Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Prodeje společnosti Toyota Motor Europe (TME) dosáhly od ledna do září 2014 objemu 660 621 vozů, což v meziročním srovnání představuje nárůst o 4,7 %.
Ve třetím letošním čtvrtletí se na evropských trzích prodalo 208 157 vozů Toyota a Lexus, čímž celkové prodeje za první tři letošní kvartály dosáhly objemu 660 621 kusů (meziroční nárůst o 4,7 %); tržní podíl skupiny za uvedené devítiměsíční období tak činí 4,8 %.
Hybridní modely Toyota během prvních tří kvartálů letošního roku oslovily 108 835 zájemců, což představuje meziroční nárůst o 12 %. Prodeje hybridních vozů Lexus i díky výraznému úspěchu nového modelu IS hybrid vzrostly meziročně o 27 %, což představuje 22 184 hybridních vozů prodaných za prvních devět měsíců letošního roku. Hybridní modely značky Lexus představují plných 60 % ze všech prodaných vozů Lexus. Prodeje hybridních vozidel za první tři kvartály 2014 celkově dosáhly 131 019 kusů, a tak se od evropské premiéry modelu Prius v roce 2000 prodalo v tomto regionu celkem 795 361 hybridních vozů značek Toyota a Lexus. V globálním měřítku pak automobilky Toyota a Lexus právě oznámily dosažení milníku 7 milionů prodaných hybridních vozů. Obzvláště dobře si vedl model Toyota Auris Hybrid Touring Sports s prodeji na úrovni 27 089 kusů. Každý druhý Auris prodaný v Evropě disponuje hybridním pohonem. Oproti srovnatelnému období roku 2013 se prodeje Toyoty Yaris Hybrid zvedly o 12 % na 42 463 kusů v souladu s tradičně dobrými prodejními výsledky tohoto modelu, a to i přes ukončování výroby dosavadní generace v průběhu letošního léta. Yaris Hybrid se vůbec nejlépe prodával letos v září, a to díky úspěšné premiéře nového modelu Yaris.
Viceprezident pro obchod a marketing TME Daniele Schillaci uvedl: „Naše prodejní výsledky od počátku roku 2014 jsou dokonale sladěny s našimi plány. AYGO nové generace po celé Evropě vzbuzuje velkou pozornost stávajících zákazníků i zájemců přicházejících od konkurence, což je dobrým znamením i pro poslední letošní kvartál. A v Rusku se nám daří dobře i přes obtížné podmínky na trhu, a to díky naší pozici masové a současně prémiové značky.“
Prodeje řady Toyota Auris vzrostly o 13 % na 108 179 kusů, zejména díky úspěchům verze Auris Hybrid Touring Sports. I nadále se velmi dobře prodává Corolla s meziročním nárůstem o 44 % na 62 415 jednotek – z toho 75 % vozů se prodalo v Izraeli, Rusku a Turecku.
Během prvních devíti letošních měsíců vzrostly prodeje vozů Lexus o 19 % na 37 528 jednotek, což znamená meziroční nárůst ve srovnatelném období o 5 920 vozů. Velmi příznivý trend byl zahájen již počátkem roku díky úspěchům nového IS, které jsme představili vloni. Prodeje modelu IS vzrostly o 25 % na 9 592 vozů, z toho plných 79 % s hybridním pohonem. Prodeje hybridních vozů s označením IS meziročně vzrostly díky úspěšné premiéře tohoto modelu o 36 %. Velmi dobré výsledky vykazuje i nově představený Lexus NX, jenž si během prvních týdnů po premiéře objednalo již přes 5 000 zákazníků. Lexus je jednou z nejrychleji rostoucích značek v celé Evropě; celoročně plánujeme navýšit prodeje o 20 %, a překročit tak letos roční prodejní objem 50 000 vozů.
Pozitivní trend i v České republice
Také situace v ČR kopíruje vzestupný trend ohledně zájmu o vozy značek Toyota a Lexus. Ve 3Q 2014 evidovala Toyota Motor Czech nárůst zákaznických objednávek ve výši 13 %. V září došlo v České republice meziročně k nárůstu zákaznických objednávek dokonce o 16 %, a tím se tento měsíc řadí prodejně k nejúspěšnějším měsícům Toyoty od listopadu 2013. Nejúspěšnějšími modely na českém trhu jsou Aygo, Yaris a Auris.
Značka Lexus dosáhla ještě výraznějších prodejních úspěchů a to především díky uvedení letošní novinky na český trh - modelu Lexus NX300h. Ten je zároveň vstupem této značky do segmentu kompaktních prémiových crossoverů. Lexus vykázal v ČR ve 3Q 2014 meziroční nárůst zákaznických objednávek ve výši plných 44 %. Stejně jako u značky Toyota byl pro Lexus měsíc září nejúspěšnějším měsícem od loňského listopadu, neboť meziroční výsledek potvrdil zvýšení počtu realizovaných smluv na koupi nových vozů Lexus o významných 33 %.
Prodeje v Evropě
Tabulka 1 – TME (1) celkové letošní prodeje (2014)
|
Tabulka 2 – TME (1) celkové prodeje ve třetím kvartálu 2014
|
(1) Toyota Motor Europe zajišťuje prodej na trzích západní, střední a východní Evropy, včetně Turecka a Ruska, Izraele a řady zemí ve střední Asii (Arménie, Ázerbájdžán, Gruzie, Kazachstán, Tádžikistán, Turkmenistán a Uzbekistán).
Modely označené kurzívou se vyrábějí lokálně v evropských závodech automobilky Toyota.
Foto:Toyota