Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Vláda schválila využití tzv. PPP projektu (Public Private Partnership) na 32 km dlouhém úseku D4 mezi Příbramí a Pískem.
Půjde o první projekt, který bude financován na principu spolupráce mezi soukromým a veřejným sektorem. Výstavba by mohla začít v druhé polovině roku 2017.
Dokončená studie proveditelnosti prokázala výhodnost financování formou PPP. Posuzovala úsek 32 km k dokončení projektu, výstavbě, financování, provozu a údržbě a úsek 20 km k provozu a údržbě. „Chtěl bych PPP projekty rehabilitovat jako jeden z vhodných způsobů, jak stavět. Výhodou je rychlost stavby, ale i to, že budoucí provozovatel silnice odvede práci kvalitně a bude za dílo po dlouhou dobu zodpovědný. Sám si tedy i lépe pohlídá kvalitu. Potřebujeme také získat zkušenosti s tímto typem projektů, abychom byli připraveni na období po roce 2023, kdy již financování staveb z evropských peněz bude mnohem omezenější," uvedl již dříve ministr dopravy Dan Ťok.
Právě omezená možnost využití evropských fondů pro tento projekt byla jedním z důvodů výběru úseku D4 pro realizaci formou PPP. Zároveň v celém dosud nedokončeném úseku jsou již vydána pravomocná územní rozhodnutí a stavba je tedy relativně dobře připravena k realizaci. Stavět by se mohlo začít v druhé polovině roku 2017.
Ministerstvo dopravy už vypsalo otevřenou soutěž na „Poskytování služeb právního, finančního a technického poradenství před a v průběhu zadávacího řízení na výběr koncesionáře pro projekt PPP R4“. Vítězná společnost bude odpovědná za poradenství během všech fází projektu.
Ilustrační foto:J.Svoboda