Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
V období leden až březen došlo k 19 158 dopravním nehodám (o 413 více, tzn. + 2,2 %), při kterých bylo usmrceno 112 osob (o 8 méně, tzn. – 6,7 %), 439 osob těžce zraněno (o 164 méně, tzn. – 27,2 %) a 4 278 osob lehce zraněno (o 243 osob méně, tzn. – 5,4 %)
Ve všech sledovaných následcích dopravních nehod došlo oproti loňskému roku k poklesu.
V měsíci březnu bylo usmrceno 40 osob, tj. o 6 méně než v loňském roce.
Nejvíce osob (106) bylo usmrceno vinou řidiče motorového vozidla, 4 osoby vinou chodce a 2 osoby vinou řidiče nemotorového vozidla.
K usmrcení došlo u nehod zaviněných:
Ze 112 usmrcených osob bylo 58 řidičů osobních automobilů, 25 chodců, 19 spolujezdců v osobních automobilech, 5 řidičů nákladních automobilů, 3 cyklisté, 1 spolujezdec v nákladním automobilu a 1 řidič pracovního stroje.
Chodci patří k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu, na všech usmrcených se chodci v prvním čtvrtletí podíleli více než 22 %!!!
Nejvíce usmrcených bylo při nehodách zaviněných na silnicích I. a II. třídy (43,8 %, resp. 19,6 % z celkového počtu). Ve srovnání s loňským rokem byl počet usmrcených vyšší při nehodách na silnicích II. třídy (o 57,1 %) a komunikacích místních a účelových. Počet usmrcených na silnicích III. třídy je o 40,0 % nižší. Nejvyšší závažnost (počet usmrcených na 1 000 dopravních nehod) vykazují silnice I. třídy (16 usmrcených). O polovinu nižší závažnost je evidovaná na dálnicích a silnicích II. tříd.
Druh komunikace |
Počet usmrcených |
Rozdíl usmrcených |
Závažnost |
Dálnice |
5 |
-1 |
8 |
Silnice I. třídy |
49 |
-7 |
16 |
Silnice II. třídy |
22 |
8 |
8 |
Silnice III. třídy |
12 |
-8 |
5 |
Komunikace sledovaná |
9 |
-3 |
3 |
Komunikace místní |
13 |
2 |
2 |
Účelová komunikace |
2 |
1 |
3 |
Nejtragičtější příčinou nehod v období leden až březen bylo nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky (téměř každá 5. nehoda) a vjetí do protisměru (téměř každá 7. nehoda).
Další informace najdete na www.ibesip.cz