Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nový Lexus LS je vybaven celou řadou špičkových palubních technologií, které zajišťují minimální odvádění pozornosti řidiče a současně zaručují vrcholnou úroveň pohodlí pro všechny cestující na dlouhých trasách. Jednou z těchto technologií je novinka v oblasti klimatizací, Lexus Climate Concierge.
Nový systém Lexus Climate Concierge nabízí všem pasažérům LS maximální možnou úroveň tepelné pohody na palubě vozu. Propracovaná soustava klimatizace využívá všech předností vícezónové samočinné klimatizace (vyvinuté pro předchozí generaci tohoto modelu) ve spojení s automatickým řízením systému vyhřívání a chlazení sedadel, resp. vyhřívání věnce volantu. Soustava nezávislého řízení čtyř zón nekončí pouhou regulací teploty vzduchu v kabině a garantuje vrcholné jízdní pohodlí. Plně nastavitelná soustava rovněž reguluje teplotu ve všech místech kabiny, kde jsou cestující v kontaktu s vozem – u sedadel a na volantu – aby byla pro každého z cestujících co nejrychleji k dispozici preferovaná teplota.
Například za chladného počasí, ještě před dosažením maximální účinnosti soustavy klimatizace, se automaticky zapíná vyhřívání volantu i jednotlivých sedadel kvůli co nejrychlejšímu zahřátí řidiče i spolucestujících. Jakmile funkce rychlého ohřevu sedadel dosáhne komfortní teploty – za poloviční dobu než u předchozí soustavy – se vyhřívání sedadel automaticky ztlumí a posléze i vypne.
Za horkých dnů naopak funkce rychlého chlazení reguluje teplotu sedadel před dosažením maximální účinnosti soustavy klimatizace, aby se v kabině vozu co nejrychleji navodilo komfortní prostředí.
Komplexní řízení klimatizace Lexus Climate Concierge používá až 13 senzorů s centrální řídicí jednotkou, včetně infračerveného snímače umístěného v čalounění stropu, který měří klimatické podmínky v několika různých maticových buňkách (součást paketu pro zadní sedadla u provedení s dlouhým rozvorem Long). Měřením povrchové teploty cestujících na zadních sedadlech může systém stanovit jejich tepelnou pohodu a pak vyvolat příslušné úpravy pro nezávislé zadní zóny soustavy klimatizace. O rozvod teplého i studeného vzduchu po celé kabině nového LS se stará celkem 20 samostatných výdechů. Kromě výdechů v prostředních B-sloupcích jsou pro cestující na zadních sedadlech připraveny velkoryse dimenzované střešní výdechy klimatizace. Tyto výdechy, zabudované v prostoru nad krajními zadními sedadly, nabízejí regulaci teploty v oblasti kolem hlavy a krku pasažéra.
Plně hybridní LS 600h L dále využívá výměník tepla s integrovanými topnými prvky PTC (zkr. Positive Temperature Coefficient – kladný teplotní součinitel). Tento systém ohřeje přední prostor kabiny co nejrychleji po nastartování vozidla, a to ještě dříve než samotný motor dosáhne dostatečně vysoké provozní teploty, aby mohl teplo do systému klimatizace dodávat.
Technologie Nanoe
Soustava klimatizace rovněž standardně využívá novou technologii Nanoe. Tato technologie čištění vzduchu se automaticky aktivuje při každém spuštění klimatizace. Do kabiny vozu uvolňuje částice nanoe (záporně nabité ionty zabalené v molekulách vody) o průměru 20 až 50 nm. Ionty nanoe díky své schopnosti přimykat se k částicím a molekulám ve vzduchu plní funkci čištění vzduchu a současně odstraňování pachů. Rovněž zbavují zápachu čalounění sedadel a stropu, a tak přispívají k čistšímu prostředí v kabině vozu. Jelikož částice nanoe váží asi 1000x více vlhkosti než běžné ionty, uvolňování iontů navázaných na molekuly vody má zvlhčující účinek na pokožku a vlasy, čímž přispívá i k vyššímu pocitu pohody cestujících.