MotorInfo

Úsporný Ford B-MAX

17.2.2012 08:23
Úsporný Ford B-MAX

Nový Ford B-MAX přináší do segmentu kompaktních MAV nízkou spotřebu paliva a emise CO2 jak se zážehovým, tak i vznětovým motorem.

Zcela nový Ford B-MAX, přicházející letos na trh, nastavuje díky nejmodernějším zážehovým a vznětovým motorům Ford nová měřítka v segmentu kompaktních MAV (multi-activity vehicle), pokud jde o spotřebu paliva a emise CO2. Nový B-MAX poháněný agregátem TDCi 1,6 l se chlubí emisemi CO2 pouze ve výši 104 g/km a spotřebou paliva 4,0 l/100 km. Konkurenční modely MAV na trhu přitom produkují emise CO2 v rozmezí od 109 do 119 g/km a spotřebu 4,1 až 4,6 l/100 km. B-MAX se zážehovým agregátem EcoBoost 1,0 l (88 kW/120 k) vykáže emise CO114 g/km a spotřebu 4,9 l/100 km. Zákazníci tak mohou ročně uspořit přibližně 340* eur (8 500 Kč) v porovnání s konkurenčními modely, jejichž emise CO2 se pohybují v rozmezí 134 až 149 g/km a spotřeba paliva od 5,7 l do 6,4 l/100 km.

„Dali jsme si za cíl změnit modelem B-MAX a pomocí moderních technologií i špičkového know-how segment kompaktních vozů MAV. To zahrnuje i nejlepší možnou spotřebu paliva,“ tvrdí Barb Samardzichová, viceprezidentka pro vývoj produktů ve Ford of Europe.

B-MAX se chlubí řadou technologií, jež snižují spotřebu paliva a emise CO2. Patří k nim Auto-Start-Stop automaticky vypínající motor při volnoběhu, jakmile vůz stojí; informační systém Ford Eco Mode, který řidiči pomáhá uvyknout hospodárnějšímu stylu jízdy; indikátor včasného řazení upozorňující na nejvhodnější okamžik změny rychlostního stupně a systém rekuperačního dobíjení, který doplňuje energii akumulátoru při jízdě ve chvílích, kdy je to nejúčinnější.

Zavedení Fordu B-MAX do sériové výroby vyžadovalo nový přístup k řešení konstrukce dveří. Výsledkem integrace B-sloupků do dveří je široký vstupní otvor do kabiny jak pro cestující, tak pro nakládání zavazadel. B-MAX nabízí ve své třídě rovněž velký zavazadlový prostor, flexibilní interiér a kromě toho vyniká zpracováním materiálů a jejich vysokou kvalitou, což není v kategorii kompaktních cenově dostupných vozů běžné.

Zcela nový B-MAX se představí v březnu na mezinárodním autosalonu v Ženevě a do prodeje v Evropě se dostane ještě v letošním roce. Na českých silnicích se objeví na podzim letošního roku.

_________________________________________________________________

* Náklady na palivo vycházejí z průměrného ročního nájezdu 15 000 km v kombinaci s oficiální uváděnou kombinovanou spotřebou paliva při ceně benzinu 39 Kč/litr. Veškeré údaje o spotřebě paliva a produkci emisí CO2 v g/km vycházejí z oficiálně schválených zkoušek v souladu s nařízením Evropské komise 93/116/EC. Uvedené údaje o spotřebě paliva vycházejí z nařízení EU 80/1268/EEC a mohou se lišit od údajů v jiných částech světa.