo dosud k dispozici výhradně s turbodieselem. V průběhu letošního roku bude tento úsporný model uveden na trh i ve verzi Polo TSI BlueMotion (70 kW/95 k) s přeplňovaným zážehovým motorem – a bude to poprvé, co Volkswagen použije tento nový tříválec. Jedná se o zcela nově vyvinutý agregát se zdvihovým objemem 1,0 litru, přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem, který bude poprvé uveden na trh v průběhu letošního roku. Tříválec dosahuje výkonu 70 kW/95 k. Polo TSI BlueMotion stanovuje s průměrnou spotřebou 4,1 l/100 km a emisemi CO2 94 g/km nová měřítka pro pětimístné vozy se zážehovým motorem. Rekordní hodnoty nabízí také Polo TDI BlueMotion. Jeho turbodiesel s přímým vstřikováním se může pochlubit výkonem 55 kW/75 k a průměrnou spotřebou paliva 3,1 l/100 km (emise CO2: 82 g/km). V porovnání s již extrémně úsporným předchůdcem, který měl pod kapotou tříválec 1,2 litru, je nové Polo o další 0,2 l/100 km úspornější. Teoretický dojezd modelu Polo TDI BlueMotion s palivovou nádrží o objemu 45 litrů a s pětistupňovou mechanickou převodovkou činí 1 400 kilometrů – to je non-stop jízda z Prahy třeba až do Říma.
Aerodynamický odpor vzduchu snižují u verzí BlueMotion následující opatření - upravená spodní část vozidla, hladká výplň masky chladiče a aerodynamicky zdokonalené spoilery vpředu a vzadu. Rovněž pneumatiky s optimalizovaným valivým odporem přispívají k nízkým hodnotám spotřeby paliva. Své ekologické vlastnosti dávají modely Polo TSI BlueMotion a TDI BlueMotion najevo mimo jiné exkluzivně pro ně namíchaným modrým metalickým lakem „Clearwater Blue Metallic“. Oběma modelům Polo BlueMotion jsou rovněž vyhrazena nová 15“ kola z lehké slitiny typu „Buenos Aires“. Atmosféru kvality v interiéru modelu BlueMotion umocňují také originální potahy sedadel z tkaniny, chromované ozdoby a kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a páka ruční brzdy.
Polo BlueGT
Polo BlueGT nabízí spojení sportovních vlastností a hospodárnosti. Motor TSI 1,4 litru poskytuje nově nejvyšší výkon 110 kW/150 k (dosud 103 kW/140 k). Maximální točivý moment činí 250 N.m a je k dispozici od 1 500 otáček za minutu. Hnací síla je přenášena na přední kola prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky, nebo na přání dodávané sedmistupňové převodovky DSG. Polo BlueGT s manuálním řazením spotřebuje průměrně 4,8 l/100 km (emise CO2: 110 g/km). V kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG je tato hodnota ještě nižší: 4,7 l/100 km (emise CO2: 108 g/km). S touto hospodárností kontrastuje nejvyšší rychlost 220 km/h, která je o 10 km/h vyšší než dosud.Výjimečným konstrukčním řešením motoru verze BlueGT je aktivní vypínání válců ACT. Volkswagen tak používá u čtyřválce hospodárnou technologii, která se dosud uplatňovala především u velkých motorů, například s osmi nebo dvanácti válci. Přechodnou deaktivací druhého a třetího válce při nízkém a středním zatížení klesne spotřeba paliva v kombinovaném cyklu EU o 0,3 l/100 km. Při jízdě ustálenou rychlostí lze dosáhnout snížení spotřeby dokonce až o 1,0 l/100 km.
Polo BlueGT se vyznačuje specifickými úpravami exteriéru a interiéru. U exteriéru to jsou mimo jiné nově navržené zadní světlomety s tmavě tónovanými kryty, 17“ kola z lehké slitiny, střešní spoiler, upravené nárazníky (vzadu s difuzorem), boční prahy a snížení světlé výšky o 15 mm. Detailní vylepšení interiéru zahrnují rozšířený multifunkční ukazatel (poukaz na aktivaci ACT), tempomat a sportovní sedadla vpředu.
