Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Mazda představila na autosalonu v Moskvě zcela nový model Mazda6.
Po crossoveru CX-5 je nová Mazda6 již druhým představitelem nové generace automobilů Mazda, která v plné míře využívá technických řešení SKYACTIV TECHNOLOGY a výrazového jazyka KODO – Duše pohybu.
Vývoj ekologicky šetrných technických řešení Mazdy se řídí strategií „stavebnicových kostek“, jejíž podstatou je zdokonalování nejzákladnějších automobilových technologií. Další krok staví na těchto zdokonaleních postupným zaváděním elektrických zařízení sloužících k úspoře pohonných hmot. Prvním takovým systémem byl i-stop, uvedený v roce 2009 v modelu Mazda3. V nové Mazdě 6 pak debutuje druhé zařízení z této série, nazvané i-ELOOP. Jedná se o unikátní systém rekuperace brzdné energie, který začíná dobíjet kondenzátor již v okamžiku, kdy řidič uvolní pedál plynu. Elektřinu uloženou v kondenzátoru lze následně využít k napájení elektrických zařízení v automobilu. Motoru tak zůstává více energie pro vlastní pohon automobilu, což se odráží v menší spotřebě paliva. Nová Mazda6 disponuje také mnoha vyspělými systémy aktivní bezpečnosti. Vedle precizní ovladatelnosti a okouzlujícího zážitku z jízdy tak nabízí i výjimečné environmentální a bezpečnostní vlastnosti. Prostřednictvím maximálního využití technologií SKYACTIV i designu KODO chce Mazda6 povznést „radost z jízdy” na novou kvalitativní úroveň. Coby vrcholný model nové generace automobilů Mazda staví na trendu nastaveném úspěšným modelem CX-5 a ohlašuje začátek nové éry značky Mazda. Na jednotlivé trhy po celém světě bude uváděna postupně od konce roku 2012.
„Při vývoji třetí generace modelu Mazda6 jsme kladli důraz na klíčovou hodnotu Mazdy: radost z jízdy. Chtěli jsme stvořit vůz, který by se choval přesně tak, jak od něj očekáváte. S tím souvisela mimo jiné i nutnost pečlivě vyrobit veškeré součásti, jichž se jako řidič často dotýkáte, tak, aby působily jako prodloužení vašeho vlastního těla,“ vysvětluje Hiroši Kadžijama, vedoucí programu Mazda6. "Ke komfortnímu a příjemnému zážitku z jízdy přispívá řada originálních inovací. Vysoká konstruktérská a výrobní úroveň Mazdy daly vzniknout automobilu, který se řídí tak dobře, že to působí, jako by reagoval na záměr řidiče, nikoliv na fyzickou manipulaci s volantem a pedály. Nová Mazda6 nabízí radost z jízdy, jakou si lidé zvykli od značky Mazda očekávat, ale zážitek začíná ještě před usednutím za volant a přetrvává i dlouho po skončení jízdy. Nemohu se dočkat, až uvidím tváře lidí, kteří budou z nové Mazdy 6 vystupovat po první projížďce.“
Design
Nová Mazda6 je sériovým pokračováním koncepčního automobilu Mazda Takeri, představeného na autosalonu v Tokiu v prosinci 2011. „Nová Mazda6 má robustní stavbu a nízký, široký postoj, který vyjadřuje sílu a stabilitu a působí dojmem úžasné vitality,“ řekl šéfdesignér Akira Tamatani. „Stvořili jsme design, v němž se divoká a dynamická vyjádření pohybu umělecky zhmotňují v silný výraz. Už pouhý pohled na auto vyvolává očekávání výjimečného řidičského zážitku.“
Z hladkých ploch exteriéru čiší animální pružnost, důstojnost a sportovní charizma. Stejně tak i tmavě laděný interiér je moderní a stylový, aniž by se ovšem vzdával nadčasového luxusu a kvality.
