Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
V období od 1. listopadu do 31. března mají motoristé vybavit své vozy zimními pneumatikami.
I když zákon nestanoví přímo „všeobecnou povinnost“, nikdy se neví, jaké povětrnostní podmínky řidiče po cestě potkají a jak dramaticky se mohou změnit. Proto lze doporučit zimní pneu, jakmile teploty klesají pod 7 °C – lépe být připraven než zaskočen.
Složení směsi zimních pneumatik zaručuje potřebnou přilnavost k povrchu vozovky při nízkých teplotách a jejich vlastnosti zajišťují samočištění. Výrazně zvyšují účinnost brzdění, která může být na nepříznivých površích s letními pneumatikami omezena o 20-30 %.
Některé úseky komunikací v ČR zimní výbavu pro řidiče výslovně předepisují. Nepojede-li motorista v takových místech se zimní výbavou, vystavuje se riziku pokuty až 2 500 korun. Nicméně v zahraničí jsou pokuty mnohem vyšší, například v Rakousku jdou až do tisíců EUR.
Často se spekuluje o tom, zda nesprávné nebo nekvalitní obutí může mít vliv na výši vyplaceného pojistného plnění v povinném ručení nebo havarijním pojištění: Pojišťovna je oprávněna krátit svou náhradu, ale jen tehdy, je-li prokazatelná příčinná souvislost mezi použitými pneumatikami a vznikem škody a její výší. Pokud pneumatiky při nehodě nehrály roli a škoda by nastala i při optimálním obutí vozidla, pojišťovna své pojistné plnění nekrátí.
Dále přinášíme několik doporučení pro motoristy k zimnímu obutí:
Ilustrační foto:Bridgestone