Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Vítězným vozem 32. ročníku soutěže Škoda Economy Run 2013 je Fabia, se kterou dosáhla posádka Marek Tribula a Martin Kadlec spotřeby 2,6 l/100 km. Dosažená spotřeba odpovídá emisím 60,58 g CO2/km.
„Škoda Economy Run opět prokázala, jak šetrně a s jak nízkou hodnotou emisí lze jezdit s vozy značky Škoda,“ říká Roman Havlásek, ředitel soutěže a vedoucí Servisních služeb Škoda Auto. „Blahopřejeme vítězům Markovi Tribulovi a Martinu Kadlecovi ke špičkové spotřebě pouhých 2,6 l/100 km. Výsledky dosažené při soutěži Economy Run již řadu let ukazují obrovskou hospodárnost naši celé modelové palety,“ říká Havlásek.
Soutěž je určena pouze pro vozy značky Škoda. Start a cíl 309 km dlouhé trati byl v Kosmonosech, v blízkosti sídla podniku v Mladé Boleslavi. Etapovým cílem byl výrobní závod automobilky v Kvasinách. Na start nastoupilo celkem 65 posádek z České republiky, Polska, Ruska a Slovenska. Technický průběh akce a přípravu a kontrolu účastnických vozů zajistily Servisní služby Škoda Auto. Potřebné servisní úkony byly provedeny v Servisním tréninkovém centru společnosti v Kosmonosech.
Economy Run 2013 se hodnotila v celkem 5 třídách, v závislosti na objemu motoru a typu paliva. Vedle zvláštní kategorie ‚Media’ pro novináře byly opět vypsány také kategorie ‚historic‘ nebo ‚handy‘. Při Economy Run se výsledky hodnotí dle nejnižší emise CO2 na základě celkové spotřeby vozu. Kromě toho se hodnotí i dosažená průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při stejné spotřebě a shodné hodnotě emisí CO2 rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem.
V srpnu 2013 se rakouskému mistrovi v úsporné jízdě Gerhardu Plattnerovi podařila rekordní jízda s vozem Citigo CNG. S průměrnou spotřebou 2,39 kg zemního plynu /100 km a hodnotou emisí 65 g CO2/km jel z Itálie až do švédského Stockholmu. Na celou trať o délce 2 619 km mu stačilo palivo v hodnotě 81,25 euro.