MotorInfo

V Belchamp se testovala kvalita vozu Peugeot 308

6.2.2016 08:14
V Belchamp se testovala  kvalita vozu Peugeot 308

Značka Peugeot pozvala 80 novinářů 21 národností do testovacího centra v  Belchamp nedaleko Sochaux (Francie), aby si vyzkoušeli vozy Peugeot 308 s velkým počtem najetých kilometrů.

Vozy Peugeot 308 (hatbchack a SW) potvrdily dva roky po svém uvedení na trh svůj komerční úspěch, když se umístily na stupních vítězů v evropském segmentu C. „Auto roku 2014“ si získává stále více zákazníků, a přesvědčuje je o svých kvalitách jak při nákupu, tak v  dlouhodobém horizontu při jeho provozu. V roce 2015 se Peugeot 308 stal nejvíce vyráběným vozem ve Francii.

Řada 308 dosáhla v roce 2015 v Evropě 219 000 prodaných kusů, z toho 114 000 hatchbacků a 105 000 SW. Oproti roku 2014 tak zaznamenala nárůst o 37 %.  Hatchback, který má za sebou třetí kompletní rok prodeje, stále roste. Je to zejména díky sportovním verzím GT a GTi by Peugeot Sport a verzi GT Line. Tyto verze představují více než 16 % prodaných vozů. I díky nim modelová  řada 308 nabízí bohatý sortimentní mix, v němž vozy s třetí (Allure) a vyšší úrovní výbavy představují více než 40 %. Tyto dobré výsledky přímo přispěly k celkovému nárůstu prodejů značky Peugeot v Evropě, který činí 9,4 % oproti roku 2014.

Peugeot 308 se v souladu s poptávkou na evropském trhu stal nejvíce vyráběným vozem ve Francii. Výrobní závod v Sochaux v loňském roce opustilo 243 000 vozů Peugeot 308 a 308 SW, což je o 38 % více než v roce 2014. Současná výroba činí 55 vozů za hodinu, tzn. 1 157 vozů denně. Vzhledem k  tomu, že více než 70 % dílů vozu se vyrábí ve Francii, je Peugeot 308 pátým modelem značky s  označením „Origine France Garantie“ (Záruka francouzského původu). Modelová řada Peugeot 308 se s ultrasportovní verzí GTi by Peugeot Sport, která byla na evropský trh uvedena loni v  říjnu, stala nejrozsáhlejší řadou značky a úspěšnou součástí strategie spočívající v  posunu směrem k luxusnějším modelům.

"To, jak zákazníci oceňují kvalitu vozu Peugeot 308, a jeho vynikající odolnost vůči času, jsou viditelné důkazy jeho pečlivě zvolené koncepce. U tohoto vozu byly naše náročné standardy kvality uplatněny již od samého začátku projektu." Laurent Blanchet, produktový ředitel Peugeot.

Kvalita byla jedním ze základních pilířů projektu 308, na který se zaměřil každý tým v každé fázi přípravy. Cíl byl jasně stanoven již na počátku – dostat Peugeot 308 okamžitě na nejlepší úroveň segmentu, zejména na úroveň vozu VW Golf, který byl v tomto segmentu považován za referenci. Výsledek ocenila jak veřejnost, tak odborní hodnotitelé, a vůz byl v roce 2014 zvolen evropským autem roku. Peugeot 308 splnil očekávání trhu a v průběhu svého prvního roku prodeje posbíral přibližně třicet cen po celém světě. Tato ocenění mimo jiné zvýšila celkové vnímání kvality nového vozu, která byla předzvěstí výborných výsledků také z hlediska spolehlivosti vozu a jeho schopnosti odolávat času.

"Peugeot použil v rámci projektu 308 Quality Management System (systém řízení kvality) skupiny, a zajistil tak vysoké standardy opírající se o naše know-how, které nás vedly na cestě k dokonalosti." Philippe Pelletier, ředitel kvality PSA.

Něco více než dva roky po uvedení na trh prokázaly výsledky průzkumů mezi soukromými i firemními zákazníky, testy v médiích a samozřejmě mnoho interních zkoušek, že kvalita vozu 308 zůstává po delší době užívání na stejné úrovni, jako když vůz opustil továrnu. Statické a dynamické vlastnosti vozu Peugeot 308 zůstávají beze změny i po ujetí mnoha kilometrů, a to i v náročných podmínkách. Je to výsledkem toho, že při návrhu každého dílu byl kladen důraz na dlouhodobou kvalitu, spolehlivost a trvanlivost.

Novináři měli možnost posoudit a otestovat vzorek vozů Peugeot 308, které měly najeto od 40 000 do 100 000 kilometrů. Tyto vozy byly zapůjčeny od soukromých vlastníků nebo byly používány jako referenční vozy společnosti Peugeot. Několik těchto firemních automobilů mělo najeto přes 60 000 kilometrů v extrémních podmínkách. Novináři si mohli rovněž ověřit dlouhodobou výkonnost hatchbacku 308 PureTech 130 S&S MAN6, který byl kompletně rozebrán po 85 000 kilometrech, z nichž mnoho tisíc bylo ujeto na silně poškozených silnicích nebo na tratích v horkém či velmi chladném podnebí. Účastníci testování měli také možnost prohlédnout si některá zařízení soukromého zkušebního centra v Belchamp (department Doubs), které  umožňuje provádět testy odolnosti během všech fází vývoje vozu, např. testy na zvedací testovací lavici, zkušebním zařízení odolnosti sedadel, na tratích s různými povrchy atd.

 

Foto:Peugeot