Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Přestože vzorníky barev Pantone obsahují již tisíce barev, má SEAT svůj tým Color&Trim (barvy a čalounění interiéru), který se zaměřuje exkluzivně na vytváření nových odstínů pro budoucí vozy.
Tým se ve velké míře spoléhá na zrak, protože musí zajistit, aby jím vytvořené barvy svedly budoucí zákazníky k rozhodnutí o koupi.
„Naše práce začíná tři roky před zahájením výroby vozidla s příslušnou paletou barev. Nejprve se podrobně zabýváme trendy, které ovlivní budoucnost, a pak vyvíjíme různé varianty složení a uskutečňujeme testy, abychom se mohli rozhodnout, na jakou paletu barev se máme soustředit,“ vysvětluje Jordi Font, vedoucí oddělení Color&Trim ve společnosti SEAT.
Je to dlouhý proces, v němž není nic ponecháno náhodě. Oddělení připraví více než 100 variant složení před rozhodnutím, zda je barva vhodná pro sériovou výrobu. Testování na vozu začne po několika měsících práce: „Spotřebujeme více než 1 000 litrů laku, abychom viděli, jak barva působí na voze. Poté následují analýzy odrážení světla na přímém slunci i ve stínu.“ Každý vůz má sedm vrstev laku, aby byl zaručen hladký povrch, který bude odolný vůči působení všech druhů povětrnostních podmínek. Font při zmínce o budoucích trendech zdůrazňuje, že „dosud byly široce využívány přímé barvy, ale trendy směřují k automobilům v sofistikovanějších odstínech, s více barevnými efekty. Tímto směrem se ubírá aktuální vývoj“.
Tým Color&Trim udržuje důvěrný vztah se zrakem. „Pracujeme ve sféře smyslů, protože navrhujeme emoce. Je pravda, že barvy už existují, ale my jim dáváme charakter a jedinečnou osobnost,“ dodává Font o povolání, jehož cílem je uchvátit na první pohled.
Foto:SEAT