Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Evropská porota YCC 2012 určila vítězné projekty v kategoriích móda, fotografie, video a vizuální umění.
Konečné výsledky šestého ročníku soutěže Young Creative Chevrolet (YCC) jsou na světě. Po víkendovém zasedání jury v Kolíně nad Rýnem, zveřejnili jména vítězů v kategoriích móda, fotografie, video a vizuální umění.
„Letos jsme požádali studenty, aby se s námi podělili o pocit optimismu a příležitosti, hluboce zakořeněný ve značce Chevrolet," řekla Susan Docherty, prezidentka Chevrolet Europe. „S radostí jsme sledovali, že pozitivní duch našeho zakladatele Louise Chevroleta žije i prostřednictvím výjimečných interpretací letošního zadání soutěže."
První tři v každé disciplíně v evropském hodnocení získávají finanční odměnu 5 200, 4 200, resp. 3 200 €. Ceny si převezmou na galavečeru YCC v Hollywoodu / Los Angeles (USA) 19. října.
Navíc, studenti na prvním místě získají pozvání na exkluzivní stáž do zákulisí práce známých umělců a expertů v příslušném odvětví. Loňští vítězové tak například navštívili londýnské designérské studio It 'Nice That, produkční společnost Endemol a fotografování Chevroletu Camaro.
Ročník YCC 2012 zaznamenal dosud nevídaný počet prací zaměřených na letošní kreativní téma příležitostí a jejich využití. Chevrolet obdržel přes 1 000 prací od studentů reprezentujících 280 evropských škol užitého umění, což znamenalo nový rekord. Noví účastníci, Arménie a Španělsko, navýšili počet zúčastněných zemí na 24.
„Rostoucí popularita a účast v soutěži užitého umění značky Chevrolet je jasným znamením, že studenti dnes více, než kdykoli předtím oceňují příležitost spolupráce s ikonickou značkou, získání designérské zkušenosti z reálného světa a profesionálních kontaktů," řekla Susan Docherty, prezidentka Chevrolet Europe.
Evropské finále YCC 2012 bylo druhou fází výběru, navazující na národní kola YCC, které se konaly koncem jara. Všechny projekty, které se umístily na prvních místech v národních kolech, postoupily do evropského kola.
Evropští vítězové YCC 2012
V jednotlivých kreativních disciplínách se stali vítězi tito studenti a školy:
MÓDA
Zadání: mladí designéři byli vyzváni vyjádřit ideální zážitek z jízdy prostřednictvím módy.
1. Tatiana Turňová, Slovenská technická univerzita v Bratislavě, Slovensko
2. Ioana Davidoaia, Art and Design University Cluj, Rumunsko
3. Anett Galvolgyi, Anna Zsofia Kormos, Marton Zsolt Miovac, Mohl-Nagy University of Arts and Design, Maďarsko
„Vítězné šaty mají důmyslný střih. Jsou na nich viditelné jemné odkazy na motýlka v hranatosti zipu a límce. Jsou oboustranné a tím i opravdu praktické pro cestu autem, protože jedna strana se dá použít přes den a druhá večer. Tatiana navrhla inovativní obrubu, která se právě objevuje na molech," řekla Samantha Jones, bývalá Global Design Director společnosti Primark.
FOTOGRAFIE
Zadání: zachytit moment, který může něco změnit.
1. Bohuslav Konuš, Slovenská technická univerzita v Bratislavě, Slovensko
2. Ivana Ivanović, Marijana Grbović, Dijana Arandjelović, Faculty of Applied Arts Bělehrad, Srbsko
3. Christian Kalse, Willem de Kooning Academie Hogeschool Rotterdam, Nizozemsko
„Bílé grafity transformuje běžný sedan značky Chevrolet na auto snů. Mění nehezké prostředí na něco krásné a optimistické. Fotografie využívá krásnou syrovost,“ shrnuje Annette Keller, Photography Director Annabelle, švýcarského módního a lifestylového časopisu.
VIDEO
Zadání: cílem bylo vytvořit virální video, inspirující lidi jednat, než další příležitost pomine.
1. Jana Bauerová a Marie Čermáková, Univerzita JE Purkyně, Ústí nad Labem, Česká republika
2. Kenny Van Mierlo, University of Lincoln, Velká Británie
3. Paulo Lima, Universidade da Beira Interior, Portugalsko
„Vítězné video bylo dobře realizováno po technické stránce, dokázalo integrovat mnohé úhly pohledu kamery. Vypráví kouzelnou příhodu o tom, jak jednoduchá správa může změnit naše životy," říká Andy Baker, spoluzakladatel Mofilm, světově nejvýznamnější crowd-source platformy pro video.
VIZUÁLNÍ UMĚNÍ
Zadání: Záměrem bylo vytvořit design pro tričko a mikinu s nadšením a spoustou optimismu.
1. Bohuslav Konuš, Slovenská technická univerzita v Bratislavě, Slovensko
2. Stefan Knezevic, Faculty of Applied Arts Bělehrad, Srbsko
3. Stanil Stanchev, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, Česká republika
Komentujíc vítězný design, řekl Ron Smrczek, Creative Director Commonwealth: „Je to chytrý, přitažlivý design s jasným postojem. Logo je ústředním motivem designu, je do něj hravě integrované, celý design vypadá, jako kdyby se mohl použít i jako tetování. "