MotorInfo

TT RS Coupé a TT RS Roadster

25.4.2016 11:32
TT RS Coupé a TT RS Roadster

Audi posílá na start nejvýkonnější TT všech dob. Jeho nově vyvinutý pětiválec poskytuje nejvyšší výkon 400 k.

Verze Coupé a Roadster slaví světovou premiéru na autosalonu v Pekingu. Svalnatá příď, velké otvory pro přívod vzduchu, nízko uložený přední spoiler, pevný zadní spoilerAudi TT RS dává na první pohled najevo, jak velkou sílu skrývá pod svým aerodynamickým zevnějškem. Jeho nový pětiválec s celohliníkovou konstrukcí poskytuje nejvyšší výkon 400 k – o 60 k více než předchůdce. Na přední a zadní kola je přenášen mohutný maximální točivý moment 480 N.m, systém řízení trakce zajišťuje maximální zrychlení s minimálním prokluzem. Verze Coupé tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, Roadster za 3,9 sekundy. Žádné TT ještě nebylo tak rychlé. Velkolepé jízdní výkony jsou doprovázeny typickým zvukem pětiválce jako rajská hudba pro sluch puristického fanouška vysokovýkonných sportovních vozů, kterou komponuje výfuková soustava RS se dvěma velkými, oválnými koncovkami. Jednotka 2.5 TFSI byla mezinárodní porotou motoristických novinářů zvolena šestkrát v řadě „motorem roku“ („engine of the year“). Značka Audi nyní tento motor ve všech oblastech zdokonalila – opatřeními z oblasti lehké konstrukce, sníženým vnitřním třením, vylepšenou výkonovou charakteristikou. Turbodmychadlem přeplňovaný motor díky tomu poskytuje o 17 procent vyšší výkon ze shodného zdvihového objemu 2 480 cm3. Maximální točivý moment 480 N.m je k dispozici v rozsahu otáček od 1 700 do 5 850 1/min a je zárukou ohromující akcelerace v jakékoli situaci, doprovázené nezaměnitelným zvukem, daným střídavým zapalováním směsi v bezprostředně sousedících válcích a ve vzájemně oddělených válcích. Tím vzniká výjimečný rytmus. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, na přání to může být 280 km/h.

Tak velký výkon vyžaduje tuhé nastavení podvozku. Audi TT RS je s výškou pouhých 1,34 metru přikrčeno k asfaltu a zatáčky dobývá lehkonoze s dokonalým ovládáním „těla“. Řízení s přímou charakteristikou dává řidiči pocit dokonalého spojení s vozovkou. Bez ohledu na intenzitu otáčení sportovního volantu, který skvěle padne do ruky, poskytují nízko uložená sportovní sedadla s výrazně tvarovanými bočními polštáři pevné boční vedení. U verze Roadster přinese stisknutí tlačítka potěšení z jízdy s větrem ve vlasech. Její plátěnou skládací střechu lze otevřít i za jízdy rychlostí až 50 km/h.

TT RS má mimořádně sportovní interiér s ozdobnými prvky z hliníku nebo uhlíkového kompozitu a s nápisy RS. Stejně jako v Audi R8 spustí řidič motor přímo na volantu – toto řešení nezapře inspiraci motoristickým sportem. Také systém řízení jízdní dynamiky lze ovládat prostřednictvím doplňkového ovládacího satelitu. Řidič tak může dle libosti měnit charakter modelu TT RS ve čtyřech režimech – od komfortně orientovaného až po zřetelně dynamický. Přístroje jsou důsledně zaměřeny na řidiče. Zcela digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit s 12,3“ displejem sdružuje všechny důležité informace, od rychlosti jízdy přes otáčky motoru až po pokyny navigačního systému. A nejen to - speciální plocha RS na displeji informuje o tlaku v pneumatikách, točivém momentu a působícím zrychlení. Při dosažení nejvyšších otáček je řidič vizuálně upozorněn, aby zařadil vyšší převodový stupeň pádly na volantu nebo pákou voliče. Předpokladem je aktivovaný manuální režim při zařazených nižších převodových stupních dvouspojkové převodovky se sportovně krátkými převody.

Aktuální informace za všech okolností zaručuje rozsáhlá nabídka informačních a zábavních systémů.Audi connect přináší rozmanité služby, až se jedná o informace o parkovacích místech, turistické nebo dopravní informace, ceny paliv, předpověď počasí nebo internetové zpravodajství. Cestující mohou za jízdy komunikovat také prostřednictvím Twitteru, přičemž systém na přání předčítá zprávy. Chytrý telefon nebo tablet lze připojit k internetu prostřednictvím hotspotu WLAN. Vybrané aplikace chytrého telefonu se zrcadlí přímo na panelu přístrojů Audi virtual cockpit. A zároveň je indukčně nabíjen akumulátor telefonu odloženého na středové konzole. Chytrý telefon je také připojen k anténě vozidla, aby byl zaručen optimální příjem signálu. K navázání telefonického spojení řidiče s požadovanou osobou postačuje příslušný hlasový povel. Mikrofon systému handsfree je u verze Roadster prakticky integrován do bezpečnostních pásů, čímž je zaručena vysoká kvalita reprodukce hlasu.

Předpokládané uvedení modelů TT RS Coupé a TT RS Roadster na český trh se uskuteční na podzim 2016, cena zatím nebyla stanovena.

 

Foto:Audi