MotorInfo

V prvním čtvrtletí se domů nevrátilo 112 osob

11.4.2013 08:31
V prvním čtvrtletí se domů nevrátilo 112 osob

V období leden až březen došlo k 19 158 dopravním nehodám (o 413 více, tzn. + 2,2 %), při kterých bylo usmrceno 112 osob (o 8 méně, tzn. – 6,7 %), 439 osob těžce zraněno (o 164 méně, tzn. – 27,2 %) a 4 278 osob lehce zraněno (o 243 osob méně, tzn. – 5,4 %)

Ve všech sledovaných následcích dopravních nehod došlo oproti loňskému roku k poklesu.

V měsíci březnu bylo usmrceno 40 osob, tj. o 6 méně než v loňském roce.

Nejvíce osob (106) bylo usmrceno vinou řidiče motorového vozidla, 4 osoby vinou chodce a 2 osoby vinou řidiče nemotorového vozidla.

 

 

K usmrcení došlo u nehod zaviněných:

  • řidiči osobních automobilů 93 osob (+10)
  • řidiči nákladních automobilů sólo 8 osob (- 7)
  • chodci 4 osoby (-2)
  • řidiči nákladních automobilů s návěsem 3 osoby (-1)
  • cyklisty 2 osoby (-2)
  • řidiči nákladních automobilů s přívěsem 1 osoba (+1)
  • neznámými řidiči (řidič ujel) 1 osoba (-2)

Ze 112 usmrcených osob bylo 58 řidičů osobních automobilů, 25 chodců, 19 spolujezdců v osobních automobilech, 5 řidičů nákladních automobilů, 3 cyklisté, 1 spolujezdec v nákladním automobilu a 1 řidič pracovního stroje.

Chodci patří k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu, na všech usmrcených se chodci v prvním čtvrtletí podíleli více než 22 %!!!

Nejvíce usmrcených bylo při nehodách zaviněných na silnicích I. a II. třídy (43,8 %, resp. 19,6 % z celkového počtu). Ve srovnání s loňským rokem byl počet usmrcených vyšší při nehodách na silnicích II. třídy (o 57,1 %) a komunikacích místních a účelových. Počet usmrcených na silnicích III. třídy je o 40,0 % nižší. Nejvyšší závažnost (počet usmrcených na 1 000 dopravních nehod) vykazují silnice I. třídy (16 usmrcených). O polovinu nižší závažnost je evidovaná na dálnicích a silnicích II. tříd.

Druh komunikace

Počet usmrcených

Rozdíl usmrcených

Závažnost

Dálnice

5

-1

8

Silnice I. třídy

49

-7

16

Silnice II. třídy

22

8

8

Silnice III. třídy

12

-8

5

Komunikace sledovaná

9

-3

3

Komunikace místní

13

2

2

Účelová komunikace

2

1

3

Nejtragičtější příčinou nehod v období leden až březen bylo nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky (téměř každá 5. nehoda) a vjetí do protisměru (téměř každá 7. nehoda).

Další informace najdete na www.ibesip.cz