Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Technickou lahůdkou nového vozu Polo BlueGT je v automobilu značky Volkswagen poprvé použité odpojování válců ACT.
Tento systém byl adaptován pro nově vyvinutý motor 1.4 TSI. Motor TSI jde s chutí do vysokých otáček, v nichž dosahuje největšího výkonu 103 kW/140 k. Přesto však podle zatím naměřených hodnot spotřebuje průměrně jen 4,7 l/100 km (to odpovídá emisím CO2 108 g/km). U Pola BlueGT se sedmistupňovou převodovkou DSG dodávanou na přání je spotřeba paliva dokonce jen 4,5 l/100 km – třeba připomenout, že benzinu, nikoli nafty (emise CO2 105 g/km). Malý Volkswagen s nejvyšší rychlostí 210 km/h zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,9 sekundy. Tuto neobvyklou koexistenci hospodárnosti a dynamiky umožňuje důsledné využití předností systému ACT, downsizingu (snížení zdvihového objemu v kombinaci s přeplňováním a přímým vstřikováním) a paketu BlueMotion Technology (systém Start-Stop, rekuperace kinetické energie). Polo BlueGT uzavírá mezeru mezi modely Polo 1.2 TSI (77 kW/105 k) a Polo GTI (132 kW/180 k). Novinka přijde na český trh v létě tohoto roku.
Aktivní odpojování válců ACT. Přechodným odpojením druhého a třetího válce při nízkém a středním zatížení poklesla spotřeba paliva v jízdním cyklu EU o cca 0,4 l/100 km. Při konstantní jízdě rychlostí 50 km/h na třetí nebo čtvrtý stupeň činí snížení spotřeby dokonce až jeden litr na 100 kilometrů. Hospodárnost se přitom vůbec nevylučuje s kultivovaností běhu. I na dva válce běží excelentně vyvážený motor 1.4 TSI stejně tiše a bez vibrací jako se čtyřmi aktivními spalovacími prostory.
ACT – funkce. Systém ACT je aktivní v rozpětí otáček od 1 250 do 4 000 1/min při požadavku na velikost točivého momentu mezi 25 a cca 100 N.m. Jedná se tedy o široké pole provozních podmínek, které v normovaném cyklu EU odpovídá téměř 70 % všech jízdních stavů. Přidá-li řidič silně plyn, oba válce se opět nepozorovatelně připojí. Veškeré mechanické procesy přepínání se odehrají během poloviny otáčky vačkového hřídele a v závislosti na otáčkách motoru trvají pouhých 13 až 36 milisekund. Přechody jsou vyrovnávány příslušnými zásahy do zapalování a polohy škrticí klapky. Systém je nadán také inteligencí, protože díky senzoru polohy pedálu plynu a sledovacímu softwaru dokáže rozpoznat nerovnoměrnou jízdu – například na kruhovém objezdu nebo při sportovním stylu řízení mimo město. V takových případech k odpojování válců nedochází. Řidiče informuje příslušný odkaz na multifunkčním displeji mezi rychloměrem a otáčkoměrem, zda jsou aktivní dva nebo čtyři válce.
ACT – natáčení vačkových hřídelů. Pro další snížení hodnot emisí a spotřeby paliva a zvýšení hnací síly v oblasti nízkých otáček pracují všechny motory řady EA211 s natáčením vačkového hřídele sání v rozsahu 50 stupňů natočení klikového hřídele. Motor 1.4 TSI modelu Polo BlueGT je navíc vybaven natáčením vačkového hřídele výfuku. Tím je zajištěno požadované rozpětí časování, aby byla zajištěna ještě spontánnější reakce motoru při nízkých otáčkách. Zároveň byla zvýšena i hnací síla ve vysokých otáčkách.
Exteriér modelu Polo BlueGT. Nová varianta modelové řady Polo se vyznačuje specifickými úpravami exteriéru a interiéru. Nové Polo BlueGT lze zvenku rozpoznat podle nových 17“ kol z lehké slitiny s paprskovým designem, nápisů GT na přídi a zádi (vzadu s doplňkovým označením „BLUEMOTION“) a nové koncovky výfukové soustavy. Kromě toho patří k sériové výbavě četné detaily převzaté z modelů Polo GTI, resp. Polo BlueMotion. Od GTI pochází zadní spoiler, zadní nárazník včetně difuzoru, přední nárazník a mlhové světlomety společně se světlomety pro denní svícení. Boční prahy a přední lišty pro odvod dešťové vody (na vnějších stranách čelního okna) jsou známé z modelu BlueMotion. Polo BlueGT je navíc zušlechtěno černě lakovanou ochrannou mřížkou masky chladiče, mřížkami R-Line v otvorech pro přívod vzduchu v nárazníku a černými kryty vnějších zpětných zrcátek. Na aerodynamiku má příznivý vliv snížení podvozku o 15 mm a použití speciálních krytů spodní části vozu.
Interiér modelu Polo BlueGT. Zušlechtění výbavy v interiéru zahrnuje rozšířené menu multifunkčního ukazatele (signalizace aktivního systému ACT a ukazatel tlaku vzduchu v pneumatikách), přístroje GTI, tempomat, černé čalounění stropu a černé obložení střešních sloupků ve stylu GTI, tomu přizpůsobené osvětlení kosmetických zrcátek a interiéru, kůží obšitý sportovní volant s emblémem „BlueGT“, sportovní sedadla vpředu s novým čalouněním a rozmanité chromované ozdobné prvky.