CrossPolo
Aktualizovanému modelu CrossPolo dodávají svébytný terénní charakter stříbrně odlišené ochranné panely ve spodních částech předního a zadního nárazníku, jakož i černé lemy podběhů kol, prahů a dveří. Sportovní charakter umocňují nezávisle na barvě karoserie rovněž stříbrně lakované kryty vnějších zpětných zrcátek a podobně stříbrně eloxované podélné střešní nosiče. Kromě toho doplňují rozsah výbavy dva nové metalické laky (oranžová „Honey“ a béžová „Titanium“), společně s nově navrženými 17“ koly z lehké slitiny typu „Canyon“. Ušlechtilý dojem završují i v tomto případě nově navržené zadní světlomety s tmavě tónovanými krycími skly.
Rozsáhlou sériovou výbavu modelu CrossPolo, která obsahuje sportovní sedadla, světlomety s halogenovými žárovkami H7 (na přání: bi-xenonové) a mlhové světlomety, doplňují exkluzivní a speciálně pro toto Polo navržené potahy sedadel. Nově tvarovaný volant, řadicí páka a páka ruční brzdy jsou obšité kůží. V dvoubarevném interiéru zvyšují dojem kvality barevné kontrastní stehování, matně chromované ozdobné prvky a nové sdružené přístroje, uložené ve válcích. CrossPolo lze v Evropě objednávat se třemi zážehovými a třemi vznětovými motory, které pokrývají rozpětí výkonů od 55 kW/75 k do 81 kW/110 k. V Německu jsou na výběr dva zážehové a dva vznětové motory, protože na tomto trhu začíná nabídka od 66 kW/90 k. Kromě toho bude na podzim následovat další motor TSI. Veškeré agregáty splňují emisní normu EU6 a jsou vybaveny systémem start-stop a systémem rekuperace kinetické energie.
Pakety R-Line pro Polo
Program R-Line nabízí ještě vyšší dynamiku. Exteriérové a interiérové pakety R-Line jsou k dispozici pro Polo Comfortline a Polo Highline a zahrnují například nárazníky, sportovní sedadla a volanty v úpravě pro modernizované Polo.
Hospodárnost, komfort a bezpečnost
Všechny nové modely Polo – a tím i modely Polo TSI BlueMotion, Polo TDI BlueMotion, Polo BlueGT a CrossPolo – nabízejí širokou škálu nových technologií v oblasti pohonu, komfortu a bezpečnosti. Například nové řízení s elektromechanickým posilovačem zlepšuje charakteristiku řízení. Polo může být na přání vybaveno nově vyvinutým podvozkem Sport Select, který nabízí díky elektronicky řízeným tlumičům na povel tlačítka dvě různé charakteristiky tlumení (nedodává se pro Polo BlueMotion a CrossPolo). Zároveň je modelová řada Polo obohacena o asistenční systémy, mezi něž patří sériově dodávaná multikolizní brzda (po kolizi začne automaticky brzdit) a na přání dodávaný systém pro rozpoznání únavy řidiče, systém pro sledování okolí vozidla Front Assist s funkcí nouzového brzdění City a adaptivní tempomat ACC s automatickým udržováním bezpečného odstupu od vpředu jedoucího vozidla. Výhled dozadu navíc vylepšuje na přání dodávaná zadní kamera Rear Assist a nové je i řízení klimatizace.
Progresivní informační a zábavní systémy
Nově koncipována byla i nabídka informačních a zábavních systémů, která zahrnuje tři rádia s přehrávačem CD („Composition Touch“, „Composition Colour“, „Composition Media“) a jedno rádio s přehrávačem CD a navigačním systémem („Discover Media“). Tyto přístroje nabízejí v závislosti na verzi funkci Bluetooth Audio Streaming (v závislosti na chytrém telefonu včetně zobrazování přebalu alba a ovládání prostřednictvím dotykového displeje), senzory přiblížení (zobrazování dalších detailů menu po přiblížení ruky), zvětšování mapy pomocí dvou prstů v režimu navigace (jako u chytrého telefonu) a připojení mobilních telefonů k vnější anténě vozidla (prostřednictvím induktivního rozhraní). Všechny systémy mohou být vybaveny tunerem DAB+ pro příjem digitálního rozhlasového vysílání. Prostřednictvím standardu MirrorLinklze navíc na dotykovém displeji ovládat speciální aplikace pro chytré telefony.