Exteriér
Interiér
Dílenské zpracování
Vozy Mazda nové generace jsou vyvíjeny dle koncepce design craftmanship, která kombinuje estetické cítění designérů s poctivým a detailním dílenským zpracováním. Úplná implementace této koncepce do nové Mazdy 6 vyústila v harmonii stylu a kvality bez nežádoucích kompromisů v otázkách funkčnosti. Pozornost byla věnována nejen tomu, co cestující uvidí a nahmatají, ale rovněž různým zvukům.
Prostor
Při řešení vnitřního prostoru sledovali konstruktéři dva hlavní cíle. Prvním bylo vytvořit prostornou a komfortní kabinu, která by dokonale odpovídala designu KODO. Druhým cílem bylo vycizelovat všechna rozhraní mezi člověkem a strojem tak, aby se řidič cítil za volantem zcela přirozeně. Vnitřní prostor nové Mazdy 6 oba tyto cíle naplňuje a vytváří pro řidiče i jeho spolucestující prostředí, ve kterém si mohou vychutnat radost z jízdy.
Prostorný a komfortní interiér, který dokonale odpovídá designu KODO
Pracoviště řidiče
Jízdní vlastnosti
V otázce jízdních vlastností bylo cílem vývojového týmu zprostředkovat řidiči podmanivý zážitek z jízdy, jakého lze dosáhnout pouze tehdy, když se člověku podaří splynout s automobilem v jedno. Mazda pevně věří, že základem radosti z jízdy jsou plynulé, lineární reakce na pokyny řidiče, že maximálního potěšení nelze dosáhnout pouze prostřednictvím rychlosti a výkonu. Toto přesvědčení se stalo základem pro nasazení technických řešení SYACTIV TECHNOLOGY napříč celým automobilem, od motoru před převodovku a karoserii až po podvozek.
Mazda se při vývoji mimořádně soustředila na to, jakým způsobem hlavní ovládací prvky reagují na pokyny řidiče, protože jejím cílem bylo dosáhnout jak agility, tak předvídatelnosti. Z hlediska akcelerace to znamená plynulou, lineární odezvu na sešlápnutí plynového pedálu, bez náznaku zbrklosti nebo naopak prodlevy. Pokud jde o chování v zatáčkách, bylo nutné dosáhnout toho, aby vůz přesně reagoval na otočení volantem, zprostředkovával reálnou zpětnou vazbu od silnice a plynule přenášel váhu na vnější kola tak, aby k přesnému sledování vytyčené stopy nemusel řidič provádět korekce volantem během zatáčky. A konečně, charakteristika brzd měla řidiči zprostředkovávat pocit naprosté kontroly nad vozem, a to i ve fázi uvolňování brzdového pedálu. S ohledem na citlivost lidských smyslů hledala Mazda rovnováhu mezi protichůdnými charakteristikami pohybu: kultivovaným, poddajným a lehkým, agilním pohybem. Vývojovému týmu se nakonec podařilo dosáhnout mimořádně působivých jízdních vlastností včetně vynikající stability v přímém směru při vysokých rychlostech, což je jeden z předpokladů příjemného a komfortního cestování na dlouhé vzdálenosti.
Karoserie a podvozek
Motory a převodovky (Specifikace pro Rusko)
Environmentální a bezpečnostní vlastnosti
Nová Mazda6 přináší významné pokroky rovněž v otázkách bezpečnosti a šetrnosti k životnímu prostředí. Hospodárnost, dosaženou komplexním nasazením technologií SKYACTIV, dále zlepšují systémy i-stop a i-ELOOP. Základním kamenem bezpečnosti nové Mazdy 6 jsou její přesné a jisté jízdní vlastnosti v kombinaci s vynikajícím výhledem z vozu a robustností karoserie SKYACTIV-Body. Nadstavbu nad tímto základem představuje paleta vyspělých asistenčních technologií, které pomáhají řidiči bezpečně ovládat vůz. Příkladem je systém RVM pro monitorování mrtvých úhlů zpětných zrcátek nebo adaptivní přední světlomety AFS. Systém Smart City Brake Support (SCBS) dokáže zmírnit následky čelního nárazu při nízké rychlosti nebo mu i zcela zabránit. A konečně, kdyby přece jen došlo k nehodě, je posádka chráněna komplexním zádržným systémem.
