Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost Honda potvrdila vývoj tří různých systémů Honda SPORT HYBRID.
Honda Motor Co., Ltd. vyvinula inteligentní sportovní hybridní systém se dvěma spojkami (SPORTS HYBRID Intelligent Dual Clutch Drive system) – lehký a kompaktní hybridní systém s jedním motorem, který byl optimalizován pro malá vozidla. Tento nový hybridní systém je nejnovějším přírůstkem řady hnacích ústrojí nové generace Earth Dreams Technology.
Kromě nového systému SPORT HYBRID Intelligent Dual Clutch Drive bude řada hybridních systémů Honda pro různé kategorie vozidel zahrnovat také systém SPORT HYBRID Intelligent Multi Mode Drive, dvoumotorový hybridní systém optimalizovaný pro automobily střední velikosti, a hybridní systém SPORT HYBRID SH-AWD (SPORT HYBRID Super Handling - All Wheel Drive) se třemi motory optimalizovaný pro velká vozidla, který umožňuje nezávislé řízení distribuce točivého momentu mezi pravé a levé zadní kolo. Honda bude pokračovat v rozšiřování aplikace těchto hybridních systémů v závislosti na charakteristikách jednotlivých vozidel.
Řada systémů SPORT HYBRID
Jednomotorový inteligentní dvouspojkový systém SPORT HYBRID (SPORT HYBRID Intelligent Dual Clutch Drive):
Kromě nízké spotřeby paliva systém nabízí akceleraci, která je výraznější než u stávajících modelů díky rytmickému a lineárnímu nárůstu výkonu. Tato hnací jednotka kombinuje nově vyvinutý řadový čtyřválcový motor 1,5 litru s Atkinsonovým oběhem a sedmistupňovou převodovku DCT se zabudovaným výkonným elektromotorem a s lithium-iontovou baterií, jež oproti konvenčním jednomotorovým hybridním systémům snižuje spotřebu paliva o více než 30 %.
Základní informace o systému
Hnací ústrojí tvořené kombinací hybridního systému s jedním elektromotorem a spalovacího motoru nabízí sportovní jízdní vlastnosti během akcelerace a při jízdě vysokou rychlostí díky připojení motoru pomocí spojek. Při rozjezdech a při jízdě nízkou až střední rychlostí je používán úsporný režim jízdy na elektrický pohon (EV), kdy je spalovací motor spojkami odpojen. Tento systém přispívá ke snižování spotřeby paliva tím, že při zpomalování zvyšuje rekuperaci energie – spalovací motor je v takovém případě spojkami odpojen.
Dvoumotorový inteligentní multimodální pohon/Plug-in systém SPORT HYBRID (Two-motor SPORT HYBRID Intelligent Multi Mode Drive / Plug-in):
Díky použití úsporných a zároveň výkonných elektromotorů jsou vozy vybavené tímto pohonem schopné dosáhnout dynamické akcelerace srovnatelné s elektromobily a zároveň velmi nízké spotřeby paliva. Tento hybridní systém se v tutochvíli vyznačuje nejnižší spotřebou paliva na světě díky kombinaci nově vyvinutého motoru určeného pro hybridní vozidla, elektronicky řízené převodovky CVT spojené se dvěma zabudovanými elektromotory a vybavené uzavírací spojkou měniče momentu, lithium-iontovou baterií a optimálním přepínáním jízdního režimu mezi třemi různými programy v závislosti na aktuální situaci. Tento hybridní systém, který může být využit také jako plug-in systém, bude použit v severoamerické verzi modelu Accord, která bude na trh uvedena v lednu 2013.
Základní informace o systému
Systém v závislosti na jízdních podmínkách a úrovni nabití baterií přepíná mezi třemi jízdními režimy:
„EV Drive“ (elektrický pohon) pro pohon elektromotorem; k pohonu slouží energie z baterií, při zpomalování se baterie opět dobíjejí.
„Engine Drive“ (pohon spalovacím motorem) pro jízdu střední a vysokou rychlostí. V tomto režimu je motor přímo spojen s nápravou pomocí uzavírací spojky a jeho výkon je mechanicky přenášen na kola vozu.
„Hybrid Drive“ (hybridní pohon) pro jízdu ve městech a pro dynamickou akceleraci za pomoci elektromotoru, přičemž elektrická energie je vyráběna spalovacím motorem.
Třímotorový systém SPORT HYBRID SH-AWD (SPORT HYBRID Super Handling - All Wheel Drive):
Kombinace motoru V6 a tohoto výkonného třímotorového systému umožňuje dosažení akcelerace srovnatelné s vozy vybavenými motorem V8, přičemž spotřeba paliva je nižší než u řadového čtyřválcového motoru. Nový motor V6 3,5 l s přímým vstřikováním paliva je umístěn na přídi vozidla a je spojen s nově vyvinutou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou se zabudovaným elektromotorem. Tato technologie využívá dva elektromotory na zadní nápravě, které regulují přenos točivého momentu na pravé a levé zadní kolo.
Základní informace o systému
Díky nezávislým elektromotorům pohánějícím pravé a levé zadní kolo je na vnější kolo v zatáčce přenášen pozitivní točivý moment a na vnitřní kolo je přenášen negativní točivý moment, což umožňuje nezávislou regulaci přenosu točivého momentu na zadní kola, aniž by bylo nutné spoléhat na výkon spalovacího motoru. V závislosti na poloměru zatáčky je energie generovaná vnitřním kolem přeměňována na elektřinu, která je použita k pohonu vnějšího kola, čímž vzniká točivý moment potřebný pro zatočení vozidla.