Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Zprovozněné úseky Velkého městského okruhu v Brně jsou dalším krokem ke komfortnější dopravě.
Během posledního období je uváděn do provozu již druhý soubor významných silničních staveb. Vedle jihozápadního úseku Pražského okruhu zprovozněného v roce 2010 jsou to právě stavby na Velkém městském okruhu Brno (VMO), které začaly sloužit široké veřejnosti. „Díky zprovoznění těchto tunelů dojde k významnému odlehčení dosavadních pro tranzit a celoměstskou dopravu významných tras, a tím bude odstraněno další problémové místo v trase Velkého městského okruhu,“ zdůraznil během slavnostního zahájení provozu ministr dopravy Pavel Dobeš. Po zprovoznění tunelů se ovšem úzká místa přesunou o něco dále. „Na západní straně je tímto úzkým místem úsek mezi Žabovřeskami a tunelem Hlinky, který je po dnešním zprovoznění tunelů absolutní prioritou resortu dopravy ve městě Brně. V tuto chvíli se připravuje nové ekonomické posouzení stavby, na jehož základě by měla pokračovat její další příprava,“ doplnil ministr Pavel Dobeš. Na východní straně města je pak jako problémová lokalita vnímán prostor Tomkova náměstí a Provazníkovy ulice, kde jsou plánovány další etapy zkapacitnění Velkého městského okruhu.
Vlastní stavba dnes zprovozněných úseků má také svou historii. Probíhala již od roku 2006 a předcházely jí průzkumné a přípravné práce označované jako Dobrovského A. Cena stavby přesahuje 11 mld. Kč včetně DPH. Rozhodující část stavby tvoří dva souběžně vedené jednosměrné dvoupruhové tunelové tubusy, které jsou z větší části ražené. Oba tunely mají celkovou délku téměř 2,5 km. Celý komplex je řízen z technologického centra, které se nachází v Králově Poli na povrchu, v prostoru ulic Dobrovského a Slovinské. Stavba dále zahrnuje 13 mostních objektů, 3 mimoúrovňové křižovatky, 36 protihlukových, opěrných a zárubních zdí, přeložky a úpravy dalších pozemních komunikací a inženýrských sítí. Po zprovoznění se předpokládá intenzita dopravy denně kolem 15 tisíc vozů.