Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Zahájení nové soutěžní sezony Evropského poháru tahačů se blíží. Tým MKR Technology - Renault Trucks, loňský vítěz kategorie týmů, bude letos obhajovat svůj titul.
Po zimním období věnovaném práci na závodních speciálech nyní tým sází na své piloty Adama Lacka a Markuse Bösigera, že během deseti závodů sezony 2013 dovedou svá vozidla až na stupně vítězů.
Letošní sezona bude v pořadí již sedmým ročníkem s účastí společnosti Renault Trucks v soutěži. Po získání dvou titulů v kategorii týmů v letech 2010 a 2012 bude letos výrobce se svým partnerem MKR Technology obhajovat získaný titul, přičemž si v průběhu sezony hodlají i nadále udržet čelní pozice v soutěži. S tímto cílem se tým rozhodl nasadit do závodu dva speciály, za jejichž volanty usednou český pilot Adam Lacko a švýcarský pilot Markus Bösiger.
Přestože sezona 2013 začíná až 18. května v italském Misanu, tým Renault Trucks-MKR Technology žije již dlouhé měsíce přípravami na její zahájení. Inženýři a mechanici pracovali celou zimu na vylepšení podvozku a motoru nových speciálů.
,,Optimalizovali jsme rozsah otáček našeho motoru DXi 13 Racing a výrazně jsme modifikovali vačkovou hřídel, vstřikování a řídicí elektroniku, díky čemuž budeme schopni dosáhnout větších výkonů, zvláště při nízkých otáčkách," vysvětluje Gérard Pétraz, technický ředitel divize Renault Trucks Racing, ,,rovněž jsme snížili hodnoty vnitřního tření pohyblivých částí motoru, a tím jsme dosáhli celkového zlepšení jeho běhu. V rámci těchto úprav jsme použili řešení aplikovaná v motorech Euro VI nové modelové řady značky Renault Trucks."
Na podvozku provedla stáj MKR Technology zlepšení předních a zadních závěsných systémů. ,,V průběhu druhé poloviny sezony 2012 jsme odvedli velký kus práce na závěsných systémech vpředu i vzadu (pérování, tlumiče), jakož i na přední nápravě, přičemž jsme využili těch nejlepších technických řešení testovaných během sezony 2012 na speciálu Markuse Bösigera." vysvětluje Mario Kress.
Adam Lacko vyjádřil svou nedočkavost před návratem na okruhy: ,,Myslím, že našim soupeřům letos připravíme krušné chvíle, a že naše úsilí bude korunováno úspěchem pro náš tým i pro mě."
Kalendář Evropského poháru tahačů 2013
Datum |
Místo |
Země |
19. a 20. května |
Misano |
Itálie |
1. a 2. června |
Navarra |
Španělsko |
15. a 16. června |
Nogaro |
Francie |
6. a 7. července |
Spielberg |
Rakousko |
13. a 14. července |
Nürburgring |
Německo |
27. a 28. července |
Smolensk |
Rusko |
31. srpna a 1. září |
Most |
Česká republika |
21. a 22. září |
Zolder |
Belgie |
5. a 6. října |
Jarama |
Španělsko |
12. a 13. října |
Le Mans |
Francie |