MotorInfo

V Auto ESA ženy nejčastěji kupují stříbrnou Fabii

10.12.2014 09:08
V Auto ESA ženy nejčastěji kupují stříbrnou Fabii

Mezi kupujícími zákazníky Auto ESA bylo v roce 2014 také 1 889 žen. Z ojetých vozů kupují ženy nejčastěji stříbrnou Škodu Fabia s manuální převodovkou. Na „vysněný“ vůz jsou ochotny čekat až několik týdnů.

Podle interního průzkumu společnosti Auto ESA si stříbrnou Fabii doposud vybralo 176 zákaznic. Na druhém místě skončila Octavia II, kterou si vybralo 129 zákaznic a třetí příčku zaujal Ford Focus. Ten si oblíbilo 116 řidiček. Z barev byla nejžádanější stříbrná metalíza, následována pastelovou bílou a pastelovou červenou barvou. Ačkoliv už i mezi české řidiče pronikly výhody automatického řazení, vůz s automatem si vybralo pouze 10 % žen. Naopak plných 90 % žen si vybralo vůz s parkovacími senzory. „Není to rozhodně proto, že by ženy byly horší řidičky, jak se velká část společnosti domnívá,“ říká Filip Kučera z Auto ESA a vysvětluje: „Je to spíše proto, že ženy jsou v řízení mnohem zodpovědnější a nestydí se přiznat, že si v něčem nejsou jisté.“ Mezi další žádané prvky výbavy vozidel pro ženy patří navigace a automatické denní svícení.

Ženy čím dál tím častěji vybírají automobily samy. Pravděpodobně to souvisí se změnou ve společnosti, kdy přibývá počet tzv. singles, tedy lidí, kteří žijí bez stálého partnera“, vysvětluje Filip Kučera, ředitel marketingu Auto ESA. Ženy jsou navíc stále emancipovanější a jejich příjmy se v obecné rovině přibližují příjmům jejich mužských protějšků. Ženy ale také mnohem pečlivěji plánují své finance – za hotové koupilo svůj vůz 66 % zákaznic, 34 % jich pak využila některého z finančních produktů.

 

Foto:J.Svoboda