Environmentální vlastnosti
Technologie aktivní bezpečnosti
[Maximalizují rozsah provozních situací, ve kterých má řidič plnou kontrolu nad vozem]
[Upozorňují řidiče na potenciálně nebezpečné situace]
[Pomáhá odvrátit nehodu nebo zmírnit její následky v případě, kdy samotný řidič již není schopen situaci bezpečně vyřešit]
Technologie pasivní bezpečnosti
[Chrání cestující a chodce v případě dopravní nehody]
Předběžné technické údaje
Ruská specifikace
Rozměry (předběžné údaje)
Karoserie |
|
Sedan |
|
Dveře |
4 |
||
Počet míst |
5 |
||
Součinitel aerodynamického odporu* |
|
0.26 |
|
Celková délka bez držáku registrační značky |
mm |
4 865 |
|
Celková šířka |
mm |
1 840 |
|
Celková výška |
mm |
1 450 |
|
Rozvor náprav |
mm |
2 830 |
|
Rozchod kol |
vpředu |
mm |
1 585 (17” kola) 1 595 (19” kola) |
vzadu |
mm |
1 575 (17” kola) 1 585 (19” kola) |
|
Objem zavazadlového prostoru v základní konfiguraci* |
l |
483 |
|
Délka ložné plochy po první řadu sedadel * |
mm |
1 961 |
|
Délka ložné plochy po druhou řadu sedadel * |
mm |
1 190 |
*dle výbavy
Motory (předběžné údaje)*
|
|
SKYACTIV-G 2.0 zážehový |
SKYACTIV-G 2.5 zážehový |
Zdvihový objem válců |
cm3 |
1 998 |
2 488 |
Ventily |
|
16 |
16 |
Pohon vačkových hřídelí |
|
řetězem |
řetězem |
Příprava směsi |
|
přímé vstřikování |
přímé vstřikování |
Kompresní poměr |
|
14.0:1 |
13.0:1 |
Největší výkon ** |
kW / PS |
110 / 150 |
141 / 192 |
Největší točivý moment ** |
N.m |
210 při 4 000 1/min |
256 při 3 250 1/min |
Doporučené palivo |
|
min. o. č. 95 |
min. o. č. 95 |
Objem palivové nádrže |
l |
62 |
62 |
Poháněná kola |
|
přední |
přední |
Převodovka |
|
SKYACTIV-DRIVE (šestistupňová samočinná)
SKYACTIV-MT (6stupňová manuální) |
SKYACTIV-DRIVE (šestistupňová samočinná)
|
*Tyto údaje jsou platné pouze pro ruský trh a neplatí pro Evropu
Podvozek (předběžné údaje)
Přední náprava |
|
MacPherson |
Zadní náprava |
|
víceprvková |
Rozměr pneumatik |
|
225/55 R17 225/45 R19 |
Rozměr kol |
|
17 x 7.5J 17 x 7J 19 x 7.5J |
Řízení |
|
hřebenové |
Brzdy vpředu/vzadu |
|
chlazené kotoučové/plné kotoučové |
Průměr brzd vpředu/vzadu |
mm |
297 / 278 |
Jízdní výkony a hmotnosti (cílové údaje)*
|
SKYACTIV-G 2.0 zážehový |
SKYACTIV-G 2.0 zážehový, i-stop |
SKYACTIV-G 2.5 zážehový, i-ELOOP, i-stop |
||
MT |
AT |
AT |
AT |
||
Spotřeba paliva (kombinovaná) ** |
l/100km |
6.0 |
6.1 |
5.9 |
6,4 |
Emise CO2 (kombinované) ** |
g/km |
140 |
144 |
139 |
151 |
Provozní hmotnost |
kg |
1 340 |
1 370 |
1 380 |
1 410 |
Emisní třída |
|
Euro 4 |
Euro 4 |
Euro 4 |
*Tyto údaje jsou platné pouze pro ruský trh a neplatí pro Evropu