MotorInfo

V roce 2014 vzrostly celosvětové prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën o 4,3 %

15.1.2015 09:20
V roce 2014 vzrostly celosvětové prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën o 4,3 %

Skupina PSA Peugeot Citroën prodala 2,939 milionů vozů, což oproti roku 2013 představuje nárůst o 4,3 %.

Největším trhem skupiny se stala Čína se 734 000 prodanými vozy, nárůst činí 31,9 %. Výrazný nárůst v Evropě: 1 761 000 prodaných vozů, tj. růst o 8,1 %. Světový úspěch všech výrobků značky Peugeot: sjednocená osmičkou končící modelová řada a přesun směrem k luxusnějším kategoriím, zejména díky vozům Peugeot 308 a crossoverům Peugeot 2008 a 3008. Výborné výsledky modelů Citroën: nový Citroën C4 Picasso je evropským lídrem v oblasti MPV, překročení cílů u vozu Citroën C4 Cactus již od počátku jeho uvedení na trh, úspěch modelu C-Elysée v Číně, kde s více než 100 000 prodanými vozy představuje bestseller společnosti DPCA (Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles). Celosvětově byl uveden DS jako prémiová značka skupiny. Veškeré úsilí skupiny zaměřené na snížení skladových zásob nese své ovoce a skladové zásoby na konci prosince jsou výrazně nižší, než se původně očekávalo.

Evropa

Prodeje skupiny činí v Evropě 1 761 000 kusů, tj. +8,1 % oproti roku 2013. Nárůst skupiny v Evropě odráží příznivé přijetí vozu Peugeot 308, který byl zvolen autem roku 2014 a prodalo se ho 56 900 kusů, nebo pozitivní výsledky vozu Citroën C4 Cactus. Počet nově registrovaných vozů značky Peugeot se zvýšil o 6,2 % na 952 000 kusů. Peugeot posílil o 0,3 procentního bodu u prodejů soukromým osobám, což funguje jako referenční ukazatel.

Citroën zvýšil své výkony o 7,2 %. Výsledek: 689 000 nově registrovaných vozů a nárůst podílů na trhu v největších zemích (Francie, Velká Británie, Španělsko a Německo). Tato dynamika je výsledkem úspěšné produktové ofenzívy, kterou představuje především nový C4 Picasso (120 000 prodejů v roce 2014), a úspěch tří loni uvedených modelů, kterými jsou Nový Jumper v dubnu (31 000), Nový Citroën C1 (41 000) a C4 Cactus (42 000) v červnu.

DS registruje 85 900 prodaných kusů. Do dnešního dne bylo otevřeno 61 specializovaných prodejen (58× DS Salon a 3× DS Store). Pro rok 2014 je charakteristická posílená nabídka technologií, zejména díky 6 novým motorům a novému bi-xenonovému světelnému podpisu Full LED.

Čína a jihovýchodní Asie

Všechny tři značky Peugeot, Citroën a DS dosáhly v Číně rekordních prodejů: země se stala nejdůležitějším trhem skupiny. Čínský trh zaznamenal výrazný nárůst o +11,5 %. Prodeje skupiny dosáhly 734 000 kusů, takže podíl na trhu dosáhl 4,4 % oproti 3,6 % v roce 2013.

Peugeot dosáhl v Číně 386 565 prodejů, což znamená nový rekordní rok. Prodeje se zvýšily o 43,1 %, což je největší nárůst mezi 20 největšími značkami na trhu. Vozy Peugeot 3008 a 2008, které naplno využily růst segmentu SUV, představují třetinu prodejů Dongfeng Peugeot. V segmentu C (52 % čínského trhu s osobními vozy) má za sebou nový Peugeot 408 rychlý start, během 4 měsíců se ho prodalo 30 943 kusů. Značka navíc rozvíjela svou síť a v roce 2014 otevřela 100 nových prodejen.

Citroën rovněž dosáhl většího růstu než trh. Dosáhl nového rekordu 320 000 nově registrovaných vozů, což představuje nárůst o 14,3 %. Čína tak představuje více než čtvrtinu prodejů značky Citroën ve světě a potvrzuje statut největšího trhu značky (před Francií). Za tímto výkonem stojí i úspěch posledních novinek: bestseller značky Dongfeng Citroën, Nový Citroën C-Elysée, zaznamenal v roce 2014 více než 100 000 prodaných kusů a Citroën C4-L 66 000 prodaných kusů. V prosinci řadu posílil nový model SUV C3-XR. Tyto výkony podpořila i síť Dongfeng Citroën, která je stále hustší a uznávanější a v hodnocení JD Power 2014 SSI (Sales Satisfaction Index) získala 1. místo.

Značka DS má v Číně úspěch (26 000 vozů), a to díky prémiové nabídce, kterou tvoří vozy DS 5, DS 5LS a DS 6, jež se všechny vyrábí v Šen-čenu a na trh byly uvedeny během jediného roku. Značka současně aktivně buduje svou distribuční síť. Tu dnes tvoří 80 DS Store v 60 největších čínských městech. Čína dnes představuje 22 % celosvětových registrací značky, oproti roku 2013. kdy činil tento podíl 2 %.

Regiony Eurasie, Latinská Amerika, Střední východ & Afrika, Asie-Tichomoří

V ostatních regionech světa bylo tržní prostředí v roce 2014 obtížné (pokles prodeje automobilů, nepříznivé směnné kurzy). Skupina PSA Peugeot Citroën se proto zaměřila na ziskovost a uplatňovala přísnou cenovou politiku.

V Eurasii skupina kladla důraz na místní výrobu vozů Peugeot 408 a Citroën C4 Sedan, které v Rusku dosáhly celkově 8 % trhu (6 500 vozů Peugeot 408 a 9 000 vozů Citroën C4 Sedan).

V Latinské Americe v obtížném ekonomickém prostředí dosáhly prodeje 200 000 kusů a skupina posílila svou pozici v Argentině, kde činí její podíl na trhu 15,1 %. Výsledky nesou i nejnovější přírůstky: Peugeot 208 se 49 000 prodanými vozy a Citroën C4 Lounge s více než 13 000 prodanými vozy. Dobře se vyvíjí i prodej vozu Citroën C3 (35 300 kusů).

Na Středním východě a v Africe se v kontextu nepříznivého směnného kurzu kladl důraz na zlepšení ziskovosti. Skupina si udržuje silné postavení v mnoha zemích, vede na trhu v Tunisku a ve francouzských zámořských departementech a je druhá v pořadí v Maroku. Peugeot je druhou nejprodávanější značkou v Alžírsku a dosáhla silného růstu v Egyptě, kde počet prodaných vozů vzrostl o 77 %.

Nejúspěšnějšími modely zůstávají v roce 2014 vozy Peugeot 301 (30 400 kusů) a Citroën C-Elysée (14 800 kusů). V průběhu roku byly na trh uvedeny klíčové modely značky, vozy Peugeot 2008 (8 400 prodaných kusů) a Peugeot 308 (7 400 prodaných kusů). Prodeje LCV oproti roku 2013 stouply.

V regionu Indie-Tichomoří došlo ke zvýšení prodeje díky úspěšně uvedeným novým modelům Peugeot 2008 (1 000 objednávek za 3 měsíce) a 308 (3 200 prodaných vozů) a Citroën C4 Picasso (1 450 prodaných vozů).