Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Toyota zjistila, že inteligentní ultrazvukový lokátor sníží nehody při parkování až o 70 %.
Společnost Toyota Motor Corporation dokončila studii dopravních nehod na parkovištích se třemi svými modely (Alphard, Vellfire a Prius) vybavenými inteligentním ultrazvukovým lokátorem(ICS). Studie dopadů systému ICS na nehodovost probíhala od ledna 2015 do června. Smyslem systému ICS je napomoci předcházet nehodám na parkovištích, případně jejich následky zmírňovat. Do studie byla zahrnuta data o cca 2 500 nehodách nahlášeným pojišťovnám, které evidují pojistky přibližně 60 tisíc výše zmíněných modelů vozidel. Studie ukázala, že počet nehod v důsledku sešlápnutí nesprávného pedálu se snížil přibližně o 70 % (nehody způsobené chybným sešlápnutím pedálu byly zjišťovány na základě hlášení zákazníků), resp. počet nehod v souvislosti s couváním poklesl přibližně o 40 %.
Studie zkoumala rozdíly mezi vozidly se systémem ICS a vozidly bez této bezpečnostní technologie. Rozdíl v nehodovosti byl potvrzen na úrovni významnosti vyšší než 90 %.Výsledkem studie tedy je:
U vozidel jedoucích vpřed nebyl co do nehodovosti prokázán jednoznačný rozdíl. Do studie bylo zahrnuto do studie zhruba 63 tisíc vozidel, z toho 26 tisíc vybavených systémem ICS (42 %).
Systém ICS využívá ultrazvukový lokátor k rozpoznávání překážek v případech náhlého rozjezdu vozidla při sešlápnutí nesprávného pedálu, čímž napomáhá zmírňovat škody v důsledku kolize s překážkou. Modely Alphard, Vellfire a Prius, uvedené na trh v roce 2015, byly vybaveny dalšími senzory se schopností rozpoznat překážky na větší vzdálenost. Tímto se rozšířil celkový detekční rozsah systému. Současně byl vylepšen software používaný tímto systémem. Systém ICS díky tomu dokáže zmírnit škody v důsledku střetu s překážkou při chybném sešlápnutí pedálu. Napomáhá zamezovat nehodám s jinými vozidly a překážkami, resp. zmírňovat případné škody při pomalé jízdě na parkovišti nebo zajíždění na parkovací místo i za situací, kdy k nesprávnému sešlápnutí pedálu nedojde.
Toyota chce přispět k úplnému vyloučení zranění a nehod se smrtelnými následky. Z toho důvodu posiluje vývoj bezpečnějších automobilů i technologií na základě koncepce tzv. integrovaného řízení bezpečnosti - přístup založený na myšlence optimální podpory řidiče ve všech fázích prostřednictvím integrace, namísto rozvíjení jednotlivých palubních bezpečnostních technologií a systémů samostatně - a soustavně realizuje opatření ke spojení lidí, vozů a dopravní infrastruktury.
Ilustrace:Toyota