MotorInfo

Trojnásobné vítězství pro Volkswagen na Rallye Monte Carlo

26.1.2015 10:27
Trojnásobné vítězství pro Volkswagen na Rallye Monte Carlo

Volkswagen vstoupil do mistrovství světa v rallye FIA WRC 2015 historickým úspěchem v Rallye Monte Carlo. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) a Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) oslavili se svými vozy Polo R WRC trojnásobné vítězství. Volkswagen je teprve pátou značkou, které se takový úspěch na „Monte“ podařil.

„Trojnásobné vítězství na Rallye Monte Carlo je velkolepý výkon celého týmu Volkswagen a na náš tým jsem velmi hrdý,“ říká Dr. Heinz-Jakob Neußer, člen představenstva, zodpovědný za technický vývoj značky Volkswagen. „Takový vstup do sezony, s novým vozem a v tak obtížných podmínkách, dalece překonal všechna naše očekávání. V celém týmu všechno do sebe dokonale zapadalo, všichni táhli za jeden provaz, každý věděl, co má dělat, a na konci zaslouženě zvítězil Volkswagen, který se tak oprávněně zařadil mezi ostatní velké značky rallye sportu.“

Na Rallye Monte Carlo 2015 debutovalo nové Polo R WRC, a to hned velmi úspěšně. S druhou generací vozu WRC z Wolfsburgu jely na „Monte“ posádky Ogier/Ingrassia a Latvala/Anttila, zatímco Mikkelsen/Fløene budou startovat s úspěšným předchůdcem až do Rallye Portugalsko. Premiéra soutěžního vozu s pohonem všech kol a výkonem 318 k dopadla na výbornou. Nové Polo R WRC překonalo prvním a druhým místem dokonce výsledky svých předchůdců z let 2013 a 2014.

Trojnásobný triumf na Rallye Monte Carlo 2015 je celkem 23. vítězstvím značky Volkswagen s vozem Polo R WRC a jedenáctým vícenásobným úspěchem od vstupu do WRC v roce 2013. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia stáli na Rallye Monte Carlo po pětadvacáté na nejvyšším stupni vítězů a podruhé v řadě na „Monte“. Ogier se tak posunul na úroveň soutěžní legendy Colina McRae. První, druhé a třetí místo na letošní „Monte“ bude navíc v historii této rallye zapsáno jako teprve historicky šesté trojnásobné vítězství jedné značky. Volkswagen je navíc teprve pátou značkou v historii „Monte“ od roku 1973, které se podařil trojnásobný úspěch, a zařadil se tak po bok dalších legendárních značek soutěžního sportu, jimiž jsou Renault-Alpine, Lancia, Audi a Citroën.

Týmy WRC se na Rallye Monte Carlo 2015 musely potýkat s rozmanitými povrchy, od suchého asfaltu s relativně velkou přilnavostí, přes kluzký led a sníh až po rozbředlý sníh. A to v neustálých změnách na každém kilometru. Volba správných pneumatik proto byla nesmírně komplikovaná. Každá posádka si mohla zvolit svých 30 soutěžních pneumatik Michelin z celkového počtu 82 kusů – 8 tvrdých směsí, 16 měkkých a 24 velmi měkkých, jakož i 10 zimních pneumatik a 24 pneumatik s hroty.

V obou úvodních dnech Rallye Monte Carlo sledovali fanoušci s napětím duel Seb vs. Seb. Sébastien Ogier s vozem Polo R WRC a Sébastien Loeb s vozem Citroën sváděli dramatické souboje o vedení. Ogier si v polovině soutěže vybojoval osmisekundový náskok, když se navrátilec do WRC Loeb propadl daleko dozadu. Tím předčasně skončil prestižní duel. Hlavním soupeřem Sébastiena Ogiera nebyl najednou devítinásobný mistr světa, ale jeho týmoví kolegové Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen.

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Monte Carlo – konečné výsledky

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3:36.40,2 h

02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 58,0 s

03. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 2.12,3 min

04. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 2.43,6 min

05. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 3.12,1 min

06. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 3.12,9 min

07. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 5.23,7 min

08. Sébastien Loeb/Daniel Elena (F/MC), Citroën + 8.34,7 min

09. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 9.54,8 min

10. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 10.55,6 min

 

Foto:Volkswagen