Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Přepracovaná modelová řada Toyoty Yaris má všechny předpoklady k tomu, aby navázala na úspěšné prodeje svého předchůdce.
Od uvedení třetí generace v roce 2011 tento model na trzích západní Evropy neustále zvyšuje svůj podíl ve třídě malých vozů (segment B), a nyní tak díky loňským prodejům v objemu přes 208 tisíc vozů přesáhl 6,5 procenta. Tyto výsledky jsou solidním základem dovolujícím ještě posílit tradiční kvality modelu Yaris a zvýšit jeho atraktivitu v očích nových a stále náročnějších zákazníků na tomto mimořádně konkurenčním trhu. Klíčovými aspekty v rozhodování potenciálních zákazníků jsou design, kvalita, jízdní schopnosti a bezpečnost, a tak byl vývojový program automobilky Toyota zaměřen právě na tyto oblasti. Konkurenční výhodou tohoto modelu je i nadále hybridní systém pohonu, který v současnosti volí více než 40 procent evropských zájemců o Toyotu Yaris.
Yaris má v Evropě pevnou tradici, neboť v závodu TMMF (Toyota Motor Manufacturing France) ve francouzském Valenciennes se tento model vyrábí již od roku 2001. V roce 2016 byl překročen milník 3 milionů vyrobených vozů, které se dodávají zákazníkům z Evropy i zájemcům ze zemí celého světa, včetně Afriky, Severní Ameriky, zemí Středního východu a Asie.
Koncepci nového Yarisu svěřila Toyota z převážné části svým evropským týmům, které navázaly na silné stránky a kvality vozů automobilového segmentu B v tomto regionu. Za zmínku stojí i fakt, že změny připravené pro Toyotu Yaris v Evropě budou vůbec poprvé bez úprav promítnuty i do sesterského modelu Vitz, vyráběného v Japonsku. Vývojový program o objemu 90 mil. eur jde daleko nad rámec obvyklých změn uprostřed životního cyklu, a tak se zde představuje více než 900 nových dílů, které přispějí k dalšímu vylepšení designu, dynamických schopností a bezpečnosti Toyoty Yaris. Za novým vzhledem modelu, včetně výrazných úprav přední i zadní části vozu, stojí evropské designové centrum Toyota ED2 v jižní Francii.
Yaris přináší markantnější stylistický výraz, včetně nového zpracování čelních i zadních partií, které vozu propůjčují harmoničtější charakter a působí živěji a dynamičtěji. Celkový vzhled je též kultivovanější, například díky detailním úpravám karoserie a kabiny vozu, nebo výběru nových barevných odstínů, které ještě zvýšily již tak vysokou úroveň kvality vnímané zákazníkem. Změny v interiéru evokují atmosféru pokrokovosti, zejména díky novým barvám, obkladovým panelům a úpravám zobrazovacích a ovládacích prvků. Všechny varianty vozu (s výjimkou základního stupně výbavy Entry) nyní používají barevný TFT multi-informační displej, zabudovaný do panelu se sdruženými přístroji.
Nabídka možností pro zákazníky se rozšířila o nový benzinový motor 1,5 litru, jenž splňuje přísnější emisní normy Euro 6c a budoucí požadavky homologace, které zohledňují reálnou (nikoli normovanou) spotřebu paliva. Nová pohonná jednotka ve srovnání s předchůdcem 1,33 litru vykazuje nárůst výkonu a točivého momentu o 10 %, avšak současně i pokles spotřeby až o 12 procent.
Své zasazení zvyšovat bezpečnost vozů dokládá Toyota tím, že všechny varianty nového modelu Yaris budou standardně vybaveny paketem technologií aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense, jenž zahrnuje předkolizní bezpečnostní systém (PCS) s nezávislým systémem nouzového brzdění, automatické přepínání dálkových světel, systém pro hlídání jízdních pruhů a systém rozpoznávání dopravních značek.
V případě hybridního modelu se konstruktéři zaměřili na ještě tišší jízdu, zejména při zrychlování, což si vyžádalo spoustu nových opatření, včetně nových prvků zavěšení motoru, omezovače náklonů motoru, řešení hnacích poloos přední nápravy a přední nápravnice. Konstrukce nového zavěšení motoru společně s úpravou tlumičů a elektrického posilovače řízení přispěla ke zvýšení jízdního pohodlí a přesnosti řízení hybridního modelu.
Toyota se v případě nového Yarisu nezaměřila na pouhé zlepšování vozu, ale i na etablování celé modelové řady, ve snaze naplnit požadavky a přání stále širšího a náročnějšího zákaznictva. Společně s novým modelem se tak představuje nová struktura stupňů výbavy, které různým způsobem zdůrazňují jednotlivé kvality vozu, od dobrého poměru cena/výkon až po moderní styl a eleganci. Jádrem modelové řady jsou prostřední stupně výbavy Active a Active s paketem Trend. Nové verze výbavy Selection na druhé straně nabízejí širší možnosti volby kontrastního lakování karoserie, představeného již v provedení z roku 2016. Nabídka zahrnuje i nový stupeň výbavy Chic, zaměřený na vyšší míru elegance promítnutou do stylistických prvků a vybraných detailů vozu.
Foto:Toyota