Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Tým TOYOTA Racing úspěšně dokončil první fázi testování svého nového prototypu TS030 HYBRID.
Ten bude nasazen v rámci letošního Světového šampionátu ve vytrvalostních závodech FIA. Nový vůz elitní kategorie LMP1 se po důkladné fázi konstrukce a vývoje poprvé objevil na závodní trati 11. ledna během třídenního funkčního testu na okruhu Paul Ricard v jižní Francii. Možnosti prototypu TS030 HYBRID, a to jak po stránce jeho výkonu, tak vytrvalosti, naznačily tři třídenní testování, která se na okruhu Paul Ricard uskutečnila v průběhu šesti týdnů. Během tohoto období najel nový vůz několik tisíc kilometrů za denního světla i za tmy a absolvoval také třicetihodinový vytrvalostní test, který simuloval náročné podmínky vyčerpávajícího závodu 24 hodin Le Mans.
Poznatky získané při těchto testech využije TOYOTA Racing k dalšímu zvyšování odolnosti a výkonnosti vozu. Další série testů pak začne v dubnu. Konstruktéři společnosti TOYOTA Motorsport GmbH, kde byla navržena a zkonstruována platforma modelu TS030 HYBRID, mezitím připravují přepracovaný aerodynamický kit. Ten má být k dispozici ještě před šestihodinovkou Spa-Francorchamps, při němž si vůz 5. května odbude svůj závodní debut.
Technický ředitel Pascal Vasselon uvedl: „Než budeme připraveni na skutečný závod, má celý tým před sebou ještě hodně práce, včetně vývoje a konečného dolaďování vozu. Jedním z úkolů je zaměřit se na paket pro Spa. Plánujeme několik výrazných vylepšení aerodynamiky. Věříme, že přispějí k lepším výkonům a pomohou nám ucházet se o post nejrychlejšího hybridního vozu ve startovním poli.“
V centru pozornosti týmu i fanoušků motoristického sportu zůstává hnací ústrojí TOYOTA HYBRID System - Racing, které sestává z hybridní jednotky pracující v součinnosti se zážehovým vidlicovým osmiválcem o zdvihovém objemu 3,4 l.
Hybridní soustava rekuperuje energii při brzdění a nastřádanou energii přenáší zpátky na nápravu při výjezdu ze zatáček, čímž zlepšuje celkové jízdní vlastnosti a současně snižuje spotřebu paliva. I těmto oblastem se tým věnuje při dalším vývoji a dolaďování.
Hisatake Murata, vedoucí projektu hybridního pohonu: „Díky množství nasbíraných dat a četných reakcí přímo od pilotů máme nyní spoustu informací o tom, jak se systém THS-R chová při praktickém nasazení. Proto jsme mohli naše systémy doladit ještě před dalšími testy.“
Tým TOYOTA Racing letos v lednu potvrdil svoji jezdeckou sestavu pro vůz č. 7 (zúčastní se celého Světového šampionátu ve vytrvalostních závodech), kterou tvoří Alex Wurz, dvojnásobný vítěz Le Mans, a dále Nicolas Lapierre a Kazuki Nakadžima. Účast vozu č. 8 je zatím potvrzena pouze pro závod Le Mans, kde pojede Anthony Davidson, Hiroaki Išiura a Sébastien Buemi.
Pět z šestice pilotů (kromě Davidsona) již vůz otestovalo a ve spolupráci s konstruktéry týmu TOYOTA Racing přispělo k dalšímu vývoji.